۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۵۱۲۷۲۲
ژنرال امریکایی:

ایران منافع آمریکا و متحدانش را در منطقه لگدمال می کند

یک ژنرال آمریکایی به ضعف آمریکا و هم پیمانانش در منطقه غرب آسیا اعتراف کرد و گفت: ایران در حال لگد مال کردن منافع آمریکا در منطقه و منافع متحدان این کشور است.
ملک سلمان و ترامپ

به گزارش خبرگزاری رسا، جک کین از ژنرال های آمریکا با حضور در شبکه فاکس بیزنس نظرات خود را درباره اعتراف دولت دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در خصوص پایبندی ایران به توافق هسته ای بیان کرد.

وی همچنین نظراتش را درباره قول آمریکا به وضع تحریم ها علیه ایران به سبب ساخت موشک های بالستیک و حمایت از ناآرامی در منطقه بیان داشت.

ژنرال کین گفت: اینکه دولت ترامپ با این توافق مخالف است، یک راز نیست. رییس جمهور در مبارزات انتخابانی خود این را می گفت. رییس جمهور از آن زمان این حرف را زده است که این توافقی سست است و همه افرادی که در تیم امنیت ملی از ترامپ حمایت می کنند، این احساس را دارند. مسأله این است. شش کشور دیگر در این توافق وجود دارند و حقیقت این است که ایران از نظر همه افرادی که این توافق را امضاء کردند و مقامات تحقیقاتی موافق این توافق، از آن تبعیت می کند. همه معتقدند ایران از مفاد  این توافق هستهای حمایت می کند.

به عقیده این نظامی آمریکایی، دولت ترامپ و ایران در مسیر تقابل قرار دارند.

وی خاطر نشان کرد: ایران در حال لگد مال کردن منافع ما در منطقه و منافع متحدانمان است. وقتی رئیس جمهور ترامپ به خاورمیانه (غرب آسیا) رفت و پنجاه و پنج نفر از رهبران در یک سالن کنار وی ایستادند، ترامپ گفت مهم ترین تهدید راهبردی در این منطقه، ایران است و  ما در برابر آن خواهیم ایستاد. ده روز پس از آنکه ترامپ به قدرت رسید، ایران با نقض یک قطعنامه سازمان ملل یک موشک بالستیک آزمایش کرد. ایران آشکارا در حال محک زدن ترامپ بود. در نتیجه، ترامپ، ایران را تحریم کرد. ترامپ سختگیری ها علیه ایران را تشدید خواهد کرد./۹۹۴/ب۱۰۲/ف

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظرات