۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۵۱۳۱۱۳
معاون مدرسه علمیه آیت الله قاضی دزفول خبر داد؛

راه اندازی کارگروه های فرق و جریان های نوظهور در مدرسه ­علمیه­ آیت ­الله ­قاضی

معاون­ پژوهش­ مدرسه ­علمیه­ آیت ­الله ­قاضی ­دزفول با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای برگزاری دوره مطالعاتی در سال تحصیلی جدید، گفت: در این راستا کارگروه فرق و جریان نوظهور همچون تصوف و یمانی با حضور اساتید، علما و فضلای شهرستان در این مدرسه علمیه به فعالیت می پردازد.
بررسی و نقد عرفان های نوظهور عرفانهای کاذب

حجت الاسلام غلامرضا خسروی فر، معاون­ پژوهش­ مدرسه ­علمیه­ آیت ­الله ­قاضی ­دزفول، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به راه اندازی کارگروه فرق و جریان نوظهور همچون تصوف و یمانی در مدرسه اظهار داشت: این کارگروه با حضور اساتید، علما و فضلای شهرستان از ماه مبارک رمضان و به مدت سه روز در هفته فعالیت های خود را تا به امروز آغاز کرده است و در این زمینه اردوهایی برای دوره مطالعاتی جهت بحث درباره فرق نوظهور در قم برگزار کردیم.

معاون­ پژوهش­ مدرسه ­علمیه­ آیت ­الله ­قاضی ­دزفول گفت: سه تا چهار نشست با حضور کارشناسان مهدویت همچون آقای شهبازنیا برگزار کردیم که در آن پیرامون آسیب های مهدویت، فرق انحرافی، خاستگاه و تاریخچه جریان های نوظهور مطالبی بیان شد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه محتوا و موضوع نشست های علما و فضلاء بحث و نقد درباره ادله فرقه های انحرافی است، خاطرنشان کرد: کارگروه دیگری تحت عنوان فرق و ادیان زیرنظر معاونت پژوهش برنامه های مشابهی را اعمال می کند اما اکنون به علت تعطیلی مدرسه برای طلبه ها چنین کارگروه هایی را تشکیل ندادیم.

حجت الاسلام خسروی فر افزود: روش های خلاصه نویسی را همزمان با آغاز دوره تثبیت در مردادماه برای طلبه های جدید الورود برگزار خواهیم کرد تا از هم اکنون با مباحث پژوهشی آشنایی داشته باشند؛ چنان که در حال رایزنی هستیم تا در سال تحصیلی جدید یک دوره مطالعاتی برای طلبه ها برگزار کنیم.

وی ادامه داد: در دوره مطالعاتی طلبه های پایه اول تا ششم کتب شهید مطهری و طلبه های پایه هفتم تا دهم کتب علامه عسکری را مطالعه خواهند کرد و با توجه به برگزاری سابق و بازخورد مثبت، انتظار داریم تا در سال تحصیلی پیش رو نیز شاهد چنین بازخوردی باشیم.

معاون­ پژوهش­ مدرسه ­علمیه­ آیت ­الله ­قاضی ­دزفول با بیان اینکه صحابه ساختگی، نقش عائشه در اسلام و معالم المدرستین برای پایه های هفتم تا دهم تدریس می شود، اظهار داشت: تلاش داریم تا در صورت برگزاری چنین دوره ای، نمره پژوهشی را از مطالب تخلیص شده مدنظر قرار دهیم که با این اقدام عملا دیگر نیازی به مقاله نخواهد بود./۹۴۵۶/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات