۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۵۱۵۲۹۶

چند خبر کوتاه از استان کرمان

آغاز دوره تثبیتی ورودی جدید حوزه علمیه شهرستان عنبرآباد، تخصیص ۹۶ میلیون تومان اعتبار در امامزاده بی‌بی عصمت کوهبنان، برگزاری مراسم بزرگداشت امامزاده سلطان سید احمد‌(ع) ساردوئیه و برگزاری آزمون کتبی معارف قرآن کریم عناوین برخی از اخبار استان کرمان است.
اخبار کوتاه

 به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام محمود بهروزه مدیر حوزه علمیه امام هادی(ع) در مراسم آغاز دوره تثبیتی ورودی جدید حوزه علمیه شهرستان عنبرآباد با اشاره  به حدیثی از  امام صادق (ع) گفت: تفقه و دین شنایی بهای هر چیزی و نرده بانی برای همه بلندی ها است و مسیر سربازی امام زمان(عج) نبرد فرهنگی است و این از قیمت و ارزش بالایی برخوردار است.

وی بیان کرد: این مسیر انتخابی ما، اگر مورد رضایت امام عصر(عج) باشد ارزش پیدا خواهد کرد و ماندگار می شود.

حجت الاسلام اکبر افشارمنش امام جمعه شهرستان کهنوج و مسؤول حوزه علمیه امام هادی(ع) در مراسم آغاز دوره تثبیتی ورودی جدید حوزه علمیه شهرستان عنبرآباد اظهار کرد: ما برای یادگیری و در نهایت دفاع از دین خداوند متعال وارد این عرصه مهم می شویم و دین، مجموعه ای از سه چیز شامل اعتقادات، اخلاق یا بصیرت و احکام شرعی است.

وی تصریح کرد: مهمترین وظیفه طلاب، یادگیری علوم دینی و نجات مردم از ظلمت بسوی نور که ادامه مسیر و راه ائمه اطهار بوده و این میسر نیست مگر خود ما اهل نورانیت باشیم.

امام جمعه کهنوج ابراز داشت: امروز هدایت فکری، دینی و سیاسی جامعه از وظایف روحانیت محسوب می‌شود و قبل از آن باید اول خود ما مسلط باشیم و با توجه به تجربه، رمز موفقیت طلبه در اخلاص،  توکل به خدا، توسل به اهلبیت عصمت و طهارت، استقامت و پشتکار است و اگر کارها برای رضای خود خداوند متعال باشد؛ خداوند نیز به کار او برکت می بخشد و پشتکار و استقامت رمز موفقیت در هر کاری است.

 تخصیص 96 میلیون تومان اعتبار در امامزاده بی‌بی عصمت کوهبنان

رضا مطیع‌ دولت سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه کوهبنان در بازدید مسؤولین شهرستان از روند اقدامات اجرایی امامزاده بی‌بی عصمت(ع) گفت : از نیمه دوم سال گذشته تاکنون حدود 96 میلیون تومان در امامزاده بی‌بی عصمت کوهبنان هزینه شده که حدود 34 میلیون تومان در راستای کاشیکاری اطراف بقعه هزینه شده و با صرف اعتبار 45 میلیون تومانی، فاز اول گچ‌ کاری تربت خانه انجام شده است.
وی افزود: در خصوص حفر چاه آب و محوطه‌سازی و درختکاری تاکنون 12 میلیون تومان هزینه شده و در کنار آن برای ساخت خیمه‌های معرفت 12 میلیون تومان هزینه شده است.
مطیع‌دولت بیان کرد: در امامزاده زیدبن علی دهستان خرمدشت بالغ بر 68 میلیون تومان از نیمه دوم سال گذشته تاکنون هزینه شده که 10 میلیون تومان کمک‌های دولتی، 20 میلیون تومان وام و مابقی نذورات مردمی است که در ساخت رواق ضلع شرقی این بقعه هزینه شده است.
وی اظهارکرد: در امامزاده سیلمان شاه حدود 68 میلیون تومان کار کردیم که شامل ساماندهی قبرستان قدیم و کارهای عمرانی و زیباسازی است که 20 میلیون تومان کمک‌های دولتی و 30 میلیون تومان وام کم بهره و مابقی نذورات مردمی است.
سرپرست اداره اوقاف کوهبنان نأکید کرد: در امامزاده بی بی خاتون دهستان جور طی چند ماه گذشته 45 میلیون تومان هزینه شده که 10 میلیون تومان کمک‌های دولتی، پنج میلیون تومان کمک‌های بلاعوض اوقاف و 20 میلیون تومان وام بوده است.

برگزاری مراسم بزرگداشت امامزاده سلطان سید احمد‌(ع) ساردوئیه

 مهدی محمدی  سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت اظهار داشت: مراسم بزرگداشت امامزاده سلطان سید احمد‌(ع) بخش ساردوئیه جیرفت جمعه 13 مرداد‌ماه جاری همزمان با میلاد امام رضا‌(ع) و با حضور خدام و حاملین پرچم ملکوتی آن امام رئوف در صحن مطهر امامزاده سلطان سیداحمد‌(ع) ساردوئیه برگزار می‌شود.
وی با اشاره به برنامه‌های اجرایی این بزرگداشت، خاطر‌نشان کرد: این برنامه با سخنرانی و مداحی خدام امام رضا‌(ع) و اهتزاز پرچم گنبد حرم ملکوتی حضرت رضا‌(ع) همراه است.
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت بیان کرد: در پایان این مراسم گلریزان و مراسم عطرافشانی حرم مطهر توسط خادمان اما رضا‌(ع) برگزار می‌شود.
محمدی با اشاره به اهداف برگزاری این بزرگداشت، تصریح کرد: این برنامه‌ها در راستای شناخت و معرفی ابعاد زندگی امامزادگان برگزار می‌شوند.
وی با بیان اینکه دهه کرامت دهه تجلیل از امامزادگان در سراسر کشور است گفت: با احیای فرهنگ رضوی باید به مصاف جنگ نرم و تهاجمات فرهنگی دشمن برویم و این بزرگداشت‌ها نباید به صرف یک مراسم برگزار شوند؛ بلکه باید در آنها به موضوعات متعدد و در زمینه ابعاد مختلف زندگی ائمه‌(ع) بپردازیم.
وی با اشاره به اینکه شناخت و معرفت از زندگی ائمه اطهار‌(ع) در همه جوانب جامعه می‌تواند تاثیر‌گذار باشد، گفت: می‌طلبد برگزاری بزرگداشت دیگر امامزادگان در تمام شهرستان‌های جنوب کرمان به منظور معرفی امامزادگان برگزار شوند

برگزاری آزمون کتبی معارف قرآن کریم در کرمان

حجت الاسلام مختار یعقوبی مسؤول اداره قرانی اوقاف و امور خیریه کرمان ازبرگزاری مرحله استانی آزمون معارف از چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خبر داد و گفت: این آزمون صبح پنجشنبه (19 مردادماه) همزمان با سراسرکشور در کرمان برگزار می شود.

وی افزود: سوالات این آزمون در 3 رشته امتحانی انتخاب می شود که آزمون معارف از تفسیر سوره های رعد، یوسف و ابراهیم بر اساس کتاب تفسیر نمونه و تفسیر المیزان است.

حجت الاسلام یعقوبی گفت: منابع آزمون حفظ معارف و احادیث شامل :110 حکمت از نهج البلاغه بر اساس کتاب زمزم حکمت و آزمون حفظ موضوعی قرآن (حفظ و معارف 114 موضوع با رویکرد سبک زندگی ) است.

سرپرست اداره قرآنی اوقاف استان با بیان اینکه با برگزاری این آزمون پرونده چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مرحله استانی بسته می شود، تصریح کرد : نفرات اول برگزیده این رقابت ها به مرحله کشوری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که شهریور ماه امسال در ارومیه برگزار خواهد شد؛ راه پیدا می کنند./۹۷۰۹/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات