۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۵۱۴۷۴۷
حجت الاسلام عرب:

هیپنوتیزم نباید روی آنتن می‌رفت/ آرامش بخشی هیپنوتیزم ناپایدار است

مدیرعامل مؤسسه بهداشت معنوی با انتقاد از تبلیغ هیپنوتیزم به وسیله رسانه ملی گفت: آرامش واقعی باید از طریق الهی کردن جهان بینی به جامعه تزریق شود و آرامش هیپنوتیزمی موقتی است.
حجت الاسلام حسین عرب

حجت الاسلام حسین عرب، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در رابطه با آرامش هیپنوتیزمی اظهار داشت: هیپنوتیزم یک ابعاد علمی دارد که در واقع امواج مغزی افراد در موج آلفا قرار می گیرد و فرد به حالت خلسه می رود.

مدیر عامل مؤسسه بهداشت معنوی خاطرنشان کرد: متأسفانه امروزه هیپنوتیزم مستمسک بسیاری از جریان های عرفان های کاذب و جریان تفکر نوین و جریان هایی که از معنویت های شرقی سرچشمه می گیرند قرار گرفته است.

وی افزود: برخی حیطه هیپنوتیزم را تا جایی جلو می‌برند که حتی تناسخ را هم با هیپنوتیزم و با این استدلال که فرد را به زندگی های قبلی اش برمی گردانند اثبات می کنند که صددرصد امر باطلی است.

حجت الاسلام عرب با بیان این که هیپنوتیزم در موارد اضطرار برای استفاده های درمانی می تواند کارآیی داشته باشد، گفت: این که هیپنوتیزم را به زندگی عادی مردم ببریم و در میان مردم این جریان را تبلیغ کنیم درست نیست بلکه باید ذیل نظر مراکز نظام پزشکی کشور آن هم برای درمان بیماری استفاده شود نه برای ترویج سبک زندگی و عقیده و مسائلی از این قبیل.

وی با بیان این که به نظر من این که انجام هیپنوتیزم را روی آنتن زنده سیما ببریم کار درستی نیست، اظهار داشت: این که فرد را در حالت خواب مصنوعی قرار دهیم و یک آرامش تصنعی برای فرد ایجاد کنیم متفاوت از چیزی است که ما از طریق اصلاح مبانی فکری فرد را به آرامش برسانیم و بینش او نسبت به جهان را الهی کنیم.

مدیر عامل مؤسسه بهداشت معنوی تصریح کرد: هیپنوتیزم مانند این است که کسی که نیاز به جراحی دارد را با مسکِّن آرام کنیم؛ زیرا درمان هایی مانند ترک سیگار به وسیله هیپنوتیزم یک امر موقت است و نمی شود این نوع از آرامش را به صورت گسترده تبلیغ کرد./843/ت۳۰۲/س

 

ارسال نظرات