۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۵۱۸۲۶۹

دیدار اعضای خبرگزاری رسا با آیت‌الله سعیدی

مسؤولان، معاونان و دبیران خبرگزاری رسا با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) دیدار و گفت‌وگو کردند.
دیدار اعضای  خبرگزاری رسا با آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مدیران و معاونان خبرگزاری رسا با آیت‌الله سید محمد سعیدی در سالن محراب شبستان امام خمینی (ره) آستان مقدس حضرت معصومه (س) دیدار و گفت‌وگو کردند.

بر اساس این گزارش در ابتدای این دیدار گزارشی اجمالی از سوی معاونان و مدیران موسسه رسا ارائه شد که مشروح آن به شرح ذیل است.

تولید روزانه 200 خبر در تحریریه خبرگزاری رسا

خبرگزاری رسا در سال 1382 در قالب پایگاه اطلاع‌رسانی شروع بکار کرده است؛ در حال حاضر این خبرگزاری در 4 زبان زنده دنیا به ارائه خدمات اطلاع‌رسانی می‌پردازد؛ بر این اساس با تکیه‌بر تجارب یک دهه خدمت در حال حاضر روزانه 200 محتوای خبری در تحریریه خبرگزاری رسا تولید و منتشر می‌شود.

خبرگزاری رسا نخستین خبرگزاری است که دفتر مرکزی آن خارج از پایتخت احداث و به تعقیب اهداف رسانه‌ای خود پرداخته است، بر این مدار دقت و سرعت دو ویژگی اساسی تولیدات رسانه‌ای خبرگزاری رسا در عرصه فعالیت رسانه ای حوزوی است.

حوزه علمیه و خبرگزاری رسا در تولید و نشر محتوای دینی به یکدیگر اعتماد وصف‌ناپذیری دارند

تربیت طلاب رسانه ای، اطلاع رسانی از رخدادهای حوزه و روحانیت و همگرایی حوزه با حاکمیت از مهم ترین اهداف تشکیل خبرگزاری رسا است. در حال حاضر محتوای تولیدشده در سرویس‌های سیاسی، حوزه و روحانیت، فرهنگی و اجتماعی، کتاب و نشر، استان ها، بین‌الملل، عکس، چندرسانه‌ای و طرح گرافیک دسته‌بندی و منتشر می‌شوند.

باید توجه داشت که یکی از کارهای ویژه و اختصاصی آرشیو گران‌بهای جامع عکس مراجع و علما است، این در حالی است که خبرگزاری رسا مرجع خبری روزنامه‌ها و جراید رسمی برای پوشش اخبار حوزه‌های علمیه است، بر این مدار خبرگزاری رسا با توسعه هویت حقوقی خود به موسسه رسا در ایجاد و مدیریت بخش‌های مکتوب همچون نشریه رسائل و بخشی‌هایی دیگر همچون بین‌الملل، فضای مجازی (در دو کار ویژه اجتماعی و روحانیت) و پایگاه فقه حکومتی با عنوان وسائل را به‌منظور تأمین نیاز روز جامعه اسلامی ایجاد کرده است.

خبرگزاری سا؛ خادم رسانه‌ای آستان مقدس حضرت معصومه در حوزه نشر معارف است

مؤسسه رسا ارتباط مستمری با آستان مقدس حضرت معصومه داشته است و این موفقیت مرهون حمایت های تولیت آستانه و همکاران بخش اطلاع رسانی و تلاش و پیگیری همکاران رسا است.

رسائل به تبیین اندیشه حوزه عصر انقلاب اسلامی می‌اندیشد

نشریه رسائل از دیگر تولیدات مؤسسه رسا است. «اندیشه حوزه عصر انقلاب اسلامی» شعار نشریه رسائل است؛ باید توجه داشت که با ظهور انقلاب اسلامی توقعات مردم از حوزه علمیه و کار ویژه‌های آن ارتقا پیداکرده است، در چنین شرایطی لازم است حوزه علمیه به سؤال‌ها و چالش‌ها مطرح پاسخگو باشد.

حجاب، حکومت و رأی مردم، مباحث نظری در طبقه‌بندی علوم، پرونده 2030، عرفان‌های نوظهور و شبه عرفان‌ها از اصلی‌ترین عناوین پرونده‌های منتشرشده این نشریه است تا جایی که موضوع تحول در حوزه اصلی‌ترین محور اولین شماره نشریه رسائل بوده است؛ جامعه مخاطب این نشریه نخبگان حوزه و دانشگاه هستند.

ایجاد شبکه ارتباطی رسالت سرویس بین‌الملل موسسه رسا است

تحریریه بین‌الملل مؤسسه رسا مدیریت چهار سایت به زبان فارسی، عربی، انگلیسی و اردو را بر عهده دارد. انتشار اخبار حوزه‌های علمیه علما و جهان اسلام و مقاومت اسلامی محور اهداف انتشار اخبار بخش بین الملل رسا را شکل می‌دهد.

مستند تنفیذ اولین اقدام وسائل در اعلان آمادگی برای تحلیل فقهی مسائل روز است

پایگاه فقه حکومتی به گسترش موضوع فقه حکومتی در حوزه‌های علمیه می‌اندیشد؛ بر این اساس این پایگاه با نگاهی علمی و تخصصی به طرح مسائل روز جامعه اسلامی پرداخته است؛ بر این اساس سرویس‌های مبانی، حقوق، مکتب دفاعی، سیاست و مسائل مستحدثه دسته‌بندی موضوعی این پایگاه را شکل می‌دهد.

تهیه و تدوین مستند تنفیذ مهم‌ترین رویداد رسانه‌ای اخیر بوده است که از سوی پایگاه وسائل تولید و در شبکه‌های ملی رسانه ملی نیز پخش شده و با استقبال همراه شده است.

در این دیدار آیت الله سعیدی از خبرگزاری رسا به عنوان رسانه ای با برکت و انقلابی یاد و توصیه هایی به منظور ارتقای فعالیت های این رسانه حوزوی ارائه کرد.

مشروح اظهارات آیت الله سعیدی را می توانید اینجا مشاهده کنید.

گفتنی است این سومین دیدار معاونان و مدیران خبرگزاری رسا با تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) در سال‌های اخیر است./837/پ۲۰۰/ج

ارسال نظرات