۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۵۱۷۸۵۱
در برنامه «همبازی» مطرح شد؛

اهداف بازی‌ها فراتر از سرگرمی است

بازی‌ساز و برنامه‌نویس گفت: مجموعه‌های مختلف جهت آموزش‌کارکنان خود می‌توانند بازی‌های استراتژیک و هدفمندی را تولید کنند، چرا که آموزش در کنار سرگرمی، بازده آموزشی را افزایش می‌دهد.
برنامه همبازی

به گزارش خبرگزاری رسا، علی سرلک، از فعالان عرصه بازی‌ها رایانه‌ای کشور در چهارمین قسمت از برنامه «همبازی»، در معرفی گروه بازیسازی دانشجویی و دانش‌بنیان خود اظهار داشت: گروه ما در بررسی های ابتدایی متوجه شد بازی سازهای خارجی از همان ابزاری بهره می برند که ما از آن ها استفاده می کنیم، اما خروجی ها یکسان نمی شود و متوجه شدیم که آنها برای استفاده از این ابزار اقدام به ساخت پلاگین می کنند تا خروجی محصولشان با کیفیت تر شود.

وی با بیان اینکه پس از بررسی نرم افزارهای مختلف، سه مرحله ابزار شناسی، توسعه ابزار و در مرحله آخر تولید ابزاری بومی جهت تسهیل در تولید محتوای تیم های ایرانی در دستور کار قرار گرفت، اظهار داشت: در ایران تنها تیمی هستیم که در این زمینه فعالیت می‌کنیم.

سرلک در ادامه تصریح کرد: ما در این مسیر پس از بررسی نرم افزارهای مربوط به تولید بازی از جمله 3dmax و Maya و خروج آموزش های لازم و تدوین کتاب های لازم در این زمینه در آینده ای نزدیک فیلم های آموزشی این مقوله را نیز آماده و ارائه خواهیم کرد.

وی با بیان این که در مرحله دوم که مربوط به توسعه ابزار بود، ما سعی کردیم پلاگین نویسی برای این نرم افزارها را بررسی کنیم و مستندات شرکت های بازیسازی را ترجمه کردیم تا تیم هایی که به دنبال تولید بازی و انیمیشن هستند بتوانند محصولی با کیفیت‌تر تولید کنند.

سرلک در پایان صحبت هایش گفت: اکنون ما تیمی فعال در زمینه تولید محتوا داریم و کسانی که می خواهند بازی تولید کنند می توانند محتوای مورد نظر خود از جمله مدل و ابزار نورپردازی را از بستر وب از ما خریداری کنند.

در بخش دیگر این برنامه آرش حاتمی، دیگر فعال بازی‌های رایانه‌ای با بیان این که بازی ها در دو دسته سرگرمی و جدی تقسیم می شوند، اظهار داشت: در دسته دوم از بازی ها، بازی سازها افزون بر سرگرمی، اهدافی را هم دنبال می کنند و مردم از هدف این بازی ها اطلاع کمی دارند و به نوعی فرهنگ سازی آن در کشور ما بسیار پایین است.

حاتمی توجه به بازی های استراتژیک در کشور را بسیار مؤثر و حائز اهمیت برشمرد و افزود: نخستین دلیل عدم توجه به بازی های استراتژیک نبود فرهنگ سازی پیرامون این مسئله است و در بحث دوم هدف هایی است که این بازی ها دنبال می کنند که برای پیگیری این هدف ها ما نیاز به ابزار و زیر ساخت داریم که در کشور در زمینه این زیر ساخت ها مشکل داریم.

وی با بیان این که مجموعه های مختلف می توانند جهت آموزش‌ به کارکنان خود بازی های استراتژیک و هدفمندی تولید کنند، اظهار داشت: با توجه به این که آموزش در کنار سرگرمی ارائه می شود می تواند بازده آموزشی بالایی به همراه داشته باشد.

بر اساس این گزارش، معرفی بازی‌ رایانه‌ای، اسباب‌بازی و بازی آپارتمانی دیگر آیتم‌های چهارمین قسمت برنامه «همبازی» بودند.

 بنابرین گزارش، بازی اندرویدی «شاهین»، در قسمت بازی رایانه ای این برنامه معرفی و بررسی شد. شاهین قصه یک اسکادران نیروی هوایی و خلبانان شجاع ایرانی است که برای دفاع از کشورمان، مأموریت‌های مختلفی را انجام می‌دهند.

آیتم دیگر این قسمت برنامه «همبازی»، مربوط به معرفی اسباب‌بازی «شهاب راکت» بود. آن گونه تولیدکنندگان «شهاب راکت» عنوان کردند این اسباب‌بازی از جمله سرگرمی‌های حرکتی مهارتی است که حس نشاط و تحرک را در کودکان و حتی رده‌های سنی بالاتر و والدین برمی‌انگیزد و می‌توان از آن در آپارتمان، پارکینگ‌، خیابان، پارک و... استفاده کرد.

بخش پایانی چهارمین قسمت برنامه «همبازی» نیز آیتم علمی مربوط به نقش بازی‌های رایانه‌ای در آموزش سربازان و نیروهای نظامی کشورهای مختلف اختصاص داشت.

گفتنی است برنامه «همبازی»، هر هفته روزهای زوج و از ساعت 16:15 از شبکه پنج سیما به روی آنتن می‌رود. محمدحسین بزرگی، تهیه کننده، مجید رستگار، کارگردان هنری، حسین گلزار و علیرضا بیات هم سردبیری این برنامه را با اجرای مسعود غزنچای برعهده دارند، «همبازی» در مدرسه سینمایی عمار تهیه شده است./998/د۱۰۱/س

ارسال نظرات