۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۵۱۷۳۲۲
نماینده ولی فقیه در لرستان:

حرکت قلم خبرنگار سبب روشنگری افکار عمومی می شود

نماینده ولی فقیه در لرستان از خبرنگاران به عنوان چشم بینا یاد کرد و گفت: خبرنگار با قلم توانمند خویش در سایه فکر روشن افکار عمومی را روشن گری می کند و جامعه را به سمت تعالی هدایت می کند.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، ظهر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان لرستان که در هتل آرشین خرم آباد برگزار شد، با تبریک روز خبرنگار و گرامی داشت یاد و خاطره شهید صارمی و حیدری گفت: خبرنگاران به عنوان چشم بینای جامعه هستند که با قلم توانمند خویش حقایق جامعه را منعکس و در رشد و پیشرفت جامعه نقش آفرین هستند.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران با افکار، عقل، اندیشه، فرهنگ و تمدن سر و کار دارند، افزود: خبرنگار به اندازه فکر، عقل، اندیشه و علم اهمیت دارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان ویژگی های خبرنگار عنوان داشت: اخلاص در کار و نوشتن مهم ترین ویژگی برای خبرنگار است و باید برای خدا قلم بزند و در این صورت برکت آن را نیز مشاهده خواهد کرد.

وی قلم و نوشته را مقدس دانست و عنوان داشت: باید برای نوشته های خودمان ارزش قائل باشیم و از نقد به عنوان ابزار سیاسی، ابزار شخصی و منفعت شخصی استفاده نکنیم.

شجاعت و شهامت ویژگی مهم خبرنگار است

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به سنگین بودن کار و رسالت خبرنگاری ادامه داد: عرصه خبر و خبرنگاری، عرصه تقابل حق و باطل، ضعف و قوت است و خبرنگار باید در بیان مطالبات مردم، نوشتن معضلات جامعه و دردهای مردم شجاعت و شهامت داشته باشد.

خبرنگاری، عرصه جهاد است

امام جمعه خرم آباد خبرنگارای را عرصه جهاد خواند و افزود: صداقت و واقع نمایی از دیگر ویژگی های خبرنگاران است، برخی تعریف و تمجید ها خلاف واقع است و صداقت بسیار مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر دوری کردن از خبرسازی و خبرفروشی عنوان کرد: متأسفانه وجود مشکلات معیشتی در این حوزه ناشی از خبر فروشی و ضربه به این مجموعه است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تأکید بر دوری از خبرسازی، دروغ و تهمت در عرصه خبر اظهار داشت: در این عرصه باید باید خبرنگاری کرد و خبرنگاری نیاز به آگاهی، صداقت خبر و صداقت مخبر دارد.

وی داشتن روحیه تحیلیل خبری را مهم دانست و افزود: این مهم در عرصه خبر امری مهم بوده و باید مورد توجه اصحاب رسانه قرار گیرد.

رفع مشکلات استان نیازمند هم صدا بودن اصحاب رسانه است

نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه رسانه های استان در منافع لرستان هم صدا باشند، عنوان داشت: خبرنگاران برای پیشبرد منافع استان با جناح، سیاست، خط و خطوط کار نداشته باشید.

وی با تأکید بر توجه به مطالبات رهبری اظهار داشت: رهبری دیده بان کشور است و باید به مطالبات رهبری همچون مسأله اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی و موضوع های مختلف توجه ویژه ای داشته باشید.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در ادامه با اشاره به اینکه خبرنگاران فرهنگ و تمدن بشر را رقم می زنند و نقد خبرنگار سازنده و تحلیل شما به واقعیت نزدیک است، عنوان داشت: شما خبرنگاران برای اسلام و پیشرفت جامعه قدم بر می دارید، اگر مطبوعات و رسانه ها همه در یک سطح حرکت می کردند هرگز متوجه اشتباه  و انحراف نمی شدند.

خدمت خبرنگاران به جامعه، خدمت اصلاح، سازندگی و پیشرفت است

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه شما عزیزان با بیان و قلم خود جامعه را در صراط مستقیم به حرکت در می آورید، اظهار داشت: خدمت خبرنگاران به جامعه، خدمت اصلاح، سازندگی و پیشرفت است.

وی با بیان اینکه خبرنگاران نه از تهدید و ارعاب وحشتی حراسی دارند و نه تعریف و تمجید خوشایند شما می باشد، ادامه داد: شما خبرنگاران طبق پیمانی که با خدای خود بسته اید حقایق را بیان می کنید و بر واقعیت ها پا فضاری می کنید.

نماینده ولی فقیه در لرستان با ابراز خرسندی از رشد کمی و کیفی خبرنگار در استان عنوان کرد: امروز می توان ادعا کرد که استان لرستان نسبت به گذشته به بلوغ رسانه ای رسیده است و دروان های متعددی را پشت سرگذاشته است.

شهید صارمی، افتخار استان لرستان است

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی بیان داشت: اینکه روز شهادت شهید خبرنگار لرستانی به عنوان شاخص خبرنگار و روز خبرنگار شناخته شده است، موجب افتخار استان لرستان بوده و این مهم  مسؤولیت خبرنگاران استان و مسؤولان را سنگین تر می کند./9459/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات