۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۵۱۵۵۶۰
به همت دانشگاه ادیان و مذاهب؛

پنجمین دوره بین المللی کوتاه مدت شیعه شناسی برگزار می شود

دانشگاه ادیان و مذاهب پنجمین دوره بین المللی کوتاه مدت شیعه شناسی را به زبان انگلیسی برگزار می کند.
دانشگاه ادیان و مذاهب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پنجمین دوره بین المللی کوتاه مدت شیعه شناسی از سوی دانشگاه ادیان و مذاهب با شرکت پژوهشگرانی از چندین کشور اروپایی، امریکا و آسیایی برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، در این دوره مهم‌ترین سرفصل‌های تاریخی و اعتقادی تشیع از جمله تاریخ شکل‌گیری، پیدایش و فرق تشیع، تشیع و ایران معاصر،‌ منابع تفکر شیعی، دکترین مهدویت، امامت، آیین های عزاداری و سرور، ادعیه و زیارات، اخلاق شیعی، اندیشه سیاسی تشیع،‌ اجتهاد و فتوا، و نیز تشیع و زنان، شیعه و گفت و گو و دکترین سیاسی تشیع مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

پروفسور کورت ریچاردسون از دانشگاه تورنتو کانادا، ورا میرونوا از دانشگاه هاروارد آمریکا، آلنا کولینیچ از دانشگاه لندن، فرنز وینتر از دانشگاه گراتز اتریش، فیلیز کارتال از مؤسسه مطالعات خاورمیانه ترکیه، چارلز رمزی از کالج مسیحی فورمان پاکستان آمریکا، ادیث زانتو از دانشگاه آمریکایی سلیمانیه عراق، خاویر گوئریو از دانشگاه فرانسیسکو ویکتوریا از اسپانیا، کامران احمد از دانشگاه وسترن کانادا، از اساتید مطرح شرکت کننده در پنجمین دوره بین المللی کوتاه مدت شیعه شناسی هستند.

گفتنی است، برای نام نویسی در  پنجمین دوره بین المللی کوتاه مدت شیعه شناسی شرایط خاصی در نظر گرفته نشده است اما به دلیل برگزاری دوره با زبان انگلیسی، تسلط نسبی شرکت کنندگان به زبان انگلیسی ضروری است و اساتید و دانشجویان دکتری در اولویت هستند و هزینه دوره نیز 450 هزار تومان است.

علاقه مندان به نام نویسی در این دوره می توانند تا 12 مرداد ماه با ارسال پیام از طریق تلگرام به شماره 09127540979 فرم نام نویسی را دریافت و تکمیل کنند که پس از اعلام نتیجه نهایی مبلغ اعلام شده را واریز خواهند کرد؛ البته امکان دارد زمان نام نویسی تمدید شود.

 لازم به ذکر است،  پنجمین دوره بین المللی کوتاه مدت شیعه شناسی به مدت 7 روز از 30 مرداد تا 5 شهریور در دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی واقع در  قم، شهرک پردیسان بلوار دانشگاه، بلوار شهید حسین مولوی برگزار می شود.

شایان ذکر است، علاقه مندان به نام نویسی در این دوره می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02532802610 داخلی 468 تماس گیرند یا به سامانه اینترنتی همایش به نشانی shiacourse.urd.ac.ir مراجعه کنند./۱۳۲۴۳۰۳/ی

 

ارسال نظرات