۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۵۱۱۴۶۳
تولیت مدرسه علمیه امام حسین بابل:

رعایت عفاف و حجاب برای حفظ کرامت انسانی است

حجت الاسلام تقی پور رعایت عفاف و حجاب را برای حفظ کرامت انسانی دانست و گفت: دشمن از طریق ترویج بی حجابی به دنبال عادی سازی برهنگی در جامعه است تا به تدریج جامعه ما را به سمت سقوط بر اساس طرح استحاله و فروپاشی از درون ببرد.
حسین تقی پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین تقی پور، تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل امشب در جمع مداغعان فرهنگ حجاب در شهر گتاب با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک واجب عینی دین برای اشاعه فرهنگ الهی در جامعه و مقابله با ناهنجاری ها و فراگیر شدن گناه است.

وی افزود: بر اساس نص صریح قرآن آثار گناه تنها نصیب گناهکاران نمی شود بلکه در صورت سکوت آحاد جامعه در مقابل گناهان آشکار، آلودگی تمام سطح جامعه را فرا خواهد گرفت.

استاد حوزه علمیه به آثار گناه در دنیا اشاره کرد و اظهار داشت: آثار گناه هم در آخرت شعله های سوزان جهنم را برای انسان در پی دارد و هم یک زندگی توام با شعله های سوزان و اثرات مخرب دنیوی گناه را پدید می آورد.

وی یکی از گناهانی که آثار مخرب آن در دنیا بسیار فراگیر می شود را گناهان جنسی و بی عفتی بیان کرد و خاطرنشان کرد: اگر آحاد جامعه در مقابل عفت عمومی و بی حجابی حساس نباشند، موج افسارگسیخته بی عفتی و لذت های شهوانی جنسی هیچ حریمی را برای افراد جامعه قائل نخواهد شد.

حجت الاسلام تقی پور از هم پاشیده شدن کانون خانواده را یکی از آثار بی عفتی و بی حجابی بیان کرد و ادامه داد: اگر غریزه و لذت جویی جنسی با نگاه مردان و حجاب زنان مهار نشود، آثاری مانند فرزندان نامشروع، سقط جنین، قتل ها و غارت های زیاد را در جامعه به وجود می آورد و افراد تنها به عنوان یک وسیله و ابزار کام یابی از سوی دیگران تلقی می شوند.

وی رعایت عفاف و حجاب را برای حفظ کرامت انسانی بیان کرد و گفت: انسان باید با مهار غریزه جنسی، آن را در مسیر صحیح خود هدایت کند و این با حفظ کانون خانواده و ادامه بقای نسلی صحیح بر اساس خلقت خداوند متعال امتداد پیدا می کند.

امام جمعه گتاب یکی از رسالت های مهم نظام اسلامی را ترویج شعائر و اخلاق در سطح جامعه بیان کرد و افزود: بر اساس قانون 25 دستگاه در حوزه عفاف و حجاب مسؤولیت دارند و باید همه دستگاه ها بر اساس مسؤولیت خود هم در زمینه فرهنگ سازی و هم در زمینه مقابله با ناهنجاری ها وارد عمل شوند.

وی تاکید کرد: دشمن از طریق ترویج بی حجابی و برنامه های به نام چهارشنبه سفید به دنبال عادی سازی برهنگی و بی حجابی است تا گام به گام در جهت سقوط و فروپاشی جامعه بر اساس طرح استحاله و جنگ نرم علیه جامعه ما گام بردارد.

حجت الاسلام تقی پور با تقدیر از شرکت کنندگان در مراسم روز عفاف و حجاب، تصریح کرد: در کنار برنامه هایی مانند راهپیمایی عفاف و حجاب، یاید نیروهای مردمی و دلسوزان فرهنگ دینی بر اساس دستور آتش به اختیار امام خامنه ای به صورت منسجم و در قالب تشکل های مردم نهاد در زمینه تبیین، ترویج و گفتمان سازی عفاف و حجاب وارد عمل شوند.

وی ادامه داد: امروز باید شاهد جهاد همگانی و فراگیر در حوزه فرهنگی شویم و این یک تکلیف دینی و شرعی از سوی نائب امام زمان(عج) است./۲۰۲/۱۳۱۳/ب۱

ارسال نظرات