۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۵۱۵۶۳۳
معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری:

دیپلماسی رضوی، دیپلماسی تمدنی است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر توجه به بعد تمدن ساز فرهنگ رضوی گفت: می توان دیپلماسی رضوی را دیپلماسی تمدنی عنوان کرد و از آن در گوشه و کنار جهان الگوبرداری کرد.
حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی، معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری در همایش مجمع خادمان فرهنگ رضوی که امروز 11 مرداد در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت میلاد امام رضا(ع) گفت: قرن بیستم، قرن علم و دانش است و در این عرصه، ترازوی علمی نسبت به قرنهای گذشته می چربد.

رژیم صهیونیستی، یهودی سازی مسجد الاقصی را پیگیری می کند

وی با اشاره به این مطلب که پیشرفت علم و فن آوری در این قرن در بالاترین سطح خود قرار گرفته است و از طرفی در همین شرایط جنایات آن قابل مقایسه با سایر قرون نیست، اظهار کرد: قرن بیستم با پیشرفت علم و فن آوری و توسعه جنایت و بی کرامتی شناخته شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری درادامه با بیان اینکه جنایاتی که امروز در مسجد الاقصی در حال رخ دادن است و ملتی با بیش از 70 سال هنوز آواره هستند، نمونه ای از جنایات قرن بیستم است، تصریح کرد: در حال حاضر رژیم صهیونیستی، یهودی سازی مسجد الاقصی را پیگیری می کند.

در برابر مقاومت ملت هیچ سلاحی کاربرد ندارد 

وی با اشاره به مقاومت مردم قدس و کرانه باختری گفت: در واقع در برابر مقاومت ملت هیچ سلاحی کاربرد ندارد و به همین دلیل در نهایت صهیونیستها مجبور به عقب نشینی شدند و این موضوع اثبات شده است که راه مقابله با صهیونیست فقط مقاومت است و نه سازش و مذاکره.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با بیان اینکه مشکل بشر در قرن بیستم گریزان بودن از عقل و تفکر است، تصریح کرد: این درحالی است که خود را عاقل  می داند اما عقل او در پیشبرد پروژه های عمرانی و صنعتی است که همان تفکر مادی و چرتکه ای است.

عقلانیت سیره رضوی، تفکر مادی و چرتکه ای نیست

وی با بیان اینکه عقل مورد نظر در آیین رضوی تفکر مادی و چرتکه ای نیست، افزود:  در واقع بشر امروز از نداشتن تفکر معنوی رنج می برد که این نیاز با فرهنگ رضوی محقق می شود.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با اشاره به این مطلب که در شرایطی که گفتمان سوسیالیست با شعار عدالت و لیبرالیست با شعار آزادی در قرن ببیستم وجود دارند، اظهار کرد: اما در دهه آخر قرن بیستم گفتمان رضوی، علوی، مهدوی و گفتمان انقلاب اسلامی با شعار کرامت که در آن عقلانیت هم وجود دارد، بروز کرده است.

گفتمان قرآن، گفتمان کرامت است

وی افزود: این گفتمان ها، معنویت بی ریشه و عدالت به صورت اقتصادی محض نیستند چرا که دیپلماسی رضوی، دیپلماسی گفت‌وگو است و مبارزه با جریان های دروغین به وسیله فرهنگ رضوی، فرهنگ امامت و رهبری الهی است که جامعه ما به آن نیاز دارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سراسر قرآن و گفتمان آن، گفتمان کرامت است، تصریح کرد: انسانی که دارای آزادی و عقل  است و به ارزش های انسانی هم پایبند باشد از کرامت هم برخوردار می شود.

وی با تأکید بر توجه به بعد تمدن ساز فرهنگ رضوی گفت: می توان دیپلماسی رضوی را دیپلماسی تمدنی عنوان کرد و از آن در گوشه و کنار جهان الگوبرداری کرد چرا که فرهنگ رضوی، فرهنگ معنویت، عقلانیت، اعتدال و زندگی مسالمت آمیز در کنار سایر ادیان و فرهنگ ها است./934/پ201/ب1

ارسال نظرات