۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۵۱۴۶۳۹
آیت الله خاتمی:

ملاک شناخت دوست از دشمن در تبعیت از ولایت است

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری ملاک شناخت دوست از دشمن را در تبعیت افراد از ولایت فقیه دانست و گفت: تنها راه نجات از توطئه های دشمن تبعیت از رهبری نظام است.
آیت الله خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله سید‌احمد خاتمی، عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع طلاب، اساتید، فضلا و روحانیان شهرستان اهر، اظهار داشت: دشمنان از بدو پیروزی انقلاب اسلامی ایران هیچ‌گاه از پروژه براندازی نظام اسلامی دست برنداشته‌اند و همواره تاکتیک خود را عوض کرده اند.

وی با بیان این‌که برنامه‌های براندازی نظام اسلامی ایران از سوی دشمنان همواره با اقداماتی سخت و گاه نرم همراه بوده است، تصریح کرد: دشمنان با اصل اسلام و تشیع مخالف هستند، بنابراین وظیفه ما نشر دین است، باید همیشه مطیع ولایت باشیم و بدانیم که تنها راه نجات از توطئه های دشمن تبعیت از رهبری نظام است.

آیت الله خاتمی ولایت فقیه را نعمت بزرگ خداوند متعال به ملت ایران دانست و افزود: تنها در صورتی می توانیم توطئه‌های دشمنان انقلاب را نقش بر آب کنیم که با تبعیت از ولایت فقیه در برابر تهدیدات سخت و نرم دشمنان ایستادگی کرده و عرصه را برای جولان بدخواهان نظام خالی نگذاریم.

امام جمعه موقت تهران ملاک شناخت دوست از دشمن را در تبعیت افراد از ولایت فقیه دانست و خاطرنشان کرد: عده‌ای چنان وانمود می کنند که کشور با بحران های مختلف روبه‌روست، در حالی که این چنین نیست، اعتقاد داریم شرایط کنونی کشور حساس است، نه بحرانی، باید گفت که دشمن امروز از موفقیت‌های نظام نگران بوده و به دنبال توقف این حرکت رو به رشد است.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود پروژه نفوذ را یکی از طرح‌های مهم دشمن برای براندازی نظام اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: نفوذ یعنی این‌که وزیر آمریکا می گوید؛ باید در ایران تغییر از درون صورت گیرد، یعنی تهی‌کردن جوانان از اعتقادات و ارزش های دینی که بسیار خطرناک است.

آیت الله خاتمی با بیان این‌که براندازی نظام اسلامی از درون از راه های مختلفی پیگیری می شود، افزود: سست‌کردن مبانی اعتقادی مردم مسلمان به ویژه جوانان یکی از محورهای نفوذ دشمن است، قبح‌زدایی از گناهان، ترویج بداخلاقی، بی حیایی و بی‌عفتی نیز جزء برنامه های دشمنان قرار دارد.

وی با بیان این‌که تهدیدهای فضای مجازی نباید مورد غفلت قرار گیرد، افزود: فضای مجازی از دست ایجاد کنندگانش نیز خارج شده است، بسیاری از شبکه‌های اجتماعی رایج در جامعه از خارج کشور ساخته و هدایت می شوند، هرگونه اعمال نظر و نفوذ دشمن در این عرصه ها بسیار محتمل است./935/پ202/ب1

ارسال نظرات