۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۵۱۳۰۳۶
امام جمعه محمود آباد:

شبکه های ماهواره ای به دنبال قبح زدایی از بی عفتی و فساد در جامعه هستند

امام جمعه محمود ‌آباد با بیان این که متأسفانه امروز دشمنان با گسترش شبکه های ماهواره ای به دنبال قبح زدایی از انحراف های اخلاقی در جامعه است، گفت: دشمن در تلاش است با استفاده از فیلم های ضد اخلاقی قبح بی عفتی و فساد را در جامعه اسلامی بشکند.
امام جمعه محمود ‌آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در  محمود آباد، حجت الاسلام سید داوود موسوی، امام جمعه محمود آباد امروز عصر امروز در دیدار جمعی از دختران و بانوان فرهنگی با اشاره به در پیش بودن ولایت با سعادت حضرت معصومه(س) و روز دختر بر ضرورت الگوگیری دختران جامعه اسلامی از این بانوی نمونه اسلام تأکید کرد.

وی با بیان این که امروز جامعه اسلامی بهترین الگوها را در بخش های مختلف برای نسل امروز به یادگار گذاشته است، افزود: سیره اهل بیت(ع) الگویی بی بدیل و ارزشمند برای همه نسل های آینده کشورمان است.

امام جمعه محمود آباد با اشاره به این که سیره و منش اهل بیت(ع) زمان و پایانی ندارد و برای همه نسل ها زنده و پویا است، خاطرنشان کرد: اهل بیت(ع) برای همه نسل ها نسخه ای شفابخش داشته و دارند و این مسأله در قرون اخیر کاملاً آشکار بوده است.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که علیرغم گذشت قرن ها از دوران ائمه معصومین(ع) اما سیره اهل بیت(ع) همچنان پویا و بالنده است، تصریح کرد: بهره گیری از سیره ائمه معصومین(ع) بهترین راه مقابله با هجمه های دشمنان اسلام و انقلاب است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که سیره ائمه اطهار(ع) مسیر رشد و تعالی و صحیح زیستن را به ما می آموزد، خاطرنشان کرد: قرار گرفتن در مسیر سیره اهل بیت(ع) انسان را به سعادت و تعالی حقیقی خواهد رساند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به در پیش بودن ولادت حضرت معصومه(س) از آن شخصیت نمونه به عنوان بانوی محدث در تاریخ یاد کرد و با بیان این که شخصیت علمی آن بانوی نمونه اسلام نباید فراموش شود، افزود: وجود مبارک حضرت معصومه(س) در قم سبب شد تا این این شهر به پایگاه علم و معنویت در جهان تبدیل شود.

امام جمعه محمود آباد با بیان این که به دلیل جایگاه ارزشمندی که آن بانوی ارزشمند اسلام داشت از ایشان به عنوان کریمه اهل بیت(ع) یاد می کنند، گفت: آن بانوی ارزشمند در دفاع از ولایت همه توان خود را به کار گرفت و از آن جایگاه دفاع کرد.

وی، عصمت را يکي از ويژگي هاي برجسته حضرت معصومه(س) عنوان کرد و با بیان این که آن حضرت در حيات خويش به «معصومه‏» ملقب نبود و امام رضا(ع) لقب معصومه را به ايشان داد، تصریح کرد: امروز سیره چنین شخصیت بزرگی در جهان اسلام که ملت ایران از وجود با برکت ایشان بهره مند هستند، الگویی بارز و تعالی بخش است.

امام جمعه محمود آباد با بيان اين که حضرت فاطمه معصومه(س) پس از حضرت زينب(س) داراي مقام و منزلتي بالا است، افزود: عبادت و زهد، پارسايي و تقوا، بخشندگي و پاکدامني، راستگويي و بردباري،استقامت در برابر ناملايمات از ويژگي‌هاي ممتاز حضرت فاطمه معصومه(س) است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که امروز نیز دختران جوان جامعه اسلامی برای رشد و تعالی نیازمند الگو هستند، گفت: متأسفانه امروز دشمن برای ایجاد انحراف در میان نسل جوان به ویژه دختران، الگوهای منحرف را با رنگ و لعاب های فریبنده به جامعه معرفی می کنند.

امام جمعه محمود آباد با بیان این که امروز جامعه جوان ما باید مراقب الگوهای خطرناک غربی باشند، تصریح کرد: الگوهایی که امروز غرب در قالب های مختلف به جامعه ما معرفی می کند با هدف دین زدایی و گسترش انحراف های اخلاقی در جامعه اسلامی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تلاش غرب گسترش فرهنگ ضد دینی در بخش های مختلف جامعه است، خاطرنشان کرد: در برابر چنین الگوهای مخربی باید الگوهای دینی باید در همه بخش های جامعه نهادینه شود.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که متأسفانه امروز دشمنان با گسترش شبکه های ماهواره ای به دنبال قبح زدایی از انحراف های اخلاقی در جامعه است، تصریح کرد: دشمن در تلاش است با استفاده از فیلم های ضد اخلاقی قبح روابط نامشروع و فساد را در جامعه اسلامی بشکند.

امام جمعه محمود آباد در ادامه سخنان خود با ابراز نگرانی از رواج بدحجابی در جامعه اسلامی این پدیده شوم را مغایر با دین و ارزش های اسلامی دانست و گفت: متأسفانه در سایه بی توجهی برخی مسؤولان شاهد گسترش روز افزون این معضل اجتماعی در جامعه هستیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه نیازمند عزم ملی است، افزود: متأسفانه هنوز اراده کافی در بخش ها و نهادهای متولی این مسأله مهم برای نهادینه کردن آن در جامعه وجود ندارد.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که عفاف و حجاب از بروز بداخلاقی ها و معضلات فرهنگی در جامعه می کاهد، تصریح کرد: امروز یکی از مهم ترین دلایل گسترش مشکلات فرهنگی و اخلاقی در جامعه بدحجابی است که باید برای رفع این معضل اجتماعی فکری اساسی شود.

امام جمعه محمودآباد با اشاره به این که دشمن گسترش فساد و بی بندوباری را راهکاری مناسب برای نفوذ فرهنگی در کشورمان می داند، گفت: امروز بهترین راه برای مقابله با این هجمه های سازمان یافته تقویت فرهنگ دینی و انقلابی در جامعه است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اگر دختران جامعه اسلامی از مکتب حضرت معصومه (س) درس بگیرند به حتم عفت، پاکدامنی و حجاب همواره مورد توجه آنها خواهد بود، افزود: خانواده ها باید توجه داشته باشند راه حفظ عفت و پاکدامنی دختران جوان بهره گیری از الگوهای دینی همچون حضرت معصومه(س) است./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات