۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۵۱۱۱۹۹
امام جمعه شهر چمران ماهشهر:

مسؤولان موضع گیری صریح در قبال بدحجابی داشته باشند

کارشناس دینی با اشاره هفته عفاف و حجاب از مسؤولان عالی رتبه کشور خواست که موضع گیری صریح و علنی با مسأله بدحجابی داشته باشند.
امام جمعه شهرچمران

حجت الاسلام سید منتصر هاشمی، امام جمعه شهر چمران ماهشهر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، به مناسبت هفته عفاف و حجاب، اظهار داشت: نامگذاری هفته عفاف و حجاب همه مسؤولان و مدیران عالی رتبه کشوری و استانی را مکلف به توجه زیاد به این امر مهم می کند.

امام جمعه شهر چمران افزود: همه مسؤولان به ویژه مسؤولان فرهنگی که بار سنگین آنها بر دوش دولت است، بدانند که بدحجابی دغدغه بزرگ علما، حوزه های علمیه و جامعه فرهنگی ما است.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهر چمران درباره درمان درد بدحجابی، ابراز داشت: درمان این درد و دغدغه بزرگ جامعه رجوع به قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع) است، که با بی عفتی و بی حجابی مخالفت صریح می کنند.

حجت الاسلام هاشمی خاطرنشان کرد: برخی از خانم ها عامدانه سمت بی حجابی نمی روند چون درباره اثرات مثبت حجاب اطلاعی ندارند و این وظیفه همگان است که آن ها را با فرهنگ اصیل اسلام و فرهنگ حجاب آشنا کنند.

وی درباره دیدگاه مراج عظام تقلید و علما نسبت به حجاب و عفاف، بیان داشت: اگر اغراق نکنیم نزدیک به صدها مسأله از علمای ما وجود دارد که بدحجابی را نهی کرده است و این نهایت اهمیت اسلام و مراجع عظام تقلید نسبت به بحث عفاف وحجاب را می رساند.

امام جمعه شهر چمران با انتقاد از موضع گیری برخی مسؤولان عالی رتبه کشور درباره بحث عفاف وحجاب، تصریح کرد: ماه پیش رییس جمهور اتریش لایحه ای که دولت این کشور درباره ممانعت پوشیدن صورت به دستش رسیده بود، با انتقاد شدید وی همراه شد با اینکه مسلمان نیست اما متاسفانه این موضع گیری های صریح وهشدارانه را در برخی مسؤولان عالی رتبه کشوری مشاهده نمی کنیم.

حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: متأسفانه مشاهده می کنیم که رییس جمهور منتخب ما از شخصی که با بدحجاب ها و ضدانقلاب عکس می گیرد، حمایت صریح و علنی می کند و این در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی و بحث مهم حجاب که مقوله مهم فرهنگ اسلام است، نیست.

وی خاطرنشان کرد: از مسؤولان دولتی و فرهنگی انتظار داریم علیه کسانی که تشنه به خون نظام مقدس جمهوری اسلامی و حجاب هستند، با موضع گیری صریح برخورد کنند.

کارشناس دینی درباره مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و موضوع بدحجابی، بیان داشت: تبلیغ حجاب در صدا و سیما در قالب فیلم و یا مصاحبه و یا ویژه برنامه های عفاف و حجاب، تبلیغ آثار مثبت حجاب و عفاف در فضای مجازی از عوامل مقابله با این نوع تهاجم دشمن است.

امام جمعه شهر چمران در پایان تأکید کرد: آحاد مؤمنین و مؤمنات و مسؤولان دولتی و فرهنگی همه به صورت ایثارگرانه از مسأله حجاب حفاظت کنند چرا که اگر حجاب در جامعه اسلامی تضعیف شود قطعا دین و اخلاق تضعیف خواهد شد./9453/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات