۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۵۱۶۱۱۶
معاون تبلیغات اسلامی هرمزگان تأکید کرد؛

ضروت همگرایی بیشتر بین دستگاه های فرهنگی

 معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به تلاش‌های انجام شده در حوزه فرهنگی گفت: با وجود هجمه‌های فراوان از سوی دشمنان، باید فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در جامعه تقویت شده و همگرایی بیشتری بین دستگاه‌ها صورت گیرد.
حجت الاسلام پورجمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت‌الاسلام مسلم پورجمالی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان امروز در نشست مشترک با هیات امنای حسینیه لاری های مقیم بندرعباس، از مساجد و حسینیه ها به عنوان پایگاه نشر معارف قرآن و اهل بیت(ع) و جایگاه رشد فضایل اخلاقی یاد کرد و گفت: این اماکن مقدس از پاکی و طهارت باطنی خاصی برخوردار است لذا باید زمینه حضور حداکثری جوانان و نوجوانان را به مساجد و حسینیه ها فراهم کرد.

وی، همچنین مساجد و حسینیه ها را مهم‌ترین کانون ترویج معنویت دانست و گفت: معنویت حقیقی فقط از دین بر می‌آید و در دین مبین اسلام ادعیه‌ ائمه(ع) وجود دارد که مخزن بزرگترین معنویت‌هاست.

معاون فرهنگی،آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به اهمیت حضور روحانیان در مساجد و حسینیه ها تصریح کرد: فعالیت های هیئات مذهبی خاصه جوانان در مناسبت ها که در پاسداشت مناسبت ها و احیای ارزش های ولایی همت می‌کنند، باید با اعزام مبلغین ساماندهی شود تا از تسری آسیب های برنامه ریزی شده از سوی دشمنان اسلام، جلوگیری و مباحث اعتقادی تبیین شود.

حجت الاسلام پورجمالی، تأثیرپذیری جامعه از خدمات فرهنگی و قرآنی را یکی از اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد و گفت: تحول فرهنگی و قرآنی و خدمات بسیار خوبی از سوی دستگاه‌های فرهنگی شاهد هستیم اما نیازاست فعالیت های فرهنگی توسعه یابد.

وی افزود: تلاش‌های خوبی انجام شده اما با وجود هجمه‌های فراوان از سوی دشمنان، باید فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در جامعه تقویت شود و همگرایی بیشتری بین دستگاه‌ها صورت بگیرد.

معاون فرهنگی،آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: تعامل دوسویه بین ادارات و دستگاه‌های فرهنگی سبب می‌شود روند فعالیت‌های قرآنی در کشور افزایش پیدا کند و در مقابل موازی‌کاری نیز ضرباتی را متوجه نوجوانان و جوانان می‌کند.

حجت الاسلام پورجمالی با تاکید بر تجهیز امکانات و فناوری‌های روز برای تبلیغات مدرن بیان داشت: امروز دنیای استکبار همه توان خود را برای تضعیف اعتقادات و باورهای دینی و قرآنی جوانان به‌کار گرفته است لذا تبلیغ چهره به چهره و مدرن مستلزم یک سری امکانات و فناوری‌های مدرن است.

وی با تاکید بر نوآوری در هر اموری افزود: دشمن‌شناسی و ارائه راهکارهای فرهنگی مدرن باید امروز در راستای بصیرت‌افزایی جوانان به عنوان مهم ترین منویات مقام معظم رهبری، مورد توجه دستگاه‌های فرهنگی قرار گیرد.

معاون فرهنگی،آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر اینکه قرآن کریم و اهل بیت(ع) انسان را در برابر هرگونه تهدید و بلا و مصیبت بیمه می کنند گفت: تبلیغات اسلامی استان در سال جاری برنامه‌های مؤثری در حوزه قرآنی را در دستور کار قرار داده است.

گفتنی است در این نشست مقرر شد اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان به منظور استقرار امام جماعت و فعال کردن بخش امور بانوان حسینیه لاری های مقیم بندرعباس هماهنگی ها و اقدامات لازم را انجام دهد. /۸۵۱/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات