۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۵۱۶۴۳۳
نماینده ولی فقیه در قزوین:

کارها نباید با نیت‌های دنیایی انجام شوند

امام جمعه قزوین با بیان اینکه نباید کارها فقط با نیت‌های دنیایی انجام شوند، گفت: اگر نیت‌ها خالص و برای جلب رضای الهی باشد و اخلاص و ایمان در کارها وجود داشته باشد، به طور یقینی مشمول موهبت‌های الهی خواهیم شد و کارها نتایج مطلوب‌تری خواهند داشت.
حجت الاسلام عابدینی
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در آیین رونمایی تعدادی از تولیدات و تألیفات جهاد دانشگاهی استان قزوین که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات خوبی که در جهاد دانشگاهی استان انجام شده، که موجب تقویت روحیه، شور و نشاط می‌شود و همه باید بدانند فرزندانشان با علاقه و جدیت مسیر پیشرفت را طی می‌کنند.

امام جمعه قزوین در ادامه ورود به عرصه بازی و اسباب‌ بازی را اقدامی ارزشمند از سوی جهاد دانشگاهی استان دانست و افزود: امام علی(ع) قلب نوجوانان را مانند زمینی مستعد معرفی می‌کند که هر بذری در آن قرار بگیرد، بر مبنای آن پرورش پیدا می‌کند و ما هم باید تلاش کنیم با ارائه الگوهای مناسب، زمینه تربیتی مناسبی را برای کودکان، نوجوانان و جوانان فراهم کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در نظام دینی تزکیه مقدم است بر تعلیم، خاطرنشان کرد: در عرصه‌های مختلفی که فعالیت می‌کنیم اگر آیه شریفه «وَيُزَكّيهِم وَيُعَلِّمُهُمُ الكِتابَ وَالحِكمَةَ» را مورد توجه و اهمیت قرار دهیم، یقیناً نتیجه کارها و موفقیت‌هایی که به دست می‌آید، ده‌ها برابر خواهد بود.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه نباید کارها صرفاً با نیت‌های دنیایی انجام شوند، خاطرنشان کرد: اگر نیت‌ها خالص و برای جلب رضای الهی باشد و اخلاص و ایمان در کارها وجود داشته باشد، یقیناً مشمول موهبت‌های الهی خواهیم شد و کارها نتایج مطلوب‌تری خواهند داشت.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین توجه به نظام شایسته ‌سالاری را یکی از زمینه‌های مهم دست‌یابی به موفقیت دانست و ابراز کرد: اگر فضاهای کاری آلوده شود و به جای نظام شایسته سالاری، نظام سفارشی مدیران مجموعه‌ها را تعیین کند، یقیناً تلاش‌ها به موفقیت منتهی نخواهد شد و برکت کارها از میان می‌رود.

وی «سپردن امانت‌ها به اهلش» را یکی از اصول مهم قرآنی معرفی کرد و با تأکید بر اینکه نباید امانت‌ها به نااهلان سپرده شود، افزود: تاکنون هر چه توفیق در عرصه‌های مختلف به دست آمده است، مربوط به فضاهایی است که امانت‌ها به اهلش سپرده شده است و این مهم صرفاً یک واقعیت تعبدی و دینی نیست، بلکه واقعیتی تکوینی است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه بر پیگیری مطالبات رهبری تأکید کرد و با بیان اینکه هر کاری باید موافقت اصولی خود را از خدا بگیرد تا صاحب برکت شود، گفت: پیگیری مطالبات رهبری زمینه‌ساز دست‌یابی به موفقیت‌های عظیم و چشم‌گیر است، زیرا مطالبات رهبری مبتنی بر اصول دینی و قرآنی است.

امام جمعه قزوین تحقیر را ابزاری استکباری دانست و ابراز کرد: مستکبران همانند کاری که فرعون انجام می‌داد، تلاش می‌کنند تا با کمک ابزار تحقیر، بر ملت‌ها مسلط شوند و ما هم تاکنون از این ابزار لطمه‌های بسیاری دیده‌ایم.

وی با اشاره به تقویت روحیه خودباوری اظهار کرد: امام خمینی(ره) به موفقیت دست پیدا کرد زیرا در مقابل تحقیرهای مستکبران ایستاد و ملت را به خودباوری و عزت رساند و مسؤولان هم نباید با اقدامات خود، عزت مردم را زیر سؤال ببرند.

آقای محمدحسین فائزی، رییس مرکز جهاد دانشگاهی استان قزوین هم در این مراسم اظهار کرد: پروژه مجموعه اسباب بازی‌های چیدا در راستای دستور رهبر معظم انقلاب به شورای عالی فرهنگی و با هدف حفاظت از الگوها و مفاهیم فرهنگی و تمدنی اسلامی ایرانی و ایجاد گردش اقتصادی و کمک به چرخه اشتغال داخلی دنبال شد.

وی در پایان تصریح کرد: از آنجایی که تجارت اسباب بازی یکی از سه تجارت پر سود دنیا است و عمده اسباب بازی‌های موجود در کشور وارداتی و با فرهنگ و سبک زندگی ایرانیان بیگانه است، تمرکز بر این مسأله و تولید اسباب بازی با سبک اسلامی ایرانی ضروری است./873/د102/ب1

ارسال نظرات