۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۵۱۵۶۸۹
معاون حوزه علمیه استان ایلام:

باید از ظرفیت فضای مجازی برای نشر معارف الهی بهره برد

معاون حوزه علمیه استان ایلام گفت: شبکه های مجازی برای کاربران خود خانواده های مجازی و دروغین ایجاد می کنند و همین امر سبب سردی روابط زوجین شده و عاملی مهم برای طلاق عاطفی آنها است.
اینترنت، فضای مجازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام حسین تمرخانی، معاون تهذیب حوزه های علمیه استان ایلام، عصر امروز در مسجد ثقلین در جمع بسیجیان این مسجد اظهار داشت: استفاده از فضای مجازی امروزه تبدیل به جزء لاینفک زندگی افراد جامعه شده است و دلیل آن هم دسترسی آسان به اینترنت است.

وی افزود: شبکه های اجتماعی برای کاربران خود خانواده های مجازی و دروغین ایجاد می کند و همین امر یکی از عمده ترین دلایل برای سردی روابط  زوجین شده و عاملی مهم برای طلاق عاطفی آنها است.

حجت الاسلام تمرخانی خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل نداشتن سواد و فرهنگ کافی جهت استفاده صحیح و سالم از این فضا، فضای مجازی سبب ایجاد مضرات، خطرات و آسیب های جدی شده است که شاید بتوان گفت که جبران این آسیب ها گاهی امکان پذیر نخواهد بود.

این مدرس حوزه بیان داشت: عدم آگاهی کافی چگونگی استفاده از شبکه های اجتماعی موجب شده است که نوجوانان و جوانان در طول شبانه روز اوقاتی را که می توانند در جهت رشد و ارتقا مادی و معنوی خود به کار ببرند آن را بیهوده تلف می کنند.

معاون حوزه علمیه استان ایلام تصریح کرد: فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به خاطر داشتن تنوع در موضوعات بر تمامی زندگی کاربر اثر گذار است و در تغییر رفتار و منش کاربران نقش بسیار بسزایی دارد.

وی ادامه داد: ما منکر فواید فضاهای مجازی نیستیم، اما متاسفانه در جامعه ما به دلیل عدم آموزش صحیح استفاده بهینه از این فضاها به حداقل رسیده است که باید با شناخت فضای مجازی و استفاده از فرصت های آن بتوانیم معارف اسلامی و الگوهای اسلامی را به جوانانمان معرفی کنیم.

این مدرس حوزه علمیه با بیان اینکه دشمنان از همین فضا برای تبلیغ ضد ارزش ها استفاده می کند و جوانان مومن و متدین ما را از اصل دین منحرف می کنند، گفت: چرا ما نتوانیم از این فضا به نفع خود بهره برداری کنیم و آموزه های دینی و اسلامی را به نسل جوان معرفی کنیم.

حجت الاسلام تمرخانی ابزار کرد: اهمیت فضای مجازی به قدری است که مقام معظم رهبری فرمودند؛ من اگر امروز رهبر انقلاب نبودم بی شک رییس فضای مجازی کشور می شدم.

وی یادآور شد: این حوزه به فرموده مقام معظم رهبری به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد و رهبر معظم انقلاب در مقام تشبیه فرمودند؛ این فضا مثل یک رودخانه پر از آب و خروشان است که می آید و دائما هم بر آب آن افزوده و خروشان تر می شود اگر ما این رودخانه را تدبیر کنیم و برنامه داشته باشیم زه کشی و هدایت کنیم این رودخانه به یک فرصت تبدیل می شود و اگر در مسیر صحیح هدایت نشود برای ما یک تهدید محسوب می شود.

حجت الاسلام تمرخانی در پایان گفت: مقام معظم رهبری با این بیانات در واقع به جنبه های مثبت و منفی فضاهای مجازی اشاره کرده اند و با این تشبیه نشان می دهند همانطوری که رودخانه سبب آبادی و عمران می شود همین رودخانه هم می تواند آسیب های جبران ناپذیری را وارد کند و سبب نابودی شود پس مهمترین وظیفه ما هدایت این رودخانه است.

وی اضافه کرد: باید نظارت کافی بر این فضاها داشته و مواظب دسیسه های دشمن باشیم که با استفاده از این فضا به تبلیغ ضد ارزش ها می پردازند و جوانان را دچار سردرگمی و تعارض کرده اند./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات