۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۵۱۷۲۴۲

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

انتشار فراخوان بیست و ششمین اجلاس سراسری «نماز و فضای مجازی»، کلنگ زنی احداث نخستین مسجد روی آب کشور در جزیره کیش و برگزاری اولین جشنواره مالک اشتر در شهرستان بندرلنگه از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
خبر کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، علی رئوفی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: فراخوان بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز با عنوان «نماز و فضای مجازی» از سوی ستاد اقامه نماز کشور به منظور جریان‌سازی و نهضت تولید محتواهای متنوع در زمینه نماز و توزیع در بین مخاطبان منتشر شده  است و فعالان فضای مجازی، نخبگان، حوزویان و دانشگاهیان، صاحبنظران و متخصصین حوزه فناوری اطلاعات و تولید و نشر محتوای دیجیتال از مخاطبان این فراخوان هستند.

وی بیان داشت: شناسایی، سازماندهی، تشویق و ترغیب فعالان فضای مجازی در زمینه ترویج نماز؛  تولید و نشر محتواهای فاخر نمازی در فضای مجازی و ایجاد بانک ایده و تجربیات موفق در زمینه تولید و توزیع محتواهای نماز درفضای مجازی از اهداف این فراخوان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان در خصوص محور های این فراخوان گفت: محورهای این فراخوان تولید محتوای نمازی برگرفته از آیات و روایات شامل آثار نمایشی( پو یانمایی، موشن گرافیک ، رئال، گیف )، طرحهای گرافیکی( تابلو مقاله، پوستر، اینفوگرافیک)، پادکست‌های صوتی و استیکرهای نمازی است.

رئوفی گفت: تولید نرم افزارهای تلفن همراه و را یانه‌ای از جمله بازی و سرگرمی، فرهنگی و آموزشی، چند رسانه‌ای از جمله محورهای دیگر این فراخوان است.

قائم مقام استاندار هرمزگان در اجلاس سراسری نماز بیان داشت: توزیع و نشر محتواهای نمازی از دیگر محورهای این فراخوان است که شامل شبکه‌سازی موضوع نماز در شبکه‌های اجتماعی در بین اشخاص حقیقی و حقوقی( وبگاه ها و نرم افزارهای تعاملی تلفن همراه)، نشر محتواهای نمازی از طریق ساخت وب سایت های تخصصی نماز، ایجاد کانال‌ها و گروه‌های تخصصی نماز در نرم افزارهای پیام رسان تلفن همراه، اشتراک گذاری و باز نشر محتوای نمازی در وبگاه‌ها و شبکه‌های اجتماعی تحت وب و نرم افزارهای تعاملی تلفن همراه است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا پانزدهم آبان ماه سال جاری از طریق سامانه www.namazportal.ir ارسال و دهم آذرماه ۹۶ نتایج را از طریق همین پرتال پیگیری کنند و به آثار برگزیده رتبه های اول تا سوم در هر موضوع از محورهای فراخوان، هدایای نقدی به همراه لوح تقدیر در جلاس سراسری نماز به میزبانی هرمزگان تقدیم خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: علاقه مندان می توانند  برای آگاهی بیشتر از جزئیات این فراخوان به سایت www.namaz.ir و کانال تلگرامی namaz_ir@ مراجعه کنند.

کلنگ زنی احداث نخستین مسجد روی آب کشور در جزیره کیش

کلنگ احداث نخستین مسجد روی آب کشور با حضور امام جمعه کیش، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، فرماندهان نظامی و انتظامی کیش و جمعی از مدیران و معاونان سازمان در منطقه غرب جزیره کیش و نزدیکی کلبه هور به زمین زده شد.

در این مراسم حجت الاسلام حسن علیدادی امام جمعه کیش با تقدیر از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در توسعه جزیره کیش در تمامی بخش ها به ویژه اجرای پروژه های مذهبی افزود: این مسجد در آینده یکی از مجموعه مساجدی در کیش و منطقه خواهد شدکه جنبه عبادی و گردشگری با همزمان خواهد داشت.

وی تاکید کرد: با توجه به ویژگی گردشگری کیش نیاز به وجود این مسجد به عنوان جایگاه گردشگری مذهبی در کیش احساس می شد تا گردشگری به سمتی هدایت شود تا در سایه معنویت قرار گیرد.

علیدادی ادامه داد: این مسجد زیبا در نقطه ای بسیار حساس به لحاظ گردشگری در حال احداث است و امید است با همه مجوزهای لازم که در ساخت این مسجد باید دریافت شود در آینده نزدیک شاهد ساخت اولین بخش از این مسجد باشیم.

وی با اظهار خرسندی از اینکه بخش قابل توجهی از روند احداث این پروژه توسط سازمان انجام خواهد شد افزود: ساخت بخش دیگری از مسجد که به عنوان پشتیبان برای مسجد احداث می شود در خشکی توسط یکی از خیرین بر عهده گرفته شده است.

امام جمعه کیش اظهار کرد: ساخت این مسجد در این بخش از جزیره با رعایت اصول زیست محیطی و ایمنی موجب توسعه و رونق این بخش از جزیره کیش خواهد بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این مراسم با تقدیر از همراهی و همکاری امام جمعه کیش طی ۴ سال گذشته افزود: امروز شاهد آغاز پروژه مذهبی زیبایی که می تواند علاوه بر جایگاه مذهبی جایگاه ویژه ای در امر گردشگری داشته باشد هستیم.

وی ادامه داد: این پروژه که در غرب جزیره یکی از بخش های حساس و ویژه گردشگری کیش است انجام خواهد شد.

مونسان با بیان اینکه ایده اولیه این طرح توسط امام جمعه کیش سال گذشته مطرح و مورد استقبال مسئولان سازمان قرار گرفته است افزود: با توجه به اینکه این مسجد درون آب ساخته خواهد شد نیاز به تمهیدات ویژه ای بود که توسط معاونت عمرانی پیگیری و مجوزهای لازم دریافت شد.

وی با اشاره به اینکه روند احداث رسمی این مسجد از اواخر مرداد ماه سال جاری آغاز خواهد شد اظهارکرد: اسکله این مسجد به صورت تک پایه و به طول ۱۲۰ متر و عرض ۶ متر می باشدو مسجد با مساحت شمسه ۱۲۸۰ متر مربع که درون آب قرار گرفته ، در دوطبقه و با مساحت ۱۷۰ متر مربع در بازه زمانی کوتاهی ساخته می شود.

مدیرعامل سازمان با تاکید بر اینکه بخش روی آب مسجد توسط سازمان منطقه آزاد کیش احداث می شود. ادامه داد: فضاهای پشتیبان مسجد در ساحل قرار دارد و طراحی هایی نیز در راستای خودکفایی مسجد در بحث هزینه های جاری انجام شده است که توسط بخش خصوصی اجرا می شود.

بسیج باید کار خود را در عمل و خدمت به مردم نشان دهد / سپاه و بسیج خادم ملت هستند

سردار رضا ترابی فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در اولین جشنواره مالک اشتر شهرستانی بندرلنگه در  سالن اجتماعات الغدیر بندرکنگ با تبریک به‌مناسبت روز خبرنگار، اظهار کرد: یاد وخاطره شهیدان خبرنگار، شهید صارمی و خزائی را گرامی می‌داریم و خبرنگاران باید در این رسالت خطیر ادامه دهنده راه شهداء باشند و آنها را الگوی خود قرار دهند.

وی افزود: در سال 95 جشنواره مالک اشتر در سطح استان برگزار می‌شد، اما برای امسال تصمیم بر این شد که این جشنواره در نواحی اجرا شود و از بسیجیان موفق در رده‌های مختلف تجلیل شود.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان تصریح کرد: بنا بر این است که در سال 97 نیز اقدامات بسیجیان در رده‌های مختلف مورد ارزیابی قرار بگیرد و از لحاظ آماری بررسی شود و به آمار نیز اکتفا نکینم بلکه تاثیرگذاری کاربسیج را در نظر خواهیم گرفت.

سردار ترابی اضافه کرد: بسیج باید کار خود را به‌غیر از زبانی در عمل و خدمت به اقشار مختلف جامعه نشان دهد چراکه سپاه وبسیج خادم ملت بزرگ ایران هستند.

در این جشنواره از بسیجیان در رده‌های برتر حوزه‌های مقاومت، پایگاه‌های مقاومت بسیج و رده‌های اقشاری و همچنین خبرنگاران بندرلنگه با اهدای هدایا و لوح، تقدیر شد./۸۵۱/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات