۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۵۱۱۴۵۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

بدحجابی آفتی برای رشد و تعالی جامعه اسلامی است

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که بدحجابی امروز آفتی برای رشد و تعالی جامعه اسلامی است، گفت: جامعه امروز با تقویت فرهنگ عفاف و حجاب به سعادت و تعالی حقیقی دست خواهد یافت.
شکریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران عصر امروز در کارگاه تخصصی جمعیت بانوان فرهیخته استان بر ضرورت گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تأکید کرد و گفت: این فرهنگ اصیل و دینی، مصونیت بخش و عامل آرامش در خانواده و جامعه خواهد بود.

وی با بیان این که به حتم گسترش فرهنگ عفاف و حجاب موجب کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه خواهد شد، افزود: اگر این فرهنگ اصیل دینی به خوبی در جامعه نهادینه شود جامعه از بسیاری از آسیب های اجتماعی مصون خواهد ماند.

استاد حوزه علمیه مازندران از حجاب به عنوان ارزنده ترین نماد دینی و فرهنگی در جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: عفاف و حجاب به عنوان یک دستور دینی عامل تقویت جایگاه و کرامت زن در جامعه اسلامی شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که هیچ دینی همانند اسلام برای زن ارزش و احترام قائل نشده است، خاطرنشان کرد: مهم ترین دغدغه اسلام در این خصوص حفظ جایگاه و کرامت زن در جامعه بوده است.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که امروز نیز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران زن به عنوان تشکیل دهنده نیمی از جامعه جایگاه و نقش بسیار اثرگذاری دارد، تصریح کرد: حفظ و ارتقای این جایگاه در گرو حفظ کرامت و شخصیت زن به عنوان یک موجود اجتماعی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در این میان عده ای تلاش می کنند جایگاه زن در اجتماع را با طرح برخی مسائل حاشیه ای و سخیف تنزل دهند، خاطرنشان کرد: امروز زن در جامعه اسلامی الگویی برای دیگران زنان در جوامع دیگر است چون زن ایرانی از سیره ائمه معصومین(ع) به ویژه بانوی نمونه اسلام حضرت فاطمه(س) الگو می گیرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که حضرت فاطمه(س) در همه امور به ویژه مسأله عفاف و حجاب بهترین الگو برای بانوان کشورمان است، تصریح کرد: این در حالی است که امروز زن در جوامع غربی به یک ابزاری برای تجارت لابی های قدرت تبدیل شده است.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که متأسفانه برخی ها در داخل که بیرون تغزیه فکری و عقیدتی می شوند تلاش می کنند تا بدحجابی را به عنوان یک ارزش و تمدن نوین در جامعه اسلامی نهادینه کنند، خاطرنشان کرد: برای زن ایرانی تنها چادر به عنوان حجاب برتر یک ارزش والا است و جایگزین دینی ندارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بدحجابی امروز آفتی برای رشد و تعالی جامعه اسلامی است، بیان داشت: جامعه امروز با تقویت فرهنگ عفاف و حجاب به سعادت و تعالی حقیقی دست خواهد یافت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که امروز شبکه های ماهواره ای و محتوای ضد اخلاقی و دینی آن مهم ترین عامل ترویج بدحجابی و بی عفتی در جامعه اسلامی محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: باید اجرای برنامه های متنوع و مستمر فرهنگی نسبت به خنثی کردن این گونه توطئه ها در جامعه اسلامی گام برداریم.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که برنامه ریزی دشمن در حوزه فرهنگی با یک هدف گذاری مشخصی دنبال می شود، تصریح کرد: طرح مسائل انحرافی و مخربی چون چهارشنبه سفید که از سوی شبکه های ماهواره ای دنبال می شود، تنها گوشه ای از تلاش های هدفمند جبهه استکبار برای دین زدایی در جامعه اسلامی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان، دین و ارزش های اسلامی را مهم ترین سد در برابر برنامه های خود در کشورمان می دانند، گفت: به همین دلیل جبهه نفاق تلاش می کند با طرح مسائل انحرافی ضد دین و اخلاق جامعه را نسبت به مسائل دینی بی تفاوت کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که کمرنگ شدن روح دین در بخش های مختلف جامعه را یکی از اهداف و برنامه های دشمنان از ترویج موضوعات ضد فرهنگ و دین دانست و تصریح کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور گسترش دین و ارزش های اسلامی بهره گرفته شود.

حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از راه کارهای عملی در جهت نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه عنوان کرد و گفت: امروز فراگیر شدن این فرهنگ اصیل دینی نیازمند عزم ملی و بسیج عمومی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که مسأله عفاف و حجاب باید از دوران کودکی از سوی خانواده ها و نهادهای آموزشی در فرزندان این جامعه نهادینه شود، افزود: امروز دشمن فعالیت های مخرب و هدفمند خود را حتی از مهد کودک ها آغاز کرده است که این نشان دهنده برنامه های مدون و بلند مدت آنها در بی هویت کردن جامعه از مسائل دینی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز دشمن با ترویج بدحجابی در جامعه تلاش می کند بنیان خانواده را از درون متزلزل کند، بیان داشت: فروپاشی خانواده ها در کشورمان، جامعه اسلامی را با بحران های جدی مواجه خواهد کرد که این یکی از اهداف مهم نظام سلطه در این خصوص است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که امروز یکی از راه های مهم حفظ کرامت خانواده ها تقویت مسأله عفاف و حجاب است، گفت: امروز دیگر فرصتی برای آزمون و خطا در این باره وجود ندارد و طرح های غیر ضروری در خصوص چنین مسأله مهمی پاسخگوی هجم وسیعی از هجمه های دشمنان نخواهد بود.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر و توصیه‌های معظم‌له درباره ترویج و توسعه فرهنگ دینی، قرآنی و توجه به سبک زندگی اسلامی افزود: امروز دنیای غرب به دنبال تهی کردن جوامع اسلامی از ارزش‌ها و باورهای الهی است و مهم‌ترین برنامه آنان تضعیف بنیان خانواده در جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام شکریان حجاب را بهترین و زیباترین هدیه خدای متعال برای زن دانست و تصریح کرد: انسان همیشه در تمامی لحظات زندگی خود در مسیر انتخاب‌های متفاوت قرار دارد و همیشه سعی می‌کند بهترین را انتخاب کند و حجاب احسنت‌ترین و زیباترین انتخاب برای زن مسلمان است./۲۰۲/۹۵۰/ب۱

ارسال نظرات