۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۵۱۹۰۶۴
امام جمعه خاورشهر:

حضور ایرانیان در حج سبب کاهش ایران‌هراسی در منطقه است

امام جمعه خاورشهر گفت: حج نماد وحدت مسلمانان است و ایرانیان با حضور خود و با تبادل افکار ایران‌هراسی را در منطقه کاهش دهند.
حجت الاسلام سید صالح یاسینی امام جمعه خاور شهر بسیج پاکدشت

حجت الاسلام سیدصالح یاسینی امام جمعه خاورشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره بازارگردی حجاج در ایام حج، گفت: بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب حجاج خانه خدا بهتر است پیش از سفر برخی اقلام مورد نیاز را به عنوان سوغاتی از کشور خودمان خرید کنند.

وی افزود: این امر هم به اقتصاد کشورمان کمک خواهد کرد هم اینکه دشمن از پول‌های ما علیه سایر مسلمانان استفاده نخواهد کرد؛ یعنی ما استفاده خود را به حداقل خواهیم رساند.

امام جمعه خاورشهر اظهار داشت: از دیگر اشکالات این است که بازارگردی در ایام حج عامل غفلت زائران از توجه به دعا، نماز و اعمال مستحبی دیگر در آن مکان مقدس می‌شود بنابراین هرچه این امر کاهش یابد حجاج می‌توانند بهره معنوی بیشتری را کسب کنند.

حجت الاسلام یاسینی درباره اهمیت حج و تاثیر آن بر امنیت روانی و اجتماعی جامعه، عنوان کرد: حج وظیفه شرعی واجب و اجتماع بزرگ مسلمانان به لحاظ سیاسی است که شکوه و عظمت خود را مقابل دشمنان به نمایش می‌گذاریم.

وی افزود: به لحاظ اجتماعی حج نمادی از وحدت مسلمانان است که اگر حقیقت این امر را همه زمینه‌ها و عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جاری و ساری کنند هرگز استکبار نمی‌تواند مسلمانان را به ذلت کشانده و هر بلایی بر سر آنها بیاورد.

امام جمعه خاورشهر ادامه داد: با توجه به اینکه دشمنان همواره در منطقه و عرصه بین‌الملل دنبال ایران هراسی هستند ما با حضور در ایام حج می‌توانیم به تبادل افکار پرداخته و با این عمل خط بطلان بر این نقشه دشمن کشیده و از منزوی شدن بین سایر کشورها دور شویم.

حجت‌الاسلام یاسینی گفت: به لحاظ فردی همه آنچه در آموزه‌ها و آداب حج وجود دارد اگر با دقت انجام گیرد حاجی باید پس از بازگشت از حج به آرامش خاصی دست یابد و آن را به دیگران هم انتقال دهد.

امام جمعه خاورشهر در ادامه درباره اهمیت حج و تاثیر آن بر امنیت روانی و اجتماعی کشورمان، گفت: حج وظیفه شرعی و دینی، اجتماع بزرگ اسلامی و سیاسی مقابل دشمنان و مستکبران عالم است.

وی افزود: حضور حجاج در حج ابراهیمی و انجام مناسک آن اولا به لحاظ فردی به آنان آرامش خاصی می‌دهد دیگر اینکه حجاج در تبادل افکار با سایر ملل مسلمان می توانند از منزوی شدن کشورمان جلوگیری کرده و توطئه دشمنان برای ایران هراسی در منطقه و دنیا را خنثی کنند.

امام جمعه خاورشهر با اشاره به برخی تبلیغات سوء علیه حج ابراهیمی عنوان کرد: امروزه برخی افراد کشورمان تحت تاثیر تبلیغات سوء از ناحیه دشمن چنین بیان می‌کنند که چرا ما پول‌های خود را به واسطه سفر حج در جیب عربستان بریزیم که آن را بمب ساخته و بر سر مسلمانان بریزد، در پاسخ به چنین افرادی باید گفت که همه حجاج سفر حج تمتع و عمره به 2000 نفر نمی‌رسند، در حالیکه سالانه حدود 6 میلیون نفر از ایران به کشورهای خارجی سفر می‌کنند.

حجت الاسلام یاسینی افزود: حجم ارزی که این 6 میلیون با خود به کشورهای خارجی انتقال می‌دهند به هیچ عنوان قابل مقایسه با آنچه به سفر حج می رود نیست، افزون بر اینکه در بسیاری از این سفرها مردم دچار گناه می شوند و دنبال گناه می روند، در حالیکه در سفر حج حجاج برای کسب بهره معنوی در این سرزمین مقدس حاضر می شوند.

وی ادامه داد: کسانی که دنبال زیرسوال بردن حج به عنوان امر عبادی هستند یک نظر به همین سفرهای 6 میلیونی مردم به سایر کشورهای خارجی داشته باشند که چه حجم ارزی با آنان به کشورهایی نظیر هند، پاکستان یا حتی  تایلند یا منتقل می شود که در کشوری مثل تایلند بودائی‌ها مسلمانان را کشته یا آواره می کنند.

امام جمعه خاور شهر با ارائه پیشنهادی به سازمان حج و زیارت، خاطرنشان کرد: سازمان حج و زیارت تلاش کند که زمان حج را از 30 روز به 20 یا 15 روز کاهش دهد چراکه اعمال حج 4 الی 5 روز بیشتر زمان نمی‌برد با این کار می توان هزینه حج را از 13 میلیون به 7 یا 8 میلیون کاهش داد./۸۰۷/ت301/ب۱

ارسال نظرات