۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۵۱۷۶۴۴
مسؤول خانه رسانه طلاب مطرح کرد؛

لزوم توجه نهادهای حوزوی به عرصه رسانه و فیلم‌سازی

مسؤول خانه رسانه طلاب گفت: نهادهای حوزوی باید نگاه بهتر و حمایت جدی تری از طلاب فعال در عرصه رسانه و فیلم‌سازی داشته باشند.
خانه رسانه طلاب

حجت الاسلام ابراهیم میرعزیزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به روند راه اندازی خانه رسانه طلاب عنوان کرد: با چند نفر از دوستانی که فارغ التحصیل رشته فیلم سازی از دانشکده صدا و سیما و طلبه هایی که در عرصه رسانه و سینما مشغول به فعالیت بودند تصمیم به راه اندازی مکانی گرفتیم تا بتوانیم متناسب با دغدغه های دینی فعالیت کنیم و به همین منظور خانه رسانه طلاب تشکیل شد.

وی افزود: در این مکان فعالیت هایی مانند تبلیغ، تولید فیلم، جذب و آموزش طلاب انجام شده و در طول سال کلاس های آموزشی در چند نوبت برگزار می شود تا طلاب دغدغه مند در این عرصه به علم مورد نیاز برای فعالیت در عرصه رسانه و فیلم سازی مجهز شوند.

مسؤول خانه رسانه طلاب تصریح کرد: بعد از آموزش های ارائه شده، این طلاب به مراکز مختلفی که امکان تولید اثر، حمایت از طلاب و هم افزایی را داشته باشند متصل شده و اگر خودمان نیز بتوانیم از نظر تجهیزات و حمایت های مالی، پشتیبان آنها خواهیم بود.

حجت الاسلام میرعزیزی با اشاره به دوره های برگزار شده از سوی خانه رسانه طلاب خاطرنشان کرد: هر سال دوره های متعددی از سوی این مکان برگزار می شود که سال گذشته سه دوره شش جلسه ای با حضور 15 تا 25 نفر از طلاب و با موضوعات خبر، رسانه، تدوین، فیلمسازی، سینما و موضوعات مرتبط برگزار شد.

وی ساخت مستندهایی با موضوع زندگی علما را از فعالیت های این مجموعه دانست و خاطرنشان کرد: مستند علمای تهران که یک مستند ادامه دار است یکی از تولیدات خانه رسانه طلاب است که یک قسمت آن ساخته شده است و ساخت قسمت های بعدی در دستور کار قرار دارد؛ همچنین مستند طوبای اربعین با موضوع راهپیمایی اربعین و مستندهایی نیز با موضوع تکفیر ساخته شده است.

این مستندساز ادامه داد: در طول سالهای گذشته بیش از 110 نفر جذب خانه رسانه طلاب شده اند که از این تعداد 15 تا 25 نفر در پروژه های مختلف و به صورت ثابت با ما همکاری دارند.

حجت الاسلام میرعزیزی تأکید کرد: دوره جدید کلاس های این خانه از مهرماه آغاز می شود و دو دوره 6 جلسه ای در بازه زمانی بین اربعین و محرم، قبل از امتحانات حوزه ها و بعد از عید نوروز برگزار می شود.

مسؤول خانه رسانه طلاب میزان تعامل طلاب با این مجموعه را مناسب توصیف کرده و اظهار کرد: میزان تعامل بدنه حوزه به دلیل حضور اساتید جوان و طلابی که دغدغه مسائل رسانه ای دارند مناسب شده ولی متأسفانه نهادهای حوزوی دغدغه جدی نسبت به این موضوع ندارند و هرچند شعار حمایت می دهند اما اهمیت را باید در اختصاص بودجه مشاهده کرد و در واقع دغدغه جدی در این موضوع وجود ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بیشتر فعالیت هایی که در این عرصه صورت می گیرد به صورت خودجوش و جهادی است و نیاز است تا حمایت های جدی تری از این طلاب از سوی نهادهای حوزوی صورت بگیرد./872/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات