۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۵۱۴۲۸۳
عضو ارشد و سابق سازمان منافقین:

کنترل ذهن بر پایه ایجاد ترس و منجی تراشی مهمترین ابزار جذب سازمان منافقین بود

خدابنده کنترل ذهن بر پایه ایجاد ترس و منجی تراشی را مهمترین ابزار جذب سازمان منافقین دانست و گفت: در این سازمان تکنیک ها و ترفند هایی برای وادار کردن افراد جهت اقدام علیه ارزش های فطری خود به کار بسته می شد.
ابراهیم خدابنده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، ابراهیم خدابنده عضو ارشد و سابق سازمان منافقین شامگاه پنجشنبه در نشست تخصصی رویش فرهنگ با عنوان «مرگ یک فرقه مخوف» که در تالار همایش های روابط عمومی آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: امام خمینی(ره) قبل از انقلاب پس از توصیه برخی افراد مشهور سیاسی با مطالعه آثار و شنیدن سخنان اعضای مجاهدین در نوفل لوشاتو فرمودند: «اینها قبل از اینکه در رابطه با اسلام تعبد داشته باشند تمسک دارند» و این به معنی استفاده ابزاری افراد سازمان از اسلام برای رسیدن به قدرت بود. بنا بر این منافقین از بعدها دچار انحراف نشدند بلکه از همان اول دارای انحراف در عقاید و روش بودند.

مدیر عامل انجمن نجات با اشاره به نحوه شکل گیری منافقین افزود: سازمان منافقین قسمت تشکیلات خود را با اقتباس از مائوئیسم و حوزه چریکی خود را با اقتدا به روش های چریک های آمریکای جنوبی شکل داد. مسعود رجوی اظهار داشت که در نزدیکی انقلاب و زمانی که تمام افراد مشغول فعالیت سیاسی بودند، سازمان مشغول ایجاد ارتش و تربیت افراد جهت نفوذ در ارکان نظام پس از انقلاب بود. همچنین وی قائل به تأثیرگذاری در تمام ارکان بود و اگر تأثیرگذاری شکل نمی گرفت اقدام به انهدام آن رکن با بمب گذاری و ترور می کردند.

وی در پاسخ به چگونگی جذب و تربیت افراد در سازمان منافقین، خاطرنشان کرد: کنترل ذهن شیوه جذب سازمان بود. کنترل ذهن ریشه در ایجاد ترس در افراد به ویژه جوانان دارد و پس از ایجاد ترس نشان دادن رهبری منجی که کلید حل همه مشکلات را در دست دارد گام بعدی عملیات کنترل ذهن است. یکی از جذب های تاریخی سازمان منافقین به اظهار مسعود رجوی بنی صدر بود. سازمان بنی صدر را از جمهوری اسلامی و شهید بهشتی به صورت هوشمندانه ای ترساند و وی را به دامن خود کشاند.

خدابنده با طرح این پرسش که «چگونه افرادی با انگیزه های میهن دوستی و اسلامی جذب این سازمان شدند و دست به جنایت زدند؟»، گفت: در مباحث کنترل ذهن تکنیک ها و ترفندهایی برای وادار کردن افراد جهت اقدام علیه ارزش های فطری خود درست همانند چیزی که امروز در داعش می بینیم به کار بسته می شود. به گونه ای که دانشمندان کنترل ذهن را خطرناک ترین تهدید هزاره سوم می دانند. تأثیر این تکنیک ها به گونه ای است که گاها افراد بدون هیچ گونه مکالمه ای و صرفا با خواندن مطالبی در اینترنت عامل و ابزار دستِ این فرقه ها و گروه ها می شوند.

عضو ارشد و سابق سازمان منافقین با اشاره به شیوه کار رجوی در ایران و عملیات فروغ جاویدان، گفت: اندیشه رجوی شباهت بسیاری با اندیشه امروز داعش داشت. وی معتقد بود باید مردم را ترساند، چرا که مردم پس از ترسیدن به سمت ما خواهند آمد و کسی از پیروز میدان سوالی نخواهد پرسید. در عملیات فروغ جاویدان افراد سازمان مزارع را به آتش می کشیدند، به احشام نیز رحم نمی کردند و در اسلام آباد افراد بیمار بستری در بیمارستان را به محوطه آوردند و به شهادت رساندند.

وی یکی از ترفندهای سازمان منافقین جهت عدم آگاهی اعضا از واقعیات سازمان جلوگیری از تفکر دانست و خاطرنشان کرد: در کمپ اشرف رده‌های بالای سازمان می دانستند که برای تفکر نکردن اعضا و جلوگیری از آگاهی آنان از واقعیت های سازمان باید کوچک ترین وقت و زمان را برای مشغول شدن ذهن به فکر کردن را از آنان گرفت. آنان اعضا را به فعالیت های زیادی وا می داشتند تا حتی به هنگام گذاشتن سر بر روی بالشت نتوانند فکر کنند و به خواب فرو روند.

خدابنده با اشاره به چرایی عدم جدایی برخی افراد از سازمان علی رقم آگاهی آنان از برخی جنایات سازمان، گفت: رجوی در افراد سازمان این عقیده و باور را به وجود آورده بود که جدایی از سازمان بزرگ ترین خیانت است. برخی افراد پس از جدایی از سازمان هنوز با این احساس گناه دست و پنجه نرم می کنند، برخی نیز توانایی رو به رو شدن با خانواده و آشنایان خویش را ندارند و برخی نیز تمام لحظات خوب و بد خویش را در سازمان گذرانده اند و علی رقم آگاهی به جنایات سازمان کسانی را ندارند تا به پیش آنان بازگردند.

مدیر عامل انجمن نجات وضعیت امروز سازمان منافقین را ورشکسته خواند و افزود: سازمان منافقین در زمان حال ریزش دارد اما جذب ندارد و به دنبال جذب توده نیز نمی باشد. بلکه به دنبال جذب عنصر برای جاسوسی، ترور و تخریب در داخل ایران است. این جذب ها نیز با صفت سازمان مجاهدین نیست بلکه با عنوان استخدام خبرنگار در فضای مجازی برای جاسوسی نامحسوس و ناخواسته اغلب صورت می پذیرد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره شبهات وارد شده درباره اعدام های دهه 60 خاطرنشان کرد: در جنگ جهانی دوم قانون انگلستان مجازات اعدام را برای افراد سارق در وضعیت جنگی پیش بینی کرده بود. بنا بر اعتراف مسعود رجوی روزانه 100 ترور در ایران انجام می شد و این سازمان ناامنی بی  نظیری را که در سطح جهانی بی سابقه بود در کشور ایجاد کرد. طبیعی است که هیچ کشوری در مورد امنیت خود که بالاترین هدف تشکیل آن حکومت است دست به مسامحه نخواهد زد. به گونه ای که از منظر دستگاه حقوق بین الملل هر کشور دیگری اگر در این شرایط بود صد برابر واکنش شدیدتری را از خود بروز می داد./861/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات