۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۵۱۹۴۷۱
همزمان با رای اعتماد مجلس به ۱۶ وزیر؛

تغییرات در دولت دوازدهم کلید خورد

​امروز همزمان با رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به ۱۶ عضو جدید کابینه دولت دوازدهم، برخی تغییرات در این دولت کلید خورد.
دولت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امروز ستار محمودی سرپرست وزارت نیرو شد، ‌ سیدضیاء هاشمی سرپرست «وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» شد و امیر حاتمی کار خود به عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح آغاز کرد.

ستار محمودی سرپرست وزارت نیرو شد

براساس این گزارش، رییس جمهور براساس اصل ۱۳۵ قانون اساسی و در حکمی مهندس ستار محمودی را به سرپرستی «وزارت نیرو» منصوب کرد.

 متن حکم حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:  

جناب آقای مهندس ستار محمودی

براساس اصل ۱۳۵ قانون اساسی و نظر به مراتب تعهد و سوابق علمی و مدیریتی جناب‌عالی، به موجب این حکم شما را به سرپرستی «وزارت نیرو» منصوب می‌نمایم.

امید است با عنایات الهی و همکاری کلیه کارکنان آن وزارت، در خدمت به ملت شریف ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی، با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق باشید.

سیدضیاء هاشمی سرپرست «وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» شد

همچنین رییس‌ جمهور ، براساس اصل ۱۳۵ قانون اساسی و در حکمی ، دکتر سیدضیاء هاشمی را به سرپرستی «وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» منصوب کرد.

متن حکم حجت‌الاسلام حسن روحانی به این شرح است:

جناب آقای دکتر سیدضیاء هاشمی

براساس اصل ۱۳۵ قانون اساسی و نظر به مراتب تعهد و سوابق علمی و مدیریتی جناب‌عالی، به موجب این حکم شما را به سرپرستی «وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» منصوب می‌نمایم.

امید است با عنایات الهی و همکاری کلیه کارکنان آن وزارت، در خدمت به ملت شریف ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی، با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق باشید.

امیر حاتمی کار خود به عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را آغاز کرد

پس از رأی اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به امیر سرتیپ امیر حاتمی به عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح وی بلافاصله با حضور در وزارت دفاع با ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام دفاع مقدس کار خود را در این وزارتخانه آغاز کرد.

امیر حاتمی که در بدو ورود به وزارت دفاع مورد استقبال سردار دهقان قرار گرفته بود در نشستی کوتاه با ایشان پیرامون مسائل وزارت دفاع گفتگوکرد.

گفتنی است امیر سرتیپ امیر حاتمی در جلسه رأی اعتماد امروز مجلس شورای اسلامی به وزیران پیشنهادی رئیس جمهور اسلامی ایران با ۲۶۱ رأی از نمایندگان مجلس و کسب بالاترین رأی به عنوان چهاردهمین وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران انتخاب گردید.

قرار است مراسم رسمی تکریم و معارفه وزرای سابق و جدید وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح روز سه شنبه در محل این وزارتخانه برگزار شود.

رئیس جمهور ۱۶ وزیر کابینه دولت دوازدهم را منصوب کرد

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور با استناد به اصول هشتاد و هفتم و یکصد و سی و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در احکام جداگانه ای، 16 وزیری را که موفق شدند روز یکشنبه رای اعتماد مجلس شورای اسلامی را کسب کنند ، منصوب کرد.

رئیس‌جمهور در این احکام از وزیران خواسته است تا با به‌کارگیری همه استعداد و صلاحیت خویش و استفاده از مدیران شایسته، در پیشبرد برنامه دولت دوازدهم و اولویت‌ها و مأموریت‌های ابلاغی رییس جمهور اقدام نمایید.

رئیس جمهوری ابراز امیدواری کرده است این وزرا با اتکال به خداوند متعال، در هماهنگی با هیأت وزیران و با حرکت در مسیر اعتدال و رعایت کامل «منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید» در انجام شایسته وظایف قانونی و تحقق اهداف «آزادی، امنیت، آرامش و پیشرفت» و خدمت به اسلام و ملت شریف ایران موفق باشند.

طبق این احکام جداگانه، محمدجواد آذری جهرمی به عنوان «وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات» ، علی ربیعی به عنوان «وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی» ، عباس احمد آخوندی به عنوان «وزیر راه و شهرسازی» ، امیر حاتمی به عنوان «وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح»،سیدمحمد بطحائی به عنوان «وزیر آموزش و پرورش» ، سید علیرضا آوایی به عنوان «وزیر دادگستری» ، محمد شریعتمداری به عنوان«وزیر صنعت، معدن و تجارت» ، عبدالرضا رحمانی فضلی به عنوان «وزیر کشور»،مسعود سلطانی‌فر به عنوان «وزیر ورزش و جوانان» ، محمود حجتی نجف‌آبادی به عنوان «وزیر جهاد کشاورزی» ، سیدعباس صالح شریعتی به عنوان «وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی»،محمدجواد ظریف خوانساری به عنوان «وزیر امور خارجه»، حجت‌الاسلام والمسلمین  سیدمحمود علوی به عنوان «وزیر اطلاعات»، بیژن نامدار زنگنه به عنوان «وزیر نفت»، مسعود کرباسیان به عنوان «وزیر امور اقتصادی و دارایی» و  سید حسن قاضی‌زاده هاشمی به عنوان «وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» منصوب شدند.

عصر امروز نخستین جلسه هیات دولت دوازدهم تشکیل ‌شد

در این جلسه اعضای دولت دوازدهم سوگند یاد کردند.

محمد سلگی سرپرست معاونت فرهنگی وزارت ارشاد شد

محمد سلگی مدیر اداره کتاب وزارت ارشاد با تعیین جایگزین سیدعباس صالحی در معاونت امور فرهنگی این وزارتخانه، سرپرستی معاونت یاد شده را عهده‌دار شد.

بعد ازظهر امروز یکشنبه ۲۹ مرداد و پس از اخذ رای اعتماد آقای سیدعباس صالحی از مجلس برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در معاونت امور فرهنگی این وزارتخانه برگزار شد، محمد سلگی مدیر دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت ارشاد به عنوان سرپرست معاونت امور فرهنگی این وزارتخانه تعیین شد.

شورای مدیران معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است و در آن صالحی وزیر جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیت سرپرستی معاونت امور فرهنگی این وزارتخانه را تا تعیین معاون جدید به محمد سلگی واگذار کرد.

همچنین بر اساس اعلام این منبع آگاه تاکنون حکمی در این رابطه برای محمد سلگی صادر و به او ابلاغ نشده و این مساله تنها به صورت شفاهی از طریق سیدعباس صالحی وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی به وی اعلام شده است

یادآوری می شود محمد سلگی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم عهده دار مسئولیت دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی این وزارتخانه بوده است.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور منصوب شد

رییس‌ جمهور به استناد اصل یکصد و بیست و ششم قانون اساسی و در حکمی ، دکتر محمدباقر نوبخت را به عنوان «معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور» منصوب کرد.

متن حکم حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

جناب آقای دکتر محمدباقر نوبخت

به استناد اصل یکصد و بیست و ششم قانون اساسی و نظر به مراتب تعهد و تجربیات جناب‌عالی به موجب این حکم به عنوان «معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور» منصوب می‌شوید.

توفیق شما را در خدمت به نظام اسلامی و ملت شریف ایران با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند بزرگ مسألت می‌نمایم.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور منصوب شد

رییس جمهور به استناد اصل 126 قانون اساسی و در حکمی، آقای جمشید انصاری را به عنوان «معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور» منصوب کرد.

متن حکم حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

جناب آقای جمشید انصاری

به استناد اصل یکصد و بیست و ششم قانون اساسی و نظر به مراتب تعهد و تجربیات جناب‌عالی به موجب این حکم به عنوان «معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور» منصوب می‌شوید.

توفیق شما را در خدمت به نظام اسلامی و ملت شریف ایران با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند بزرگ مسألت می‌نمایم.

انتصاب دکتر نهاوندیان به عنوان معاون اقتصادی رییس جمهور

متن حکم حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

 جناب آقای دکتر محمد نهاوندیان

به استناد اصل یکصد و بیست و چهارم قانون اساسی و نظر به مراتب تعهد و تجربیات جناب عالی به موجب این حکم به عنوان «معاون اقتصادی رییس جمهور» منصوب می‌شوید.

توفیق شما را در خدمت به نظام اسلامی و ملت شریف ایران با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند بزرگ مسألت می‌نمایم.

دکتر واعظی«رییس دفتر رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری» منصوب شد

متن حکم حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

جناب آقای دکتر محمود واعظی جزء

با توجه به ضرورت هماهنگی‌های ستادی در دفتر رییس جمهور و اولویت‌های دولت تدبیر و امید، و با عنایت به تعهد و تجارب ارزنده جناب عالی به موجب این حکم به سمت «رییس دفتر رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری» منصوب می‌شوید.

امید است با عنایت الهی و همکاری اعضای محترم دولت و مسئولان اجرایی، در خدمت به نظام اسلامی و ملت شریف ایران با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق باشید./907/ ۳۰۳

ارسال نظرات