۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۵۱۵۰۳۲
نویسنده کتاب «بخوان به نام گل سرخ»:

ناآگاهی جوانان از کرامات علامه شوشتری انگیزه تألیف کتاب بود

کتاب «بخوان به نام گل سرخ» به صورت داستانی جذاب برای خوانندگان و نسل جوانی که حوصله مطالعه ندارند، تهیه شده است.
کتاب «بخوان بنام گل سرخ» غلامعباس امانی، نویسنده کتاب «بخوان به نام گل سرخ»

غلامعباس امانی، نویسنده کتاب «بخوان به نام گل سرخ»، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه این کتاب درباره احوال و خاطرات علامه شیخ شوشتری است، اظهار داشت: اعتقاد قلبی به این عارف بزرگوار و ناشناخته ماندن کرامات بی نهایت علامه در میان نسل جوان و دوری جامعه از اسلام و دین از علل اصلی تألیف کتاب «بخوان به نام گل سرخ» است.

نویسنده کتاب با اشاره به نقل متفرقه کرامات علامه شیخ شوشتری در کتاب ها و از زبان مردم، ابراز داشت: تفاوت کتاب «بخوان به نام گل سرخ» با دیگر کتب تألیفی درباره شیخ بزرگوار در آن است که این کتاب به صورت داستانی جذاب برای خوانندگان و نسل جوانی که حوصله مطالعه را ندارند، تهیه شده است تا گامی در استحکام اعتقاد و باور آنها باشد.

امانی با بیان اینکه نقل سینه به سینه کرامات علامه شیخ شوشتری انحراف و فراموشی را در پی خواهد داشت، افزود: دوست داشتم تا از چنین تألیفی بنیاد شیخ شوشتری و آموزش و پرورش شهرستان حمایت کنند آن در سطح گسترده ای چاپ و منتشر شود اما متأسفانه چنین نشد و تنها انتشارات میراث ماندگار قم از آن حمایت کرد و هزار نسخه را با وجود هزینه بالا چاپ کردند.

وی بیان داشت: کتاب «بخوان به نام گل سرخ» آمیزه ای از خاطره و داستان است و تلاش داشتم تا شرح و احوالات شیخ شوشتری را به صورت داستانی بیان کنم و در این کتاب از اصل قضیه «کرامات شیخ» خارج نشدم و مطالب به گونه‌ی داستان و خاطره بیان شده اند که خواننده در تفکیک آنها به سختی خواهد افتاد.

نویسنده کتاب «بخوان به نام گل سرخ» با بیان اینکه در نگارش کتاب به اصول داستان نویسی توجه شد است، افزود: تلاش کردم با حفظ صداقت و امانت، حالت داستان از اصالت ماجرا خارج نشود و در جمع آوری کتاب افزون بر تحقیقات میدانی از مریدان و شاگردان علامه شوشتری بهره بردم.

امانی ادامه داد: از مردمی که شاهد کرامات شیخ بودند، همچون حجج اسلام: محمدی نسب و اعتبار و آقای فرهنگ نیز در جمع آوری کتاب استفاده کردم و همچنین به کتاب هایی نظیر یادی از شوشتر، ستاره درخشان شوشتر، آفتاب شوشتر، جلوه فضل و فضیلت مراجعه نمودم.

وی کتاب را دارای 20 داستان در 80 صفحه دانست و گفت: ان شاء الله جلد دوم با تعداد داستان های زیاد به زودی منتشر خواهد شد.

لازم به یادآوری است؛ سه مجموعه شعر با نام های «عروس آفتاب»، «برای آسمان چشم هایم» و «داد از غم تنهایی» و داستان «عشق سال های جوانی» از دیگر تألیفات غلامعباس امانی است./۹۴۵۶/ت ۳۰۲/ش

ارسال نظرات