۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۵۱۷۳۰۲
مدیرکل بنیاد شهید آذربایجان شرقی:

۱۴۱ شهید طلبه و روحانی در آذربایجان‌شرقی وجود دارد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی از وجود ۲۸ شهید ترور در استان خبر داد و گفت: همچنین آذربایجان شرقی ۱۴۱ شهید طلبه و روحانی تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
قاسم صمدیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، قاسم صمدیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی امروز در نشیت خبری با اصحاب رسانه استان با بیان این‌که 35 هزار شهید، جانباز و آزاده از این استان در جانفشانی کرده و پرونده ثبتی دارند، اظهار داشت: آذربایجان‌شرقی 9 هزار و 875 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که از این تعداد، 508 نفر جاوید الاثر هستند.
وی با تعداد جانبازان آذربایجان شرقی را 22 هزار و 353 نفر اعلام کرد و در پاسخ به سؤال خبرنگار رسا گفت: 141 طلبه و روحانی شهید در استان شناسایی شده که البته تعداد نیز با عنوان بسیجی در جبهه‌ها حضور داشته‌اند، سال ها پیش نیز کنگره بزرگی با عنوان بزرگداشت شهدای روحانی در تبریز برگزار شده است.
صمدیان با بیان این‌که استان آذربایجان‌شرقی دارای یک هزار و ۹۰۵ آزاده است که تعدادی از آزادگان استان در دوران اسارت به درجه رفیع شهادت نائل شده اند، گفت: تمامی آزادگان استان جانباز هستند و تحت پوشش و خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارند.
مدیرکل بنیاد و امور ایثارگران از وجود 28 شهید ترور در استان خبر داد و گفت: شهیدان آیت الله قاضی طباطبایی و آیت الله مدنی که هر دو عالم مجاهد امامت جمعه تبریز را عهده‌دار بودند، به دست منافقان کوردل به فیض عظیم شهادت نائل آمدند و شهدای محراب انقلاب اسلامی لقب گرفتند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح ویژه برنامه های گرامیداشت 26 مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن پرداخت و اظهار داشت: محور اصلی برنامه ها تجلیل و ارج نهادن به مقام آزادگان و اسرای جنگ تحمیلی است که عمری را در سخت ترین شرایط به سر بردند تا امروز امنیت و آرامش داشته باشیم.
صمدیان گفت: غبارروبی مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار صمیمی با آزادگان، تجلیل از 363 نفر از دانش آموزان ممتاز و نخبه تحصیلی فرزندان آزادگان، برگزاری شب خاطره، مسابقات ورزشی، همایش پیاده روی و کوه روی خانوادگی و برنامه صعود سراسری آزادگان بالای 50 سال به قله های دماوند و ساوالان از جمله برنامه های این هفته است./935/پ
۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات