۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۵۱۷۱۲۱
سردار مجتبایی:

مصلحت اندیشی مهم‌ترین رکن خبرنگاری است

فرمانده انتظامی قم مصلحت اندیشی را مهم‌ترین رکن خبرنگاری دانست و بر ضرورت رعایت اخلاق حرفه ای از سوی خبرنگاران تأکید کرد.
سردار مجتبایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار کاظم مجتبایی فرمانده انتظامی قم در نشست خبری و آیین تجلیل از خبرنگاران حوزه انتظامی که پیش از ظهر امروز برگزار شد با تبریک روز خبرنگار عنوان کرد: خبرنگاران را باید دیده بانان جامعه نامید چراکه تدبیر، مصلحت اندیشی و اخلاق از جمله ویژگی های بارز یک خبرنگار است که این ویژگی ها می تواند امنیت جامعه را به میزان قابل توجهی تأمین کرده و کمک دهنده پلیس در انجام وظایف و مأموریت های خود باشد.

وی افزود: عقلانیت در کنار تدبیر صحیح سبب می شود تا خبرنگاران با تلاش خود وحدت جامعه را حفظ کنند و با آینده نگری و اندیشه و فکر قلم بزنند.

فرمانده انتظامی قم تصریح کرد: بیان حقایق یکی از ویژگی های خبرنگاران است اما در کنار این موضوع باید مصلحت اندیشی را نیز مدنظر قرار داد و در انتشار اخبار به مصالح جامعه و امنیت و آرامش آن توجه کرد.

وی رعایت اخلاق را از مهم‌ترین الزامات کاری خبرنگاران دانست و خاطرنشان کرد: رعایت اخلاق برای همه جوامع و نهادها و دستگاه ها لازم است و اهمیت این موضوع برای خبرنگاران دوچندان می شود.

مجتبایی اضافه کرد: خبرنگار و رسانه ای موفق است که بتواند اعتماد مردم را جلب کند؛ همانطوری که پلیس نیز باید با عملکرد خود بتواند این مهم را انجام دهد.

وی تأکید کرد: باید میان امنیت آماری و امنیت روانی جامعه هماهنگی وجود داشته باشد و باید تلاش کرد که در این موضوع خلأ به وجود نیاید.

فرمانده انتظامی قم ادامه داد: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه  53 تن در قم در ارتباط با جرایم سایبری دستگیر شده اند که 97 درصد آنها فاقد سابقه کیفری وبالغ بر 47 درصد آنها نیز دارای تحصیلات عالیه بوده اند.

وی ابراز کرد: این جرایم در بخش های مختلف سیاسی، اقتصادی، امنیتی و اجتماعی رخ داده و پلیس قم در زمینه جرم یابی در فضای سایبری  در رتبه نخست کشور قرار دارد.

مجتبایی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت فضای سایبری، رزمایش سایبری از سوی پلیس قم با هدف آگاه سازی جامعه، شناسایی، کشف و برخورد با مجرمانی که در حوزه سایبری فعالیت می کنند، با همکاری سایر دستگاه های استان در نیمه دوم امسال برگزار می شود.

گفتنی است در پایان این مراسم از خبرنگاران و عکاسان حوزه انتظامی استان قم تجلیل به عمل آمد./872/پ202/ی

ارسال نظرات