۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۵۱۷۲۰۲
سخنگوی سپاه:

سپاه سپر بلای اتفاقات در کشور است

مسؤول روابط عمومی کل سپاه گفت: سپاه، سپر بلای همه اتفاقات کشور بوده و تاکنون هزارن شهید فدای امنیت و آرامش مردم و نظام اسلامی کرده است.
سردار شریف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار رمضان شریف در آیین روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران استان قم در سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم با اشاره به نقش خبرنگار و رسانه در جهت دهی افکار عمومی، از این ویژگی به عنوان یک مؤلفه مهم خبرنگار یاد کرد.

مسؤول روابط عمومی کل سپاه اظهار داشت: سپاه با بهره گیری از تجربیات دفاع مقدس و سال های پس از آن، نگاهی مأنوسانه به فرهیختگان، فعالان و متفکران جامعه دارد.

وی ادامه داد: خبرنگار و رسانه ها همیشه مورد توجه سپاه بوده است؛ استراتژیست های برتر دنیا با بهره گیری از ابزار متنوع و رسانه ها تلاش می کنند میان تصویر مجازی و واقعی یک موضوع، ارتباط ایجاد کنند.

سخنگوی سپاه پاسداران افزود: کشورهای بانی و مدافع حقوق بشر، همان کشورهایی هستند که عضو کنوانسیون های بین المللی نیز هستند اما خودشان حقوق بشر را نقض می کنند و در برابر ظلم و ستم هایی که به ملت ها می شود، هیچ عکس العملی نشان نمی دهند.

وی خاطرنشان کرد: مردم چنین کشورهایی حتی یک بار هم رنگ صندوق های رأی را ندیده و در عین حال هزاران جنایت کرده اند، اما همچنان محبوب استکبار و سازمان های حقوق بشری هستند.

سردار شریف به تأثیرگذاری رسانه ها در جامعه اشاره کرد و ابراز داشت: رسانه ها بعضی موضوعات را به قدری ساده نشان می دهند که جامعه نیز نگاهی ساده نسبت به آن موضوعات دارد؛ رسانه های بدون هر گونه خون و خونریزی جای سیاه و سفید را جا به جا می کنند.

وی بیان داشت: نظام مقدس ایران اسلامی  برگرفته از روحی الهی و قرآن کریم، با احترام به رأی مردم بیش از 40 انتخابات برگزار کرده است؛ این در حالی است که استکبار جهانی نسبت به مردم سالاری و دموکراسی در ایران انتقاد می کند.

مسؤول روابط عمومی کل سپاه تصریح کرد: نسل دوران دفاع مقدس در جنگ سخت به خوبی خود را نشان دادند و پاسخ دشمنان اسلام و ایران را دادند؛ امروز نیز در یک جنگ سخت رسانه ای هستیم و باید توجه داشته باشیم که با درایت اخبار را منتشر کنیم.

وی با بیان این که دست های پشت پرده با اقدامات حاشیه ای موضوعات مهم را تحت الشعاع قرار می دهند، گفت: چند فرد جاهل در روز قدس با شعارهای بی ربط، این موضوع جهانی را به حاشیه کشاندند.

سخنگوی کل سپاه به سلفی حقارت نمایندگان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: در مراسم تحلیف ریاست جمهوری ایران، اقدام بسیار زشتی صورت گرفت که پیام اصلی این مراسم که منزوی نبودن ایران در عرصه جهانی بود را تحت الشعاع قرار داد.

وی با بیان این که برخی با این اتفاقات و سیاه نمایی ها قصد دارند میان مردم و نظام فاصله ایجاد کنند، ابراز کرد: روش های اطلاع رسانی اخبار از سوی برخی رسانه ها باید اصلاح شود؛ شیوه اطلاع رسانی قتل یک کودک توسط فردی مجنون، اصلا درست نبود و جامعه را درگیر این موضوعات می کند.

سردار شریف در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تحریم های سپاه، اظهار داشت: آمریکا در مقاطع مختلف اعلام می کند که می خواهد سپاه را تحریم کند در حالی که سپاه از روز اول تأسیس تحریم بوده است.

وی با تأکید بر این که سپاه راه قدرتمند شدن را پیدا کرده است، گفت: فرهنگ دینی برگرفته شده از قرآن کریم و اهل بیت(ع)، ولایت فقیه و اطاعت محض از ولایت و مؤلفه اتصال به توده مردم، سه رمز مهم پیروزی و غلبه سپاه بر تحریم ها و قدرتمند شدن است.

مسؤول روابط عمومی کل سپاه تصریح کرد: سپاه، سپر بلای همه اتفاقات کشور بوده است و هزارن شهید فدای امنیت و آرامش مردم و نظام اسلامی کرده است؛ دشمن از دست ایران خسته شده و هیچ کدام از پرونده هایی که علیه این کشور دارند، به نتیجه نمی رسد.

وی در پایان تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ هراسی از دشمن ندارد، چون دشمن در ضعیف ترین شرایط قرار دارد و در مقابل ما در بهترین شرایط هستیم؛ ژنرال پاول در آغاز جنگ های نیابتی در منطقه به عربستان می گوید، ایران این فرصت را به شما نمی دهد که اگر دست از پا خطا کردید، حتی بتوانید به ما خبر بدهید./840/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات