۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۵۱۸۲۷۸
حجت الاسلام رفیعی:

فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی بزرگترین تهدید برای جامعه است

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به اینکه توجه به سبک زندگی اسلامی از مهمترین تأکیدهای رهبر انقلاب است، گفت: متأسفانه از بسیاری آداب های رایج سبک زندگی اسلامی فاصله گرفته ایم و این یک خطر جدی است.
حجت الاسلام ناصر رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام ناصر رفیعی، عضو هیأت علمی جامعة ‌المصطفی، عصر امروز در نشست بصیرتی کارکنان فرماندهی نیروی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه در ایام میقات حضرت موسی در ماه ذی القعده قرار داریم، تصریح کرد: توصیه حضرت آیت الله جوادی آملی این است که از ابتدای ماه ذی القعده تا عید قربان را چله بگیرید و این با چله هایی که سوفیان و دراویش می گیرند، کاملا متفاوت است، منظور اهتمام ویژه به انجام برخی عبادات در این روزها است.

وی با تأکید بر اینکه باید فرصتهای این ایام را مغتنم بشماریم و نهایت استفاده را انجام دهیم، خاطرنشان کرد: ایام میقات حضرت موسی بهترین فرصت برای عبادت و شب زنده داری است؛ فرصتهای ناب بندگی این ایام را از دست ندهید.

حجت الاسلام رفیعی در ادامه با اشاره به اینکه توجه به سبک زندگی اسلامی یکی از مهمترین تأکیدهای رهبر معظم انقلاب در سالهای اخیر بوده است، ابراز کرد: متأسفانه در این زمینه کمتر کتابی هم وجود دارد که به آداب سبک زندگی پرداخته باشد؛ متأسفانه از بسیاری آدابهای رایج سبک زندگی اسلامی فاصله گرفته ایم و این یک خطر جدی است.

وی با بیان اینکه بسیاری از آداب اقتصادی، رفت و آمدها، عروسی گرفتن ها و عزاداری های امروز ما با سبک زندگی اسلامی فاصله گرفته است، افزود: توصیه من به شما این است که کتاب گنجینه آداب اسلامی آقای آشتیانی را حتما مطالعه کنید؛ هر آنچه در مورد سبک زندگی اسلامی نیاز است در این کتاب کاملا تشریح شده است.

عضو هیأت علمی جامعة ‌المصطفی در ادامه با اشاره به اینکه کلمه حیات در قرآن در جاهای مختلف و با معانی متعدد به کار رفته است، اظهار کرد: در برخی آیات به معنای حیات حیوانی است که با خارج شدن روح از بدن این حیات هم پایان می پذیرد و مشمول همه افراد جامعه می شود، مؤمن و کافر هم فرقی نمی کند.

وی با بیان اینکه معناهایی دیگر حیات در قرآن به معنای حیات نباتی، قیامت و حیات اخروی است، تصریح کرد: مهمترین معنی حیات در قرآن به معنای حیات طیبه است یعنی زندگی پاکیزه که متأسفانه امروزه از آن فاصله گرفته ایم.

حجت الاسلام رفیعی با طرح این سؤال که زندگی پاکیزه چیست؟ خاطرنشان کرد: زندگی پاکیزه در قرآن ربطی به حیات حیوانی ندارد چراکه خداوند در قرآن به برخی آدماهایی که راه می روند، می گوید مرده و این نشان می دهد زندگی پاکیزه چیزی فراتر از حیات حیوانی است.

استاد حوزه و دانشگاه با تشریح عوامل حیات طیبه تصریح کرد: یکی از مهمترین عوامل زندگی پاکیزه این است که یاد خدا برای همیشه در آن زنده است؛ اشکال عمده امروز ما این است که برنامه ریزی جامعه برای زندگی ها نداریم.

وی با تأکید بر اینکه باید بکوشیم یاد و ذکر خدا در وجودمان زنده باشد، ابراز کرد: ذکر تنها ذکر لفظی نیست؛ ذکر یعنی در زندگی همواره به یاد خدا باشیم و در همه احوال خدا را ببینیم.

کارشناس دینی رسانه ملی با بیان اینکه اگر نعمت خدا را فراموش نکردیم، زندگیمان پاک و مطهر خواهد شد، افزود: یکی از اشکالات ما در زندگی های امروزی این است که شکر نعمتها را به جا نمی آوریم و نعمتهای خداوند متعال را نمی بینیم.

وی با تأکید بر اینکه شکرگزاری نعمت سبب شادابی زندگی و خانواده می شود، اظهار کرد: سلامت، بزرگترین تاج خداوند بر سر بندگان است؛ قدر سلامتی خود را بدانیم و در همه احوال شکرگزار باشیم.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه اگر کسی حقوق خداوند را بشناسد و تکریم کند، زندگی پاکیزه خواهد داشت، گفت: اگر مردم در هر کاری که انجام می دهند به دنبال کسب رضای الهی باشند، زندگی و خانواده ای الهی و پاکیزه خواهند داشت و این بالاترین مرتبه است./9457/پ202/ب1

ارسال نظرات