۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۵۱۶۹۷۳
محمدپور:

برای مواجهه با جنگ نرم دشمن نیازمند تعالیم رضوی هستیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: در دنیایی که اخلاق و فضیلت های انسانی و الهی کمرنگ شده است، بیش از هر زمان نیازمند تعالم عمیق امام رئوف شیعیان، حضرت رضا هستیم.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی شب گذشته در اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی که در تالار اجتماعات کتابخانه مرکزی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: در دنیایی که اخلاق و فضیلت های انسانی و الهی کمرنگ شده است، بیش از هر زمان نیازمند تعالم عمیق امام رئوف شیعیان، حضرت رضا هستیم.

وی با تأکید بر توجه بیش از پیش به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت خاطرنشان کرد: رأفت و همدلی باید با تکیه بر تعالیم رضوی گسترش یابد؛ آبرو و حریم افراد باید با بهره از معارف رضوی مورد توجه قرار گیرد، اگر جامعه با بداخلاقی روبه‌رو شود، با بحران هویت مواجه خواهیم شد.

محمدپور با بیان این‌که خانواده ایرانی امروز نیازمند تعالیم الهی اهل بیت عصمت و طهارت است، گفت: برای مواجهه قدرتمندانه با جنگ نرم دشمنان نیازمند تعالیم رضوی هستیم، انسانی که آگاه و دانا نباشد، تاریخ و هویت خود را نداند، در مقابل هجمه گسترده جهان بیمار و زمین گیر خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که در مواجهه با حوادث اعتقادی و معرفتی نیازمند حکمت و آگاهی رضوی هستیم، خاطرنشان کرد: همه کسانی که تلاش دارند، کتابخوانی در کشور رونق یابد، خدماتی ماندگار، ارزشمند و عمیق در جامعه دارند، به عبارت دیگر هر قدمی که در راستای دانایی افراد جامعه برداشته شود، مغتنم و ارزشمند است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که همه تلاش ما باید در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی متمرکز شود، تصریح کرد: خبرنگاران سهم بسیار مهمی در گسترش آگاهی عمومی بر عهده دارند، باید قدر این قشر تلاشگر و زحمت‌کش دانسته شود.

همچنین شهرام خدایی، مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان آذربایجان‌شرقی با ارایه گزارشی از روند برگزاری این جشنواره اظهار داشت: 600 هزار نفر از سراسر نقاط کشور در دو بخش مکتوب و آنلاین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند که از این تعداد 7517 نفر از استان آذربایجان شرقی بوده اند./935/پ204/ب1

ارسال نظرات