۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۵۱۳۴۱۰
معاون حوزه علمیه استان ایلام:

زنان در دین اسلام جایگاه بسیار بالایی دارند

حجت الاسلام جابری نژاد گفت: تفاوت بین زن و مرد در احکام اسلامی سبب نخواهد شد نگاهی شعاری به زن پیدا شود، بلکه بر اساس دین اسلام جایگاه زن بسیار بالا است و جایگاه حضرت صدیقه طاهره خود بیانگر همین حقیقت است.
جابری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام منصور جابری نژاد، معاون تبلیغ حوزه های علمیه استان ایلام، امروز در مسجد علی بن ابی طالب(ع) اظهار داشت: مدارا کردن زن، سلامت زندگی را در پی دارد و اگر این چنین نباشد، نزاع‌های خانگی منجر به فرار اعضای خانواده از یکدیگر و بروز آسیب‌ها می‌شود.

وی افزود: یکی از مسائلی که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد این است که مرد، زن و فرزندان خانواده به همدیگر شخصیت دهند و زمینه‌های رشد را فراهم کنند که نوعی جهاد در منزل به شمار می‌آید، اما زن با حفظ ارزش‌های خود می‌تواند به اقتصاد خانه کمک کرده و در جهاد بیرون از منزل نیز شرکت کند.

حجت الاسلام جابری نژاد خاطرنشان کرد: اسلام نگاه شعاری و آرمانی به زن ندارد، بلکه کرامت و جایگاه ویژه ای برای او قائل است، در حالی که غرب شدیدترین تازیانه را به پیکر زنان زده و روشی که به گمان آنان بالا بردن مقام زن بود اما بدین‌صورت جایگاه زن از بین رفت.

وی با اشاره به جایگاه والای زن گفت: تفاوت بین زن و مرد در احکام اسلامی سبب نخواهد شد نگاهی شعاری به زن پیدا شود، بلکه بر اساس دین اسلام جایگاه زن بسیار بالا است و جایگاه حضرت صدیقه طاهره(س) خود بیانگر همین حقیقت است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان ایلام با بیان اینکه معنویت، پیشرفت و عظمت یک جامعه به برکت وجود زن است، تصریح کرد: حضرت فاطمه(س) از نور خالق خلق شده و شدت نور به نحوی بوده است که ملائکه به سجده می‌افتند و از خداوند پرسیدند خدایا این چه نوری است که همه‌ جهان را فرا گرفته است.

حجت الاسلام جابری عنوان کرد: زن سه جهاد دارد؛ یکی از جهادهای زن مربوط به خانه است که در عصر کنونی به بحثی قابل توجه تبدیل شده، چون که دشمن بعد از شکست در دوران دفاع مقدس سعی در از بین بردن انسجام و ارتباط بین مادر، پدر و فرزندان با ایجاد شبهات مختلف دارد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از جهادهای زنان، شوهرداری است که در حال حاضر یکی از دلایل انحراف مردان، بداخلاقی زنان در خانه معرفی شده است، در صورتی که شوهرداری صحیح نصف اجر کار شهید در میدان جنگ را دارد علت آن نیز این است که زن می‌تواند با شوهرداری خوب مرد را از آسیب‌های اجتماعی دور کند.

حجت الاسلام جابری نژاد در پایان به جهاد سیاسی زنان اشاره کرد و گفت: جهاد سیاسی زن سبب تعالی مرد می شود، همان‌گونه که حضرت فاطمه (س) به امیرمومنان(ع) فرمودند؛ یا علی اگر اوضاع به نفع تو باشد فاطمه در کنار تو است و اگر علیه تو باشد، باز هم فاطمه در کنار تو خواهد ماند./۸۷۹/پ202/ب1

ارسال نظرات