۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۵۱۲۶۶۲

برگزاری مراسم عزاداری امام صادق در مدارس علمیه استان کرمانشاه

به مناسبت فرارسیدن شهادت رییس مکتب تشیع امام جعفر صادق(ع) در مدارس علمیه استان کرمانشاه با حضور طلاب، روحانیان و عموم مردم برگزار شد.
مدارس علمیه مدارس علمیه مدارس علمیه مدارس علمیه مدارس علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، به مناسبت فرارسیدن شهادت رییس مکتب تشیع امام جعفر صادق (ع) پیش از ظهر امروز در مدارس علمیه استان کرمانشاه با حضور طلاب، روحانیان و عموم مردم برگزار شد.

حجت الاسلام مجید بنی عامریان مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر در جمع عزاداران امام جعفر صادق (ع) ابراز داشت: دوران امام صادق (ع) دورانی منحصر به فرد در بین دوران زندگی سایر ائمه اطهار (ع) بود و شرایطی به عمل آمد که برای سایر ائمه ما وجود نداشته است.

مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر مطرح کرد:  امام جعفر صادق (ع) از فرصت های ایجاد شده بهره برد و از حیث علمی و فرهنگی خدمات ارزشمندی را رقم زد و شاگردانی بسیاری را تربیت کرد.

این مسؤول با اشاره به فعالیتهای ارزشمند امام جعفر صادق (ع) ادامه داد: از جمله کارهای ارزشمند ایشان تربیت شاگردان خوب و مستعد در علوم مختلف از جمله علوم عقلی و نقلی و همچنین احیا فقه آل محمد (ص) بود.

وی خاطرنشان کرد: احیا احادیث در زمینه فقه، اخلاق، تفسیر و کلام و همچنین مبارزه با انحرافات فکری و عقیدتی از جمله فعالیت های ایشان در عصر خویش بود.

حجت الاسلام بنی عامریان یادآور شد:  امام جعفر صادق (ع) در 25 شوال سال 148 هجری به دستور منصور دوانیقی با زهر مسموم شده و به شهادت رسید و در مدینه منوره به خاک سپرده شد.

حجت الاسلام روح الله کرمی نیا مدیر حوزه علمیه شهرستان اسلام آباد غرب نیز در جمع طلاب و عموم مردم این شهریتان تصریح کرد: تعظیم شعائر دینی احیا کننده احکام شریعت الهی و نجات بخش مسلمانان است.

مدیرحوزه علمیه شهرستان اسلام آباد غرب بیان داشت: ائمه اطهار (ع) مسیر هدایت و نجات مردم را به درستی ترسیم کردند و هرکس که این مسیر و هدف را دنبال کند قطعا سعادت دنیوی و اخروی شامل حالش می گردد.

این مسؤول ادامه داد: امروز تداوم مکتب انبیای الهی از سوی طلاب و روحانیان از ضروریات است، طلاب رهبران دینی و اشاعه دهنده آموزه های شریعت الهی هستند.

وی در پایان گفت: امروز دشمنان اسلام به دنبال حذف آثار انبیای الهی هستند و حتی دست به تخریب قبور آنها می زنند بر مسلمانان واجب است که از مکتب و سیره آنها صیانت و پاسداری کنند.

لازم به ذکر است تجمع عزاداران امام جعفر صادق (ع) به همت طلاب و روحانیان حوزه های علمیه در شهرستان های هرسین، گیلانغرب، سرپل ذهاب، کنگاور، صحنه و کرمانشاه نیز برگزار شد./۸۵۷۱/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات