۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۵۱۲۸۸۵
عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا:

سومین یادواره شهدای شهرستان ممسنی و نورآباد فارس برگزار می‌شود

سومین یادواره شهدای شهرستان ممسنی و نورآباد فارس امروز با حضور ائمه جماعات شهرستان‌های نورآباد و نصیری و حجت‌الاسلام و المسلمین جوشقانیان برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام حسین شاکری‌فر

حجت الاسلام حسین شاکری‌فر، عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری سومین دوره یادواره شهدای شهرستان ممسنی و نورآباد فارس در ساعت ۱۱ صبح سی‌ و یکم تیرماه در مسجد جامع امام سجاد(ع) نورآباد ممسنی فارس خبرداد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با بیان این که سخنران این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین حسین جوشقانیان از راویان برتر دفاع مقدس است، گفت: حجت الاسلام و المسلمین سیف‌اله یعقوبی، امام جمعه شهرستان نورآباد و حجت الاسلام والمسلمین محمد خرسند امام جمعه شهرستان نصیری از مهمانان ویژه این مراسم هستند.

عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا با تأکید بر این که شهرستان ممسنی فارس با 250 هزار نفر جمعیت از شهرستان‌های قدیمی فارس به شمار می‌رود، اظهار داشت: مردم این شهر از زمان طاغوت و پهلوی به مبارزه علیه ظلم، ستم و نظام سلطه پرداخته و بیش از هفتصد شهید در دوران دفاع مقدس به انقلاب اسلامی ایران تقدیم کرده‌‌اند.

وی، این شهرستان را جزء شهرستان‌های برتر کشور در اعزام نیرو به جبهه برشمرد و ابراز داشت:‌ شهرستان ممسنی نورآباد نسبت به جمعیت خود، هنگام اعزام نیرو‌ به میدان نبرد علیه صدام بعثی در میان دیگر شهرستان‌های استان فارس زبانزد بوده است.

این آزاده هشت سال جنگ تحمیلی با تأکید بر این که اعزام مدافعان حرم به سوریه و عراق از دیگر افتخارات این شهرستان است، خاطرنشان کرد: این شهرستان از ابتدای اعزام نیرو به سوریه و عراق تا کنون شش شهید سردار مدافع حرم داشته است.

وی، بیان داشت: دستان استبداد و استکبار در سده‌های اخیر حوزه علمیه قدیمی شهرستان ممسنی را تعطیل کرده بود تا آن که شهید آیت‌الله سید اسد‌الله مدنی در سال 54 به این شهرستان تبعید می‌شود و در طول دو سالی که در این شهرستان تبعید بود، اندیشه‌ راه‌اندازی مجدد حوزه چند‌صد ساله را در این شهرستان پیاده‌سازی می‌کند.

امام جمعه موقت شهرستان ممسنی و رستم نورآباد فارس، ادامه داد: سومین دوره یادواره شهداء با گرامیداشت یاد و خاطره تمام شهدای گرانقدر این شهرستان برگزار می‌شود که شهید آیت‌الله مدنی و شهید عبد‌الله میثمی، مبلغ حوزه علمیه و شهید شیخ اشحری، اولین شهید دفاع مقدس و شهید محمد حسین شریف قنوتی، مبلغ حوزه علمیه در رأس شهدای این یادواره قرار دارند.

جانباز هشت سال دفاع مقدس با بیان این که حضرت امام خمینی(ره) و شهدا معادلات جهانی را تغییر دادند، اظهار داشت:‌ فتوای امام راحل برای حضور در جبهه‌ها منجر به حضور گسترده جوانان انقلابی در میدان نبرد حق علیه باطل شد و جهان را از دو قطبی بودن، شرق و غرب خارج کرد و معادله جدیدی به نام جمهوری اسلامی ایران را ایجاد کرد.

وی، گفت:‌ اسلام ظرفیت اداره جهان را دارا است و انقلاب اسلامی ایران اکنون در مرحله‌ای قرار دارد که باید با بسترسازی و کادرسازی زمینه ظهور منجی عالم بشریت را فراهم سازد./878/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات