۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۵۱۸۳۴۵
آیت الله طبسی:

نقش مراسم های دینی در حفظ اعتقادات مردم غیرقابل انکار است

آیت الله طبسی نشر شعائر دین در جامعه را ضروری دانست و گفت: نقش مراسم های دینی در حفظ اعتقادات و پاسخ به شبهات دینی غیرقابل انکار است.
آیت الله نجم الدین طبسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، آیت الله نجم الدین طبسی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، صبح امروز در ادامه سلسله نشستهای طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی که در شهرکرد در حال اجرا است، با اشاره به اینکه امروز موضوع ولایت و امامت مورد تهاجم همه جانبه دشمنان قرار گرفته است، تصریح کرد: در دو دوره تشیع مورد تهاجم سنگین قرار گرفت؛ نخست در دوره معاویه و دوم در شرایط کنونی که به نظر کارشناسان تهاجم در این دوره از زمان معاویه نیز به مراتب بیشتر است.

وی با بیان اینکه به لطف الهی واکنشهای خوبی در مقابل تهاجم های دشمن در مورد تشیع صورت گرفته اما در حد مطلوب نبوده و نیست، گفت: مسأله امامت و ولایت رکن اسلام است و به همین دلیل مورد تهاجم همه جانبه دشمن قرار گرفته است.

آیت الله طبسی با بیان اینکه ولایت فقیه پرتویی از ولایت مهدی آل محمد(ص) است، خاطرنشان کرد: دشمن همه توان خود را در شبکه های مجازی و ماهواره ای به کار گرفته است تا نقش ولی فقیه در پیشبرد اهداف اسلام را زیر سؤال ببرد که به لطف الهی تا به امروز موفق نبوده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در بحث ولایت و امامت برخی شبهات با آب و تاب خاصی بیان می شود، اظهار کرد: یکی از این شبهات بحث ولادت امام زمان(عج) است، دشمنان می گویند امام زمان(عج) با توجه به شرایط سخت آن زمان که بنی امیه حاکم کرد، به دنیا نیامده و این در حالی است که حتی برای اثبات شبهه خود قادر به ارائه یک دلیل هم نیستند.

وی با اشاره به اینکه روایات و دلایل بسیاری در پاسخ به این شبهه وجود دارد، تصریح کرد: امام عسکری(ع) از 5 سال قبل از تولد امام زمان(عج) اطلاع رسانی وسیعی در مورد ایشان انجام دادند و بسیاری افراد نیز پس از تولد امام زمان(عج) موفق به دیدار ایشان شدند که این نشان می دهد شبهات دشمن بی پایه و اساس است؛ این وعده حق تعالی است که زمین از حجت خدا خالی نمی شود و هر چه بلا از زمینیان دور می شود به برکت وجود حجت خدا بر روی آن است.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم، صیانت و حراست از اعتقادات را یک رسالت همگانی دانست و افزود: باید نشر معارف ناب محمدی(ص) در جامعه را وظیفه خود بدانیم و با همه توان به روشنگری در جامعه به ویژه در بین جوانان بپردازیم؛ سستی و تنبلی در این زمینه جایز نیست.

وی نشر شعائر دین در جامعه را ضروری بیان کرد و گفت: روضه های خانگی و جلسات دینی را دست کم نگیرید؛ نقش مراسمهای دینی در حفظ اعتقادات و پاسخ به شبهات دینی غیرقابل انکار است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه وقتی جلسات دینی به درون خانه ها برده شود، دیگر جایی برای ماهواره باقی نمی ماند، ابراز کرد: فرصت فضای مجازی را هم مغتنم بشمارید؛ با سواد و تخصص کامل در این فضا وارد شوید و بدانید صیانت از ارزشهای ناب تشیع مکان و زمان نمی شناسد.

آیت الله طبسی، ورود بدون تخصص و علم در فضای مجازی را آفت زا دانست و اظهار کرد: با تخصص کامل خود را برای مقابله با تهدیدها و شبهات دشمن آماده کنیم؛ پاسخ گویی به شبهات دینی در فضای مجازی کار هر کسی نیست و نیاز به تخصص خود دارد./9457/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات