۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۵۱۴۵۶۰
امام جمعه آیسک تاکید کرد؛

لزوم برنامه ریزی و انسجام کارهای فرهنگی در بقاع متبرکه

امام جمعه آیسک با اشاره به لزوم برنامه ریزی و انسجام کارهای فرهنگی در بقاع متبرکه، گفت: باید با توجه به هجمه های دشمن در این جهت برنامه ریزی داشته باشیم.
مراسم روز بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه

حجت الاسلام حسین عرب، امام جمعه آیسک امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند به مناسبت 5 ذی القعده، روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه اظهار داشت: حضور نوادگان معصوم در هر منطقه ای به واسطه آن پیشینه مذهبی که به منطقه می دهد، می تواند محل انس و الفتی برای همه جوانان و مردم باشد تا با ارتباط و نزدیک شدن به این مکان های مقدس راه خود را پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه نزدیکی و قرب به امامزادگان در روحیات جوانان موثر است، گفت: امروز جوانان بیشتر از هر زمانی نیازمند آرامش هستند و این مهم در پرتو زیارت ائمه اطهار(ع) و امامزادگان به دست می آید و روح و جانشان با دعا و نیایش در این مکان های شریف و در این مضجع های نورانی صیقل داده می شود.

امام جمعه آیسک با بیان اینکه درک آرامش واقعی جوانان در بقاع متبرکه و امامزادگان موثر در هدایت آن ها می شود، ادامه داد: معرفی روزی به نام روز بزرگداشت و تکریم امامزادگان در تثبیت جایگاه فرهنگی و اعتقادی این اماکن مقدس نقش مهمی ایفا می کند.

حجت الاسلام عرب با اشاره به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه باید بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل شود، افزود: برای تحقق این مهم، مکان امامزادگان باید تمیز و معنوی باشد و خدمات دهی رفاهی به زائران و مسافران در این اماکن مقدس افزایش یابد.

وی با اشاره به لزوم برنامه ریزی و انسجام کارهای فرهنگی در بقاع متبرکه، تصریح کرد: باید با توجه به هجمه های دشمن در این جهت برنامه ریزی داشته باشیم و حتی در برخی مواقع ما به سمت فرهنگ غرب هجمه ببریم و نباید همیشه در موضع دفاع قرار بگیرم.

امام جمعه آیسک با تاکید بر اینکه مردم ایران زیارت ائمه اطهار و اولادشان را دوست دارند و وظیفه ما این است که موانع مشکل ساز زیارت مردم را برطرف کنیم، گفت: باید مسیرهای دسترسی و امکانات بقاع متبرکه بیشتر شود تا مردم از لحظاتی که در این اماکن مقدس قرار می گیرند بهره کافی ببرند.

حجت الاسلام عرب با بیان اینکه رفع موانع زیارت امامزادگان نیازمند حمایت ملی و کمک دولت است، ادامه داد: باید برکات زیارت بقاع متبرکه و امامزادگان برای نسل جوانان بیان شود.

وی عنوان کرد: از اداره اوقاف و امور خیریه استان و خادمان امامزادگان که خالصانه و بدون هیچ چشم داشتی و با کمترین امکانات زحمت می کشند تشکر و قدردانی می کنم./880/ت302/ب1

ارسال نظرات