۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۵۱۶۸۱۶

شکست‌های سنگین ائتلاف سعودی در یمن

در پی شکست‌های سنگین ائتلاف متجاوز سعودی و مزدورانش در یمن، فرمانده این ائتلاف به رجزخوانی روی آورده است.
نیروهای عربستانی متجاوز به خاک یمن

به گزارش خبرگزاری رسا، ابراهیم الحربی فرمانده نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی در اظهاراتی تحریک‌آمیز گفت که نیروهای دولت منصور هادی (رییس‌جمهور فراری و مستعفی یمن) و ائتلاف، به‌زودی صنعا را از دست نیروهای انصارالله و علی عبدالله صالح رییس‌جمهور سابق یمن آزاد می‌کنند.

وی طی سخنانی در جمع خبرنگاران در داخل پادگان ائتلاف متجاوز در منطقه تداوین در مارب واقع در شرق یمن مدعی شد که نیروهای انصارالله و علی عبدالله صالح در بدترین وضعیت خود به سر می‌برند و هر روز مواضع و تجهیزات و نیروهایی جدید از دست می‌دهند.

اظهارات فرمانده نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی در حالی مطرح شده است که  محمد ناصر العاطفی وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن در گفتوگو با خبرگزاری یمنی سبأ تصریح کرد که غافلگیرکننده‌های دردناک‌تری برای ائتلاف متجاوز سعودی در راه است.

وی با بیان اینکه مقابله با ائتلاف متجاوز سعودی وارد مرحله جدیدی شده است، تأکید کرد که تقویت جبهه‌های داخلی و جبهه‌های  فرامرزی از اولویت‌های این مرحله مهم و حساس است.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی هفته‌های اخیر پایگاه‌ها و مواضع نظامیان سعودی در مناطق مرزی عربستان در جیزان و نجران را هدف حملات توپخانه‌ای و موشکی سنگین خود قرار داده‌اند که در پی این حملات شماری از نظامیان سعودی کشته و یا زخمی شد‌ه‌اند.

رژیم سعودی در قالب ائتلاف خود از سه سال پیش جنگی همه‌جانبه علیه یمن را به راه انداخت که تاکنون به کشته شدن بیش از هشت هزار نفر و زخمی شدن هزاران یمنی دیگر، انهدام ساختار زیربنایی این کشور، آوارگی میلیونها نفر و شیوع بیماری‌های واگیردار و قحطی در این کشور منجر شده است.

گرچه عربستان نتوانسته اهداف خود از جنگ علیه یمن را محقق کند، اما این رژیم همچنان به جنایات خود علیه شهروندان یمن ادامه می‌دهد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات