۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۵۱۲۰۲۰
در گفت وگو با رسا مطرح شد؛

تشریح اهداف تشکیل جامعه وعاظ انقلابی

دبیر اجرایی جامعه وعاظ انقلابی پیگیری مطالبات رهبری در موضوع حوزه انقلابی را مهم‌ترین هدف راه اندازی این تشکل دانست و بر استفاده از ظرفیت منبر در روشنگری میان مردم تأکید کرد.
حجت الاسلام فاطمی نسب

حجت الاسلام روح الله فاطمی نسب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به هدف راه اندازی تشکل جامعه وعاظ انقلابی عنوان کرد: با توجه به دغدغه رهبر معظم انقلاب پیرامون انقلابی ماندن حوزه و لزوم توجه به موضوع حوزه انقلابی، تشکل جامعه وعاظ ولایی با هدف پیگیری و دنبال کردن این مطالبه تشکیل شد.

وی افزود: با توجه به این که منبرها جلوه اصلی حوزه های علمیه در جامعه هستند و منابر مساجد خط مقدم و سنگر اول بیان معارف دینی و حوزوی محسوب می شوند، جمعی از وعاظ انقلابی جوان کشور در قالب این تشکل و به منظور انسجام بخشی به فعالیت وعاظ و حفظ و تقویت روحیه انقلابی در آنها از اردیبهشت ماه فعالیت خود را ابتدا از فضای مجازی آغاز کرد و سپس با صدور سه بیانیه مهم پیرامون انتخابات و همچنین سند ننگین 2030، این فعالیت ها شکل جدی تری به خود گرفت.

دبیر اجرایی جامعه وعاظ انقلابی تصریح کرد: نخستین نشست هم اندیشی اعضای این تشکل، روز گذشته با حضور بیش از 50 نفر از اعضا در تهران برگزار شد و پیرامون برنامه ها و اهداف آینده بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

حجت الاسلام فاطمی نسب روشنگری را از مهم‌ترین اهداف این تشکل تازه تأسیس دانست و خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا دغدغه های رهبری در موضوعات مختلف پیگیری شود و وعاظ به عنوان سربازان ولایت در سنگر منبر و مسجد برای مردم روشنگری لازم را انجام دهند تا بصیرت در جامعه افزایش یابد.

وی اضافه کرد: نشست بعدی جامعه وعاظ انقلابی، ده روز قبل از ماه محرم در قم برگزار می شود و دیدار با علما و مراجع و نشست های تخصصی پیرامون تعیین اولویت و آسیب شناسی مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از جمله برنامه های این نشست است.

دبیر اجرایی جامعه وعاظ انقلابی تأکید کرد: این تشکل به صورت هیأت امنایی فعالیت می کند و تاکنون بیش از 120 نفر از وعاظ سراسر کشور به عضویت این تشکل درآمده اند و تلاش خواهیم کرد در  آینده ای نزدیک نمایندگی استانها نیز راه اندازی شود.

حجت الاسلام فاطمی نسب در پایان خاطرنشان کرد: حجج اسلام سیدحسین مؤمنی، سیدعباس موسوی مطلق، احسان بی آزار تهرانی، محمدباقر ولدان و سیدحسین آقامیری در ابتدای کار و با همفکری و دعوت از وعاظ کشور این تشکل را راه اندازی کرده اند./872/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات