۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۵۱۲۳۹۱
معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری:

روحانیان کاروان های حج برای افزایش آرامش زائران تلاش کنند

حجت الاسلام مظلومی با بیان اینکه تمام تلاش ما برپایی مراسم حج در آرامش کامل است از روحانیان خواست با حضور مستمر در کاروان ها، آرامش را در زائران افزایش دهند.
حجت الاسلام مظلومی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدجواد مظلومی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، امروز در گردهمایی روحانیون، معین و معینه های کاروان های حج تمتع به بیان برخی مسائل توجیهی و مورد نیاز برای برگزاری باشکوه این مراسم معنوی پرداخت.

وی با بیان اینکه در وضعیت فعلی و از نظر اجرایی هیچ مشکلی برای برپایی حج وجود ندارد و تاکنون هیچ تخلفی از سوی مسؤولان حج عربستان در عمل به تعهداتشان گزارش نشده است، گفت: انتظار داریم مراسم حج به خوبی و همچون سال های گذشته برگزار شود.

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری البته این اطمینان را به معنای نداشتن برنامه مناسب برای فراهم شدن امنیت کامل برای زائران ندانست و تصریح کرد که در این زمینه برنامه ریزی ها بیش از گذشته صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین مظلومی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور معین و معینه ها در کاروان های حج، تعداد معین ها را دو برابر معینه ها عنوان کرد.

وی گفت: امسال در بسیاری از کاروان ها معینه حضور نخواهد داشت از این رو برنامه ای تنظیم شده است که براساس آن خواهران معینه ای که در یک کاروان حضور دارند بخشی از زمان خود را به خدمت رسانی به کاروان های دیگر بپردازند.

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری همچنین با بیان اینکه امسال ممکن است سطح اضطراب و نگرانی زائر نسبت به سال های گذشته بیشتر باشد، گفت: اگر نتوانیم این آرامش را در قلب او ایجاد کنیم و این اطمینان را به او بدهیم در انجام اعمال مناسک خود ناتوان خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین مظلومی با اشاره به اینکه حضور روحانیان در کاروان ها و مساعدت آنان برای زائران آرامش بخش است، خواستار طرح مسأله امنیت برای افزایش آرامش در زائران شد.

وی تصریح کرد: تمام تلاش ما برپایی مراسم حج در آرامش کامل است که براساس آن از روحانیان تقاضا داریم همیاری و کمک کنند تا در این زمینه موفق باشیم./۹۲۰۲۰۲/ی

ارسال نظرات