۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۵۱۵۵۷۶
نماینده مجلس:

معرفی و تبیین سیره رضوی مانعی در برابر تحریفات است

نماینده مجلس با بیان اینکه در بین شیعیان از سوی دشمن تلاش شده است که چهره غیر واقعی از امام رضا(ع) معرفی شود، گفت: در واقع معرفی امام رضا(ع) براساس رفتارهای عقلانی در سیره رضوی می تواند از این تحریفها جلوگیری کند.
حجت الاسلام پژمانفر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در همایش مجمع خادمان فرهنگ رضوی که امروز 11 مرداد در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت میلاد امام رضا(ع) گفت: در شرایط حاضر دنیا با بن بست هایی که جریان های غرب و شرق در پاسخ به مسایل متعدد دارند، مواجه است.

وی با بیان اینکه اسلام توانست به عنوان تنها راهی که انسانها را از بن بست های پیش رو خارج کند، نور امیدی در دلها روشن سازد، تصریح کرد: اگر چه امروز تلاش های بسیاری در متوقف کردن این جرکت بزرگ پیدا شده است  اما در عین حال روز به روز گفتمان اسلام ناب و اهل بیت(ع) رو به گسترش است.

حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به این مطلب که امروز نگرانی هایی در این مسیر وجود دارد که آن موضوع تحریف است، تصریح کرد: یکی از خطرهایی که حرکت اسلامی را که شیفتگان بسیاری در جهان پیدا کرده است تهدید می کند همین تحریف اسلام و نشان دادن نسخه های غیر واقعی از دین است.

وی با تأکید بر این مطلب که در این نشست ها بهتر است که تلاش شود که این تحریفها رشد پیدا نکنند و انسانها به اشتباه نیفتند، تصریح کرد: یکی از این تحریفها، تحریف شخصیت های محوری اسلام مثل پیامبر اکرم(ص) و کسانی است که نقش آفرینی های ممتازی در اسلام داشته اند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بین شیعیان تلاش شده است که چهره غیر واقعی از امام رضا(ع) معرفی شود، تصریح کرد: در واقع معرفی امام رضا(ع) براساس رفتارهای عقلانی در سیره رضوی می تواند از این تحریفها جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه امام رضا(ع) در دوران خود توانست بسیاری از مشکلات فکری و اعتقادی را مدیریت کنند، تصریح کرد: امام هشتم(ع) در مقام پاسخ به همه شبهات از استدلال های محکمی استفاده کردند که بر پایه عقل استوار بود./934/پ202/ب1

ارسال نظرات