۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۵۱۷۵۸۶
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

استکبار با خدا مهمترین خطر پیش روی جامعه است

آیت الله میرباقری، استکبار با خدا را مهمترین خطر پیش روی جامعه بیان کرد و گفت: وقتی خدا را اطاعت نکنیم، رابطه ما با او همراه با عداوت خواهد شد.
آیت الله میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری، نماینده مجلس خبرگان رهبری، پیش از ظهر امروز در ادامه سلسله نشستهای طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی ویژه جوانان که در شهرکرد در حال اجرا است، با بیان اینکه همه روابط در جامعه اسلامی خصوصا در محیط خانواده باید بر اساس محبت الهی باشد، افزود: اگر ریشه ارتباطات بر اساس محبت باشد در بین مؤمنان ایثار شکل می گیرد و خدمتی که به همدیگر می دهند همراه با کرامت خواهد بود و در کنار هم آرامش دارند.

وی با تأکید بر اینکه آنچه اساس رابطه بین مؤمنان را شکل می دهد، رابطه بر اساس محبت خداوند متعال است، گفت: اگر رحمت الهی در وجود انسان شکل بگیرد، به مقام شفاعت می رسد؛ چنین فردی خود را فدا می کند تا دیگران به رحمت الهی برسند.

آیت الله میرباقری، امام را رحمت موصوله بیان کرد و افزود: امام واسطه رحمت الهی بین همه کائنات است؛ او برای بهشتی شدن تک تک افراد جامعه باید زجر بکشد و این کار آسانی نیست.

وی با تأکید بر اینکه رحمت امام فراگیر است و در هیچ عالمی هم انسان را رها نمی کند، اظهار کرد: امام رشته بین ما و خداوند متعال است؛ وقتی حول امام جمع شویم وحدت پیدا می کنیم، امام حبل الله متین است.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم با طرح این سؤال که چگونه می توانیم روابط خود را بر اساس محبت قرار دهیم؟ خاطرنشان کرد: همان طور که امام غرق در رحمت الهی است و نسبت به مؤمنان نگاه تکریمانه دارد و مؤمنان را به خاطر خودشان نمی خواهد بلکه به خاطر خداوند به آنها خدمت می کند، ما نیز باید این چنین باشیم.

این مقام مسؤول، طاعت و محبت را لازمه واسطه رحمت، فیض و شفاعت امام بیان کرد و گفت: واسطه فیض امام شدن کار سختی است؛ اگر مؤمنان حول محبت امام قرار گرفتند، روابط بین آنها درست می شود و دیگر قهر و دشمنی بین مؤمنان معنایی ندارد.

وی با اشاره به اینکه ابرار کسانی هستند که طاعت امام را انجام می دهند تا نور ولایت امام در وجودشان ظاهر شود، خاطرنشان کرد: در محیط خانواده باید این چنین شویم؛ اهل بیت(ع) نمی پسندند که ما در گفتار، عمل و حتی نیتمان نسبت به هم خیرخواهی نداشته باشیم.

آیت الله میرباقری با تأکید بر اینکه مؤمن وجودش محبت است، اظهار کرد: مومن اهل ظلم نیست؛ به یقین هر اندازه از ولایت امام خارج شویم، به همان اندازه ظالم می شویم.

وی استکبار با خدا را مهمترین خطر پیش روی جامعه بیان کرد و افزود: وقتی خدا را اطاعت نکنیم، رابطه ما با او همراه با عداوت خواهد شد؛ کسی که رابطه اش با خداوند متعال استکباری باشد، رابطه اش با بندگان خدا نیز بر اساس کینه می شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بسیاری از دوستی ها حب النفس است، ابراز کرد: نظام سلطه و استکبار در ظاهر به دنبال دوستی بین همه کشورها است اما در واقع به دنبال منافع خود است؛ مراقب باشیم گرفتار بیماری شیطان نشویم که واگیردار است.

وی با اشاره به اینکه در تمدن مادی همه به دنبال استخدام یکدیگر و منافع خود هستند، گفت: خیانت در وفاداری ماهیت حرص به دنیا است؛ کسی که به دنیا دل ببند تنها منافع خود را می بیند و هیچ چیز دیگر برایش معنا ندارد.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم با بیان اینکه عدم تعهد افراد یک خانواده به خاطر این است که رابطه محبت با خدا جایش را به رابطه با دنیا داده است، افزود: یقین داشته باشیم که امنیت و آرامش تنها در سایه محبت الهی شکل می گیرد.

آیت الله میرباقری با تأکید بر اینکه شرایط امروز جامعه، شرایطی خاص است، اظهار کرد: متأسفانه امروز غرب برای همه عالم در حال برنامه ریزی است و برنامه های آنها هم در تضاد با محبت و رحمت الهی است؛ برنامه های امروز غرب در راستای زمینی کردن انسانها است.

وی با بیان اینکه شرایط امروز جامعه نیاز به یک جهاد کبیر دارد، تصریح کرد: باید بکوشیم شرایط بندگی در جامعه فراگیر شود و این کار آسانی نیست؛ محیط خانواده باید بر اساس جهاد شکل بگیرد که لازمه آن شناخت نقشه دشمن و داشتن بصیرت در همه عرصه ها است./9457/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات