۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۵۱۷۷۸۲
عضو شورای عالی بسیج اساتید حوزه های علمیه کشور:

الگوی عمل انقلابی متناسب با بافت حوزه های علمیه تدوین شود

عضو شورای عالی بسیج اساتید حوزه های علمیه کشور گفت: تدوین الگوی عمل انقلابی متناسب با بافت حوزه های علمیه از نیازهای ضروری امروز است.
حجت السلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد تهران، امشب در هتل محمد رسول الله(ص) در جمع اساتید و نخبگان حوزه های علمیه استان تهران با بیان این که انقلابی ماندن حوزه های علمیه همواره در لسان مقام معظم رهبری جریان داشته گفت: بیان چندین و چندباره رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت انقلابی ماندن و دوری از سکولار شدن حوزه ها نشان از دغدغه جدی ایشان در این خصوص دارد.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد تهران با بیان این که لازم به نظر می رسد تا همه ما مساله شناسی همه جانبه داشته و نسبت به جریان حوزه و انقلاب به طرح روشنی دست پیدا کنیم، تصریح کرد: امروز همه ما نقشه راهی نیاز داریم تا در خصوص انقلابی ماندن حوزه های علمیه نکات به صورت شفاف و مبرهن طرح و بحث شده باشد.

وی در ادامه به ضرورت ارتقا شخصیت و بنیه علمی انقلابی اساتید اشاره و اظهار کرد: باید امروز با تحول در حوزه محتوای آموزشی تدوین شود که شالوده آن نگاه و بصیرت انقلابی باشد و امروز باید معارف انقلاب بیش از گذشته تبیین شود.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری با اشاره به ضرورت تاکید و استناد مستمر به منظومه ارزشمند معرفتی و فکری امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: امروز دیدگاه های رهبر عظیم الشان انقلاب، در کتب درسی مجموعه های فرهنگی حزب الله تدریس می شود و آنان حتی امیال خود را با رهبری هماهنگ کرده اند.

عضو شورای عالی بسیج اساتید حوزه های علمیه کشور با بیان این که مساله دشمن شناسی به همراه جریان شناسی انقلاب اسلامی و مباحث روشنگر و بصیرت افزای تاریخی این چنینی باید در نظام آموزشی حوزه بیاید، یادآور شد: امروز نیازمند تربیت طلاب انقلابی در راستای منظومه تربیت انقلابی فکری و معرفتی حضرت امام هستیم.

وی با اشاره به ضرورت طرح دقیق مباحث اخلاقی در راستای پوشش خلا های حوزه تربیتی ابراز کرد: امروز این یک نیاز محسوب می شود تا الگوی عمل انقلابی متناسب با بافت حوزه های علمیه تدوین شود و امیدواریم نقشه عمومی مبین و روشنگر راه و رسم حوزه انقلابی به انقلابی شدن مدارس و تربیت طلاب رشید و فاضل بیش از پیش کمک کند./۸۶۴/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات