۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۵۱۱۲۲۳
حجت الاسلام مختاری مطرح کرد؛

چرا زنان در شبکه‌های ماهواره‌ای به عریانی تشویق می‌شوند

مدیر حوزه های علمیه هرمزگان طلاق، دوستی‌های نامشروع، غفلت از معیارهای اصولی در گزینش همسر، فریب ظواهرآراسته و ایجاد اختلال روانی و عصبی را از پیامدهای بدحجابی عنوان کرد.
حجت الاسلام مختاری زن در اسلام. ماهواره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، زن در جایگاه انسان، محور توسعه و از ارکان اساسی آن است، جایگاه زن و نوع حضور او در جامعه اسلامی، یکی از مسائل مهمی است که حتی در تعیین سرنوشت جامعه نقش ایفا می‌کند؛ از همین رو دین اسلام به عنوان کامل‌ترین ادیان به این موضوع توجه خاصی داشته و احکام و دستورات روشنی در مورد چگونگی حضور زن در اجتماع و اهمیت حجاب برای وی صادر کرده است.

ترویج و حمایت از بی‌بندوباری و مقابله با حجاب و عفاف یکی از راه‌های اساسی دشمن جهت ضربه زدن به اسلام و نظام جمهوری اسلامی است.

تبیین نقش حجاب در ایمن سازی جامعه

در همین راستا، حجت الاسلام روح الله مختاری مدیر حوزه های علمیه هرمزگان در گفت و گو با رسا، با تبریک هفته عفاف و حجاب، پوشش و حجاب را امری پذیرفته شده در همه تمدن ها و ادیان الهی دانست و گفت: زن در طول تاریخ به صورت فطری و ذاتی به سوی پوشاندن خویش گرایش نشان داده است.

وی در ادامه افزود: دین مبین اسلام در ادامه عزت بخشی و ترسیم جایگاه واقعی و حقیقی زن که منشا اعتلا، پیشرفت  و سالم سازی معنوی جامعه است توصیه به حجاب و عفاف دارد.

مدیر حوزه های علمیه هرمزگان با اشاره به نقش حجاب در ایمن سازی جامعه، استحکام پیوند خانواده، حضور سازنده و سالم زنان در جامعه، ایجاد آرامش روانی، کاهش مفاسد و رشد فضایل اخلاقی، حرمت بخشی به زنان، مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب، شکوفایی علمی و اقتصادی و سلامت نسل آینده جامعه را از برکات و آثار حفظ عفاف و حجاب در جامعه برشمرد.

حجت الاسلام همچنین به تشریح فلسفه حجاب و نقش آن در سلامت اجتماع پرداخت و گفت: حفظ و رعايت حجاب در سلامت و پاکي اجتماع و استحکام خانواده و همچنین تربیت صحیح فرزندان نقش بسزایی دارد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه با رعایت حجاب و عفاف از طرف مردان و زنان جامعه از بسیاری از خطرات حفظ خواهد شد تصریح کرد: مهمتر از همه این که با حفظ حجاب کیان خانواده که اصلی ترین نهاد اجتماع است در معرض خطر قرار نمی گیرد.

 لزوم توسعه و گسترش فرهنگ حجاب در جامعه 

مدیر حوزه های علمیه هرمزگان با اشاره به راهکارهای موثر برای حفظ عفاف و حجاب در جامعه امروزی گفت: برای رسیدن به این منظور باید فرهنگ حجاب در جامعه گسترش پیدا کند، و در این امر دولت، خود مردم، رسانه های گروهی می توانند نقش مؤثری بر ترویج حجاب داشته باشند.

حجت الاسلام مختاری با با تاکید بر نقش موثر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در مصون ماندن جامعه از خطرات و کاهش آسیب های اجتماعی ابراز داشت: مقوله بي حجابي امروز به يك معضل كاملا مشهود در جامعه درآمده و معضلي تنها براي افراد بي‌حجاب مشكل ايجاد نمي كند؛ در واقع آسيب‌هايي كه از بي‌حجابي ناشي مي‌شود، تمام اعضاي جامعه در بر مي‌گيرد.

وی با اشاره به آثار، برکات و نقش آفريني هاي خاص حفظ عفاف و حجاب در جامعه اسلامی، تشویق، فعالیت های علمی، فرهنگی و هنری، تقویت فرهنگ غیرت، نظارت بر رسانه های جمعی، فعالیت قوای سه گانه، احیای امر به معروف و نهی از منکر و معرفی الگوهای تازه در پوشش را از اهم راهکارهای موثر در ترویج فرهنگ حجاب عنوان کرد.

غفلت از معیارهای اصولی در گزینش همسر و طلاق پیامدهای شوم بدحجابی

مدیر حوزه های علمیه هرمزگان همچنین، طلاق و تهدید خانواده، چشم چرانی و مقایسه با همسر، دوستی های نامشروع، غفلت از معیارهای اصولی در گزینش همسر، فریب ظواهرآراسته، گرایش مردان به چندهمسری، ایجاد اختلال روانی و عصبی، محرومیت از نیازهای ضروری جسمی و مادی را از جمله پیامدهای ناگوار بدحجابی بر اجتماع ذکر کرد.

حجت الاسلام مختاری، ضمن ابراز تاسف از تیرگی چهره انسانیت از غبار مادیت، اظهار کرد: زن در عصر کنونی به عریانی و بی عفتی تشویق می شود و بدین وسیله بندهای نامرئی اسارت و بهره کشی از زن به اندیشه و جسم او تنیده می شود.

وی ادامه داد: دشمنان تلاش می کنند با به منجلاب کشاندن زنان و دختران و با ترویج بی حجابی و بدحجابی به دنبال اجرایی کردن سیاست اندلسی در ایران هستند.

مدیر حوزه های علمیه هرمزگان اظهار امیدواری کرد: کلیه زنان جامعه با آگاهی از ارزش های غیر قابل انکار وجودی خود و با حفظ حجاب و پوشش صحیح، امکان سوء استفاده را از نااهلان بگیرند و موجبات رشد و تکامل خود را در سیر الی الله فراهم کنند.

شبکه های ماهواره ای، رضاخان زمان برای کشف حجاب است

حجت الاسلام مختاری به تاثیرات مخرب استفاده ناصحیح از شبکه‌های ماهواره‌ای‌ اشاره و بیان کرد: ترویج بدحجابی و کمرنگ شدن عفاف در جوامع اسلامی بدترین پیامد و تأثیر استفاده از ماهواره است.

وی گفت: روح عفت و پروا پیشگی از ابتدای خلقت آدمی تاکنون برانسان حاکم بوده، البته ممکن است شکل، اندازه و کیفیت بروز آن در دوره های مختلف متفاوت باشد، اما این خصلت همیشه بروز و ظهور داشته است.

مدیر حوزه های علمیه هرمزگان، شبکه های ماهواره ای را رضاخان زمان برای کشف حجاب عنوان کرد و افزود: در زمان رضاخان با زور و کتک چادر را از سر مردم بر می داشتند اما دشمنان به دلیل عدم موفقیت، از راه های دیگر وارد شده و با راه اندازی شبکه های فارسی زبان ماهواره ای، درس بی غیرتی می دهند و برای رسیدن به این هدف شوم خود، رابطه یک زن شوهردار با چند نفر را به طور مکرر نشان می دهند.

حجت الاسلام مختاری بیان داشت: اگر شاه چادر را به یکباره از سر زنان و دختران ایرانی برداشت اما تهاجم فرهنگی این عمل را به آرامی و بدون سر و صدا در ابعاد وسیع تر انجام داد./851/ت۳۰۱/س

ارسال نظرات