۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۵۱۴۶۷۹
نماینده ولی فقیه در قزوین:

رفع موانع توسعه اشتغال باید مطالبه ائمه جمعه از مسؤولان باشد

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: یکی از رسالت‌های مهم ائمه جمعه پیگیری مطالبات رهبری، به ویژه در حوزه اقتصاد مقاومتی و اشتغال است و رفع موانع توسعه اشتغال باید مطالبه ائمه جمعه از مسؤولان باشد.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در نشست ماهانه ائمه جمعه استان قزوین که در دفتر امام جمعه ارداق برگزار شد، با تبریک دهه کرامت به هجرت امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و احمد بن موسی(ع( به ایران اشاره کرد و گفت: این سه خطه از ایران اسلامی که مرکز هجرت امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و احمد بن موسی(ع) بود، کانون ولایت اهل بیت(ع) شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در ادامه با اشاره به مشکلات حوزه اشتغال افزود: مسؤولان باید نگاه جدی به این حوزه داشته باشند.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از رسالت‌های مهم ائمه جمعه پیگیری مطالبات رهبری، به ویژه در حوزه اقتصاد مقاومتی و اشتغال است و رفع موانع توسعه اشتغال باید مطالبه ائمه جمعه از مسؤولان باشد.

امام جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود، امر به معروف و نهی از منکر را یکی از موضوعات مهم دینی برشمرد و اظهار کرد: خداوند در حوزه امر به معروف و نهی از منکر از شدیدترین تعبیر استفاده کرده است و باید این فریضه مهم دینی با جدیت پیگیری شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: امر به معروف، حمایت مجدانه برای زنده ماندن و احیای معروف است و اگر این نگاه را نداشته باشیم، معروف‌ها تعطیل شده و منکرها بر ما مسلط خواهند شد.

وی در فراز دیگری از سخنان خود به خطرات فتنه اشاره و گفت: فتنه‌گران کسانی هستند که بر خلاف دستورات الهی عمل می‌کنند و در حالی که خداوند تأکید می‌کند از دشمنان و کافران خیری به شما نمی‌رسد، خودشان را به کافران و دشمنان متصل می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ابراز کرد: فتنه‌گران با جدیت کار می‌کنند و وحدت باطل و شیطانی تشکیل می‌دهند تا به اهداف خود برسند و در مقابل مؤمنان نیز باید وحدت ایمانی و توحیدی داشته باشند تا رسالت‌های دینی و الهی محقق شود.

وی در مسجد جامع شهر ارداق، مشارکت جدی مردم مؤمن و انقلابی بخش دشتابی را از نماز جمعه خواستار شد و افزود: خدای متعال به همه کسانی که ایمان آورده‌اند، تأکید می‌کند، وقتی از شما خواسته می‌شود در روز جمعه برای ذکر و یاد خدا بشتابید، کوتاهی نکنید و داد و ستد را رها کنید و این تأکید به خوبی اهمیت نماز جمعه را نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: ائمه جمعه به هیچ گروه و جریانی وابسته نیستند و برای همه نقش پدری دارند و از خط قرآن و نهج‌البلاغه پیروی می‌کنند.

امام جمعه قزوین در پایان فعالیت‌ها و خدمات امام جمعه ارداق را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سعیدی، از نیروهای فعال و توانمندی است که تاکنون خدمات ارزشمندی را به این بخش ارائه کرده‌ است و حضور ایشان به ارتقای فرهنگ، عمران و وحدت این منطقه کمک بسیاری خواهد کرد./873/د۱۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات