۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۵۱۱۶۰۴
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم:

عمل به قرآن انسان را از رحمت الهی بهره مند می کند

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه قرآن کریم جلوه رحمت عام و خاص الهی است، گفت: کسانی که از معانی و آیات قرآن کریم بهره می بردند از جلوه خاص رحمت الهی برخوردار شده اند.
حجت‌‌الاسلام حاج ابوالقاسمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحاج ابوالقاسم، عضو مجلس خبرگان رهبری، امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه جلوه های رحمت خداوند به فراوانی در قرآن کریم یاد شده است، گفت: یکی از جلوه های رحمت خداوند خود قرآن کریم است.

وی افزود: در آیه 82 سوره اسراء خداوند می فرماید«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا» و ما آنچه از قرآن فرستیم شفا (ی دل) و رحمت (الهی) برای اهل ایمان است و ظالمان را به جز زیان (و شقاوت) چیزی نخواهد افزود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: با توجه به این آیه و سایر آیات قرآن کریم، قرآن مظهر رحمت عام الهی و همچنین مظهر رحمت خاص الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با تأکید بر اینکه قرآن کریم برای همه انسان ها درس دارد، افزود: کسانی که از درس های قرآن کریم استفاده می کنند از رحمت خاض خداوند بهره مند می شوند.

وی افزود: امام علی(ع) در یک روایت نورانی می فرماید«کسانی که حامل قرآن هستند، قرآن را در سینه خود دارند، یا الفاظ و معانی قرآن را در سینه خود دارند این ها مورد رحمت خاص و ویژه خداوند متعال قرار دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: در عهدنامه امام علی(ع) به مالک اشتر چنین می خوانیم که«ای مالک در شبهات و اشتباهات به قرآن مراجعه کن چرا که قرآن تبیان کل شی است و مایه رحمت و هدایت مؤمنان است».

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم تصریح کرد: در روایتی نورانی از  رسول خدا(ص) خطاب به امام علی(ع) می خوانیم«علی جان وقتی می خواهی بخوابی استغفار بکن و صلوات بر من بفرست، تسبیحات اربعه را بخوان، ذکر«لا حول و لا قوّة الّا باللَّه العلىّ العظيم»را بر زبان بیاور و سوره توحید را زیاد بخوان زیرا سوره توحید نور قرآن است و آیت الکرسی را زیاد بخوان زیرا هر حرف آیت الکرسی هزار برکت و هزار رحمت از رحمت های خاص خداوند متعال را به دنبال دارد.»

وی با اشاره به اینکه انسان با انس با قرآن به رحمت خدا داخل و از عذاب خداوند دور می شود، یادآور شد: حقیقت دین عمل به آیات قرآن کریم است و قرآن زمانی شفا و رحمت خداوند را به دنبال دارد که انسان عامل به آن باشد زیرا اگر انسان عامل به قرآن نباشد هیچ بهره ای از آیات این کتاب نورانی را به دست نیاورده و با وجود دسترسی به قرآن جز محرومان از قرآن از دنیا خواهد رفت./968/پ۲۰۲/ی

 

ارسال نظرات