۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۵۱۷۱۰۶

بیانیه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت روز خبرنگار

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در بیانیه‌ای به مناسبت روز خبرنگار، ضمن تبریک این روز به خبرنگاران بر بایسته‌های این حرفه از منظر ارزشی و انقلابی تأکید کرد.
خبر

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در بیانیه‌ای به مناسبت روز خبرنگار، ضمن تبریک این روز به خبرنگاران بر بایسته‌های این حرفه از منظر ارزشی و انقلابی تأکید کرد.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، متن این بیانیه به شرح زیر است:

17 مردادماه که به مناسبت شهادت شهید محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران به دست گروهک طالبان در سال 1377 به نام روز خبرنگار نامگذاری شده، فرصت مناسبی است که ضمن تقدیر از این نخبگان حوزه فرهنگ، اشاره‌ای به بایسته‌های حرفه خبرنگاری از منظر مبانی ارزشی و انقلابی شود.

خبرنگار به عنوان شخصی که وظیفه سنگین اطلاع‌رسانی و تنویر افکار عمومی را بر عهده دارد، دارای منزلت و جایگاه ویژه‌ای است. از آن جایی که دیدن صحیح مشکلات و معضلات از لوازم اصلی رفع آن‌هاست، اگر تلاش‌های خبرنگاران نباشد، بسیاری از مشکلات و معضلات غیرقابل حل خواهند ماند.

با توجه به همین رویکرد می‌توان گفت که همان اندازه که نمایان کردن مشکلات و معضلات به منظور برطرف شدن آنها، کاری ممدوح و پسندیده است، بزرگ‌نمایی و یا کوچک‌نمایی این مشکلات و معضلات نیز کاری زشت و در برخی موارد خیانت است.

از همین منظر و در بعد بین‌المللی و در شرایط امروز جهان و به ویژه وضعیت بغرنج منطقه غرب آسیا نیز خبرنگار متعهد جامعه ما وظیفه سنگینی را بر عهده دارد. این منطقه حساس، در چند سال اخیر تبدیل به کانون توطئه‌های دشمنان ملت‌های منطقه شد و این دشمنان و در رأس آنها، آمریکا، با به راه انداختن جنگ‌های منطقه‌ای و تقویت گروهک‌های تکفیری تلاش کرده و می‌کنند تا ضمن تغییر جغرافیای سیاسی منطقه غرب آسیا، امنیت پایدار را برای رژیم اشغالگر قدس تأمین کنند.

با توجه به این رویکرد، خبرنگار متعهد باید با تلاشی روزافزون ضمن تبیین ابعاد مختلف این توطئه خطرناک از طریق اطلاع‌رسانی صریح، صحیح، شفاف و به موقع، در خنثی کردن این توطئه نقش خود را ایفا کند.

نقطه محوری دیگری که در این منطقه بایستی مورد توجه و اهتمام خبرنگاران قرار گیرد افشاء چهره حقیقی گروهک‌های تکفیری وابسته به آمریکا در برخی کشورهای منطقه است؛‌ گروهک‌هایی که زیر نقاب اسلام، با جنایات خود چهره این دین آسمانی را مخدوش کرده‌اند.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه خبرنگاران شهید به‌ویژه خبرنگارانی که در جریان پوشش خبری مقابله با گروهک‌های تکفیری به فیض شهادت نائل آمدند، بر لزوم تدوین منشور حرفه‌ای خبرنگار متعهد و انقلابی تأکید می‌کند./۹۹۸/د۱۰۱/س

ارسال نظرات