۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۵۱۷۳۲۵
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

خبرنگاران باید امنیت شغلی داشته باشند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تأکید بر اینکه یک خبرنگار برای تولید خبر در سایه فکر و اندیشه آزاد باید امنیت داشته باشد، گفت: این امنیت در دو حوزه شأن و امنیت فکری باید فراهم شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام حمیدرضا حنان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، بعداز ظهر امروز مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در خرم آباد با گرامی داشت این روز گفت: مسائلی همچون اهمیت، امنیت، معیشت، مرجعیت، هویت و علمیت  مسائل مربوط به حوزه رسانه است.

وی به اهمیت خبر و خبرنگار اشاره و عنوان کرد: باید قدردان زحمات اصحاب رسانه باشیم چراکه خبرنگاران چشم بینای مردم و مسؤولان هستند.

حجت الاسلام حنان با بیان اینکه تحریم های اقتصادی و تهاجمات فرهنگی برای ما تهدید نیستند، افزود: در آینده تهاجم خبری دشمنان علیه نظام را می توان تهدیدی جدی دانست.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به تحریم های دشمنان به نظر می رسد باید حوزه خبر و خبرنگاری اهمیت ویژه ای داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به سابقه خبرگزاری و خبرنگار در کشور یادآور شد: یک ماه پیش از تأسیس دانشگاه در تهران، مدرسه خبرنگاری تأسیس شد که دلیل بر اهمیت این حوزه است.

وی با عنوان اینکه خبرنگاران باید امنیت داشته باشند، ادامه داد: امنیت شأنی و امنیت فکری در مورد خبرنگاران باید حفظ شود و امنیت شأنی، همان حفظ شأن، جایگاه و پایگاه خبرنگاران و رسانه است.

حجت الاسلام حنان با بیان اینکه خبرنگار نقش یک درگاه را دارد و باید از نظر فکر نیز امنیت داشته باشد، اظهار داشت: هر جلسه و برنامه ای که برگزار می شود بایستی بهترین امکانات و بهترین مکان در جهت حفظ شأن خبرنگاران برای این قشر اختصاص یابد.

خبرنگار باید دارای آزادی فکر و اندیشه باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تأکید بر اینکه خبرنگار باید دارای آزادی فکر و اندیشه باشد، عنوان داشت: آزاد اندیشیدن نتیجه آزادی فکر و اندیشه است.

وی تصریح کرد: امنیت مهم ترین مساله حوزه خبرنگاران و رسانه است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد./9459/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات