۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۵۱۲۲۳۰
حجت‌الاسلام آقامیری:

شیخ زکزاکی با قرآن هدیه امام مردم نیجریه را شیعه کرد

حجت‌الاسلام آقامیری گفت: شیخ زکزاکی در نیجریه با قرآنی که حضرت امام خمینی (ره) به او هدیه داده بود، چندین میلیون نفر را شیعه کرد؛ در حالی که تا قبل از انقلاب در نیجریه تنها دو قبیله شیعه بودند.
حجت الاسلام سید حسین آقامیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر،  حجت‌الاسلام سید حسن آقامیری، پژوهشگر حوزوی و مشاور مذهبی، صبح امروز در مراسم پاسداشت شهدای مدافع حرم استان بوشهر، اظهار کرد: ما تا وقتی که فلسفه و هدف اصلی حضور خود در این دنیا را متوجه نشویم، آن عمل شایسته‌ای که باید انجام بدهیم را انجام نخواهیم داد.

وی با بیان اینکه حضور مدافعان حرم در سوریه هم بر مبنای همان فلسفه اصلی است، افزود: ما هنوز به معنای واقعی کلمه و به‌صورت درست و شایسته مجاهدت و حضور مدافعان حرم در سوریه را تبیین نکرده‌ایم و این خلأ در جامعه احساس می‌شود.

حجت‌الاسلام آقامیری با اشاره به اینکه نمی‌شود میان جبهه حق و باطل تعارض وجود نداشته باشد، اضافه کرد: آیا می‌شود به‌گونه‌ای زندگی کرد که میان ما و مخالفان ما تعارض وجود نداشته باشد؟ آن هم در حالی که قرآن می‌گوید حزب‌الله گروهی هستند که به امر الهی هدایت می‌کنند و حزب شیطان از ابلیس تبعیت می‌کنند.

به گفته وی اگر می‌شد دنیا را به‌گونه‌ای مدیریت کرد که تعارض وجود نداشته باشد، اهل بیت عصمت و طهارت این کار را انجام می‌دادند و اگرچه بعضی مواقع جبهه باطل به ظاهر بر جبهه حق پیروز شده؛ اما حق و حقیقت باقی مانده است.

این کارشناس دینی با بیان اینکه حق و باطل همیشه وجود داشته و راه مبارزه همیشگی است، ادامه داد: جبهه باطل آمده که تعارض و تعرض کند؛ اما عالم و آدم بر محور توحید آفریده شده‌اند.

حجت‌الاسلام آقامیری اظهار داشت: وقتی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید دنیا دچار دوقطبی استکبار جهانی بود و جنگ بین دو قطب استکباری بود؛ اما با آمدن انقلاب دنیا به دو قطب اسلام و کفر تبدیل شد در حالی که تا آن زمان هیچ‌گونه ارزشی برای اسلام و شیعه قائل نبودند.

این مبلغ دینی افزود: وقتی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید تنها صدام نبود که با ایران جنگید؛ بلکه 51 کشور دنیا مثل ژاپن، تمام کشورهای عربی، آمریکا و دیگر کشورها با انقلاب اسلامی وارد جنگ شدند تا این نظام را از بین ببرند؛ اما با وجود این انقلاب اسلامی مبنای گسترش اسلام شده و دنیا به دو قطب اسلام و کفر تبدیل می‌شود.

وی اضافه کرد: شیخ زکزاکی در نیجریه با قرآنی که حضرت امام خمینی (ره) به آن هدیه داده بود چندین میلیون نفر را شیعه کرد؛ در حالی که تا قبل از انقلاب اسلامی، در نیجریه دو قبیله شیعه بیشتر نبودند.

حجت‌الاسلام آقامیری یادآور شد: دشمنان با تمام توطئه‌ها و اقدامات خود ازجمله جریان طبس، ترور 17 هزار نفر از مردم توسط منافقین و هشت سال جنگ تحمیلی نتوانست حتی یک وجب از خاک این کشور را جدا کند و در آینده هم نخواهد توانست.

وی گفت: بعد از جنگ تحمیلی، دشمنان حربه‌های مختلفی ازجمله تهاجم فرهنگی، تحریم اقتصادی و جنگ نیابتی در کشورهای سوریه، عراق و یمن را به راه انداختند تا به خیال خام خود به ایران ضربه بزنند؛ زیرا ایران اسلامی ام‌القری جهان اسلام و چشمه جوشان بوده و مردم برای شناخت اسلام به اینجا می‌آیند نه کشورهای عربی که در آنجا قرآن نازل و پیامبر (ص) مبعوث شده است.

حجت‌الاسلام آقامیری با بیان اینکه جامعه ما جامعه حق بوده و آینده از آن حق است؛ اما باید برای رسیدن به حق هزینه داد، تصریح کرد: حریم انقلاب اسلامی، حریم عالم خلقت بوده و اگر انقلاب نباشد حریم و حرم هم باقی نمی‌ماند.

وی با اشاره به اینکه شهدای مدافع حرم، شهدای حریم هستند و دعوای اصلی بر سر انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: هرجا مسؤولان و مردم انقلابی عمل کردند پیروز شدیم و هر وقت میان ما و آرمان‌های انقلاب و امام راحل فاصله افتاد ضربه خورده‌ایم؛ به همین دلیل باید همواره محور و معیار را حفظ کنیم./846/پ202/ب1

ارسال نظرات