۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۵۱۴۷۹۵
رییس جهاد دانشگاهی:

متولی نظام ملی نوآوری در کشور مشخص نیست

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: اگر در کشور به معنای واقعی رقابت در حوزه صنعت شکل بگیرد و مبنای اداره کشور در همه زمینه‌ها کار علمی باشد، دانشگاه‌ها به طور طبیعی به سمت نوآوری می روند.
دکتر سید حمیدرضا طیبی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل  از شورای عالی انقلاب  فرهنگی، دکتر سید حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه متولی نظام ملی نوآوری در کشور مشخص نیست، افزود: اگر در کشور به معنای واقعی رقابت در حوزه صنعت شکل بگیرد و مبنای اداره کشور در همه زمینه‌ها کار علمی باشد، دانشگاه‌ها به طور طبیعی به سمت نوآوری می روند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در این شرایط صنعت و جامعه به سراغ دانشگاه می آیند که این نوآوری‌های را دارد، اما تا زمانی که صنعت ما صنعت وابسته به نفت است و تولید ملی و اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی شکل نگرفته و رقابتی نشده است این امر امکان پذیر نخواهد بود.

عضو شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی گفت: اگر نیاز به رقابت در کشور شکل بگیرد نوآوری هم به دنبال آن ایجاد می شود و صنایع برای انجام کارشناسی به دنبال دانشگاه می روند ولی اگر نیاز نباشد چون مجموعه ای هم برای حمایت از تجاری سازی و نوآوری نداریم طبیعتا نباید انتظارداشت اقتصاد مقاومتی شکل بگیرد.

دکتر طیبی سپس با اشاره به نبود متولی مشخص برای نوآوری در کشور افزود: وزارت علوم باید متولی تولید علم و معاونت علمی هم باید متولی فناوری و تجاری سازی و کاربرد آن باشد و قدرت تاثیرگذاری در آن را داشته باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: اگر پول خرج شود و نوآوری تولید کنیم اما این نوآوری مورد حمایت قرار نگیرد قطعا همه زحمات بیهوده خواهد بود./۹۹۸/د۱۰۲/س

ارسال نظرات