۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۵۲۰۰۰۵
چند خبر کوتاه سیاسی؛

انقلاب اسلامی برای تأمین حقوق بشر و آزادی تمام بشریت بنا شده است

خواهان گسترش با دنیا هستیم اما بنای اسرائیل و آمریکا را در براندازی نظام فراموش نمی‌کنیم و انقلاب اسلامی برای تأمین حقوق بشر و آزادی تمام بشریت بنا شده است عناوین برخی از اخبار کوتاه سیاسی هستند.
خبر کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست سراسری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل که در دانشکده الهیات دانشگاه علامه طباطبایی در حال برگزاری است، گفت:‌ طبق ارزش‌های انقلاب اسلامی مبنا شایسته سالاری است ولی می‌بینیم که برخی جریانات سیاسی به جای این کار به دنبال سهم خواهی هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: برخی روش‌های دهه شصت برای تحقق آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی قداست ندارند. باید روش‌ها و تاکتیک‌ها تغییر کنند، البته برخی می‌خواهند این شعار‌ها را عوض کنند که باید مراقب باشیم کلاه سرمان نرود.

وی گفت: یکی از تاکتیک‌هایی که برای انحراف در ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی دنبال می‌شود تقطیع و تجزیه شعارهای اصلی انقلاب است.

رحیم پور ازغدی در تکمیل سخنانش افزود: به طور مثال برخی‌ها می‌گویند فرهنگ جدای از اقتصاد، رفاه عمومی و کرامت انسانی است، عده ای این حرف را می‌زنند و فقط به موعظه اخلاقی، حجاب چسبیده و از دیگر موضوعات غافل شدند که این انحراف است.

وی تاکید کرد: برخی‌ها هم فقط به اقتصاد و رفاه چسبیده اند و هنگامی که از حجاب، عفاف و ارزش‌ها بحث می‌شود می‌گویند این‌ها مهم نیستند و اگر پیشرفت درست شود همه این مسائل هم درست می‌شود و این هم انحراف است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: آزادی، حقوق اجتماعی، کرامت انسانی، حق اعتراض، امر به معروف و نهی از منکر و مطالبه گری از حاکمیت هستند و اگر کسی ملی گرایی را به مفهوم غیرت ملی و احترام به مفاخر، حفظ کرامت، تلاش برای عزت بین المللی و حب وطن بداند این خوب است ولی برخی‌ها ملی گرایی را به حرکت‌های نژادپرستانه و متعصبانه تبدیل می‌کنند که این خطرناک است.

رحیم پورازغدی گفت: کشور ما در هشت سال دفاع مقدس مورد حمله دشمن قرار گرفت ولی هیچ کدام از این ملی گرا‌ها در جبهه‌ها حضور پیدا نکردند، کسانی هم که به جبهه آمده بودند هیچ کدام شعار ملی گرایی و ناسیونالیستی ندادند و در واقع حرف آن‌ها مسائلی همچون ضرورت پایبندی به ولایت فقیه بود.

وی تاکید کرد: در مقوله جنسیت نیز اسلام به برابری زن و مرد معتقد است، امام خمینی(ره) هم می‌گفتند که اگر زنان نبودند ما در جنگ پیروز نمی‌شدیم واقعیت این است که امام زنان را به صحنه انقلاب کشاند و این در حالی است که در هر کجای جهان انقلابی صورت گرفته به دلیل خشونت بار بودن انقلاب‌ها فقط مردان در صحنه بودند.

رحیم‌پور ازغدی اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی سریع‌ترین رشد مربوط به زنان ایرانی بود ما در حوزه زنان ارزش‌هایی داریم که می‌توانند در جهان الگو باشند، در واقع امروز نهضت عظیمی از جانب زنان کشورمان به راه افتاده به گونه‌ای که بخش عمده‌ای از دانشجویان را دختران تشکیل می‌دهند.

وی گفت: یک جریان انحرافی می‌خواهد جنگ قدرت و ثروت بین مرد و زن را به راه بیندازد و اساس خانه و خانواده را سست کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: این جریان به اسم پیشرفت می‌خواهد شرایطی را که امروز برای جامعه غربی رقم خورده را در کشور به وجود آورد و اگر ما نیز بخواهیم این مسیر را برویم تا چهل سال دیگری با شرایط غرب مواجه خواهیم شد.

وی افزود: انقلاب اسلامی برای تامین حقوق بشر و آزادی برای تمام بشریت بنا شده است. یکی از برنامه‌های دانشجویان باید صدور انقلاب اسلامی و جهانی کردن ارزش‌های انقلاب باشد.

عضو شورای انقلاب فرهنگی افزود: امروز این ارزش‌ها جهانی شده اند به گونه‌ای که شاهدیم در کشور آمریکا پرچم این کشور را آتش می‌زنند و یا اینکه صهیونیسم باید از بین برود جهانی شده است و این‌ها همه بیانگر این است که شعارهای انقلاب اسلامی جهانی شدند.

رحیم پورازغدی گفت: انقلاب اسلامی برای مسائل اقتصادی بوجود نیامده بلکه ما برای اسلام انقلاب کردیم. امام (ره) هم با فاصله طبقاتی مخالف بود و اعتقاد داشت که اگر اسلام بیاید همه چیز از جمله اقتصاد نیز درست می‌شود.

وی تصریح کرد: امروز تمام روسای جمهوری آمریکا به کلیسا می‌روند و یا مقامات اسرائیلی در کنار دیوار ندبه حاضر می‌شوند در واقع همه آن‌ها می‌گویند که باید مذهب باشد، ولی این مذهب نباید به اقتصاد، عدالت و حقوق اجتماعی کاری داشته باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان گفت: تمام الگوهای غربی لزوما مادی و غیراسلامی نیستند با این وجود یکی از مشکلات ما این است که نمی‌دانیم آیا هر چه از غرب آمده سکولار است یا نه در هر حال معیار ما غرب و شرق نیست و باید بدانیم که معیار ما اسلام است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به سرلشکر صالحی و سرلشکر موسوی تبریک گفت

حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش طی پیامی انتصاب امیر سرلشکر عطاءالله صالحی به جانشینی ستاد کل نیروهای مسلح را تبریک گفت.

در این پیام خطاب به سرلشکر صالحی آمده است: انتصاب جنابعالی که از ذخایر انقلاب و نیروهای مسلح بوده و دارای سوابق و تجارب ارزشمندی در حوزه‌ های فرماندهی و ستادی می‌باشید را به جانشینی ستاد کل نیروهای مسلح که  نشان از اعتماد و حُسن نیت، حضرت امام خامنه ای، رهبر معظم انقلاب و فرماندهی معزز کل قوا (مد ظله العالی) به جنابعالی می‌باشد را از طرف خود و آحاد کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تبریک گفته و امیدوارم در پناه حق، حضرت ولی عصر(عج) و تحت تدابیر و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی موفق و موید باشید.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش همچنین در پیام دیگری انتصاب امیر سرلشکر موسوی به فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.

در این پیام خطاب به امیر موسوی آمده است: انتصاب جنابعالی به فرماندهی کل ارتش را که نشان از اعتماد و حُسن نیت، حضرت امام خامنه ای، رهبر معظم انقلاب و فرماندهی معزز کل قوا (مد ظله العالی) به جنابعالی می باشد را از طرف خود و آحاد کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به شما تبریک گفته و امیدوارم در پناه حق، حضرت ولی عصر(عج) و تحت تدابیر و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهت اجرایی نمودن منویات معظم له در ایجاد رویکردی تحولی و انقلابی، ارتقاء توان و آمادگی‌های رزمی و تعالی معنوی و بصیرتی و نیز تأمین نیازهای معیشتی و هم‌افزایی با سایر نیروهای مسلح و شتاب گرفتن ارتش در رسیدن به نصاب شایسته‌تر مد نظر فرماندهی معظم کل قوا موفق و موید باشید.

در وزارت دفاع هیچ وزیری نسبت به وزیر قبل در مقام نقد برنیامده است

سردار حسین دهقان وزیر سابق دفاع و مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح در مراسم تودیع و معارفه وزیر دفاع، با بیان اینکه توفیقات به دست آمده در چهار سال گذشته با همدلی، همکاری و همیاری تمام کارکنان بوده است، گفت: تدابیر فرمانده معظم کل قوا در وزارت دفاع جاری و ساری است.

وی با بیان اینکه در وزارت دفاع سیاست‌ها برآمده از تدابیر فرمانده معظم کل قواست، افزود: در وزارت دفاع هیچ وزیری نسبت به وزیر دفاع قبل در مقام نقد برنیامده و سیاست‌های دوره‌های قبل در جهت پیشرفت صنعت دفاعی‌ تداوم یافته است.‌

دهقان توسعه نیروی انسانی و جانشین‌پروری را یکی از مهم‌ترین اقدامات وزارت دفاع در چهار سال گذشته برشمرد و گفت: از روزی که امیر سرتیپ حاتمی به عنوان گزینه وزارت دفاع مطرح شد، همه نیروهای مسلح و مجموعه وزارت دفاع از وی حمایت کردند تا وی با رای بالایی انتخاب شود.

وی با بیان اینکه از همه فرماندهان نیروهای مسلح می‌خواهم با تمام توان از امیر سرتیپ حاتمی حمایت کنند، گفت: امیدواریم در دوره وزارت امیر حاتمی شاهد ارتقای روزافزون اقتدار دفاعی ‌نظام جمهوری اسلامی و صنعت دفاعی باشیم.

فرمانده سپاه از خدمات 12 ساله سرلشکر صالحی در فرماندهی ارتش تقدیر کرد

در پی انتصاب امیر سرلشکر عطاءالله صالحی به سمت جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی با قدردانی از نقش آفرینی های وی در ارتقای قدرت دفاعی و نظامی کشور طی دوره تصدی فرماندهی کل ارتش، برای وی آرزوی توفیق کرد.

متن پیام فرمانده کل سپاه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امیر سرلشکر سیدعطاءالله صالحی

جانشین محترم رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

سلام علیکم

بی شک یکی از مؤلفه های مهم اقتدار و عزت امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در منطقه و جهان مرهون مجاهد مردان و خدمتگزاران صادقی از جنس ایثار و جهاد است که همواره در رکاب مولا و مقتدایشان در عمل به تکلیف الهی هیچگاه راحتی و آسایش را برنتابیده اند و به یقین آن برادر عزیز از آن زمره است، امیرسرافراز و ولایتمداری که کارنامه درخشانش در میادین و عرصه های گوناگون فرماندهی و ستادی، موجبات افتخار تداوم خدمت و مجاهدت در مسئولیتی دیگر را با حسن اعتماد از سوی ولی امر مسلمین جهان رقم زده است.

اینجانب فرض می دانم مراتب سپاس و قدردانی خود و یکایک فرماندهان و آحاد پاسداران سپاه را به پاس اقدامات و تلاشهای مخلصانه و ارزشمند جنابعالی و نیز تقویت روحیه اخوت و برادری بین سپاه و ارتش که اعتلاء و ارتقاء قدرت دفاعی و نظامی کشور عزیزمان را بدنبال داشته، ابلاغ و انتصاب آن فرمانده گرانقدر را به سمت جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صمیمانه تبریک عرض نمایم.

از قادر متعال مزید توفیقاتتان را در ادامه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی تحت توجهات حضرت ولی عصر (عج) و در سایه سار زعامت حکیمانه مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) مسئلت می نمایم.

حداد عادل: خواهان گسترش با دنیا هستیم اما بنای اسرائیل و آمریکا را در براندازی نظام فراموش نمی‌کنیم

غلامعلی حدادعادل مشاور عالی رهبر معظم انقلاب عصر امروز در نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل کشور ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام حواد (ع) و گرامیداشت شهدای مدافع حرم اظهارداشت: شهید حججی افتخار نسل جوان کشور شده است و نماد اخلاص، بصیرت و ایثار محسوب می‌شود.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه دوران دانشجویی آخرین مرحله خودسازی برای به دست گرفتن مسئولیت است، تصریح‌کرد: الان آینده کشور در دست فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌هاست.

وی آرمان‌خواهی را مقتضای جوانی ددانست و یادآورشد: طبیعت جوان ارمان‌گراست؛ دانشجو همچنین نسیت به استقلال کشور بسیار حساس است.

حدادعادل در ادامه این نشست با بیان اینکه نقد بسیار ضروری است و آدم سالم از نقد نمی ترسد، بلکه آدم فاسد از ترس هراس دارد، اظهارداشت: البته کسی ادعای کامل بودن و اینکه معصوم است نمی‌کند؛ به برکت انقلاب اسلامی زمینه برای نقد فراهم است و هیچ کس نمی تواند جلوی انتقاد و نقد سازنده را بگیرد.

وی خطاب به دانشجویان گفت: نمی‌توانید تصور کنید ایران قبل از انقلاب در این مسئله چگونه وضعیتی داشت یادداشت‌های علم مستندترین خاطرات کارگزاران رژیم پهلوی در این زمینه است و مسئولان کشور را در مسئله نقد به خوبی نشان داده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح‌کرد: امروزه شما دانشجویان هرچه می‌خواهید می‌توانید بگویید، قدر این نعمت را بدانید و از آن حسن استفاده را داشته باشید. برای این که بتوانید هم نقد صحیح کنید و هم به حاکمیت پایبند بمانید باید چند نکته را رعایت کنید.

حدادعادل در ادامه سخنان خود با اشاره به ملزومات نقد افزود: اخلاص و نیت پاک داشتن، بصیرت، بحث کارشناسی، توجه و مخلوط نکردن مسائل اصلی و فرعی از مهم‌ترین مسائلی است که باید به آن توجه کنید، همچنین هرچه در فضای مجازی منتشر شد و کسی مسئولیت آن را به عهده نگرفت باید به آن شک کرد.

عضو شورای انقلاب فرهنگی با بیان اینکه باید مراقب باشید در نقد در زمین دشمن بازی نکنید، افزود: وقتی که به دنبال نقد هستید ببینید آب به آسیاب دشمن می‌ریزید یا نه، فضا را پر تنش نکنید، نقد سالم، نقدی است که باعث پیشرفت کشور شود و در نهایت به سود کشور باشد.

حدادعادل در ادامه این نشست با بیان اینکه در سیاست خارجی و روابط بین الملل خواهان گسترش با دنیا هستیم، تصریح کرد: اما این اصل مهم‌ را که بنای اسراییل و آمریکا براندازی نظام است فراموش نمی کنیم.انقلاب اسلامی به ۴۰ سالگی خود نزدیک شده و جا افتاده اما به همین نسبت دشمنان انقلاب هم جا افتاده‌اند و در حال طراحی هستند که باید آنها را شناخت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی مساله نفوذ را خطری جدی عنوان کرد و اظهار داشت:آخرین حرفی که در مجلس 9 گفتم این بود که در برجام صحبت از برد _ برد بود؛ برای ما برد برداشته شدن تحریم ها بود اما برد آمریکایی ها چه بود و منظور آنها چه بود؟ این ها را نباید فراموش کنیم.

وی تأکید کرد: الان موضوع اقتصاد مقاومتی، بانک‌ها، قاچاق، تمدن اسلامی و سبک زندگی اسلامی از مسائل مهم کشور است؛ اگر سبک زندگی اسلامی درست نشود اقتصاد مقاومتی تحقق نمی یابد.

حدادعادل در این نشست ضمن توصیه به دانشجویان برای دعوت از مسئولان مختلف کشور گفت: توصیه من این است شما در طول سال از مسئولان مختلف مثلا مسئولان قوه‌قضاییه برای حضور در جمع خود دعوت کنید، به جای کلی گویی حرف‌های مشخصی بزنید و حرف‌های مشخصی بشنوید. بنده مدتی قبل خدمت آقای آملی لاریجانی رفتم و مسائل مختلفی را پیگیری کردم و ایشان پاسخ داد، شما نیز می‌توانید پاسخ سوالات‌تان را دریافت کنید.

وی با بیان این که نوگرایی در کشور ما بسیار مهم و امری درست است،یادآورشد: بنده اعتقاد دارم برخی از تشکیلات قدیمی دورانشان به سر آمده و باید نوشوند، پوست بیندازند و جای خود را به تشکیلات جوان‌تر دهند. ما با جوانگرایی مخالف نیستیم؛ بنده تمام عمر خود را برای جوان‌ها گذاشته‌ام و در حال حاضر نیز مدرسه‌داری از دغدغه‌های روزانه من است. اما باید بدانید کلی‌گویی ما را به جایی نمی‌رساند و باید مصادیق را در این بخش مشخص کرد.

وی افزود: آینده ما در گرو این است که چگونه تغییری در گفتمان‌ها دهیم که در عین پایبندی به گفتمان و اصول تحول ایجاد کنیم.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که ایده عملیاتی شما برای شروع نوگرایی در حکومت چیست،‌ گفت: اول باید مشخص کرد کجا نیاز به نوگرایی دارد و مقصود ما از نوگرایی چیست؛ بعد آن را عملیاتی کنیم، هر نوگرایی خوب نیست و آن نوگرایی مطلوب است که وضع ما را بهتر کند.

حدادعادل در پاسخ به سوال دیگری درباره سند تحول بنیادین و 2030 نیز گفت: در شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از بحث و بررسی‌های فراوان تصمیم بر این شد 2030 سند تحول نظام ما نیست و سند تحول بنیادین سند ما در حوزه آموزش و پرورش است که بخشی از آن مربوط به کتب درسی است.

حدادعادل در پاسخ به سؤالی درباره تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی و اینکه قرار بود فرآیند تصمیم‌گیری از پایین به بالا باشد و همچنین دلیل کناره‌گیری یکی از کاندیداها، اظهار داشت: جبهه مردمی انقلاب اسلامی در دی‌ ماه اعلام موجودیت کرد، اگر بخواهیم تشکیلاتی از پایین به بالا شکل بگیرد باید قبلا تشکیلاتی در شهرستان‌ها داشته باشیم و این امر با توجه به زمان ممکن نبود.

وی افزود: کاری که کردیم این بود که در هر شهرستان و شهری نیروهای مخلص انقلابی را که می‌شناختیم و از قبل امتحان پس داده بودند را دعوت کردیم؛ مردمی بودن آن از این نظر بود که کاندیداها از دل دو مجمع دو سه هزار نفری بیرون آمد، که چنین مسئله‌ای قبلا سابقه نداشت.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه فرآیندهای جبهه مردمی اینگونه نبود که قرعه‌کشی کنیم و از بالا به پایین تصمیم‌گیری شود، تا آنجایی که امکان داشت این فرآیندها مردمی بود.

حدادعادل درباره کناره‌گیری یکی از کاندیداها نیز یادآورشد: این‌طور نبود کسی چشم‌ بر واقعیت‌ها ببندد و کسی مجبور به کناره‌گیری شود؛ ما از ابتدا گفتیم که کاندیداهای ما به ویژه نسبت به دو کاندیدای نهایی در سطح مدیریت جبهه مردمی نظر منفی وجود نداشت، بنا نبود با یکی بازی کنیم و یکی را حفظ کنیم و یا دورویی و نارو بزنیم، از اول گفتیم که این دو نامزد هر کدام ظرفیتی دارند و باشند.

وی اضافه ‌کرد: خودشان هم قبول کردند، اگر هر دو باشند رأی شکسته می‌شود، گفتیم فردی که آرای بیشتری دارد بماند و دیگری به نفع او کنار رود و چیزی که رخ داد غیر این نبود؛ ممکن است اگر کاندیدایی کنار رفت، همه آرا به سمت کاندیدای مورد نظر نیاید، اما چه کسی می‌داند اگر هر دو می‌ماندند، وضع بهتر بود؟ تصمیمی که گرفته شد، خودِ کاندیداها دخیل بودند، این تصمیم براساس نظرسنجی‌ها بود.

سردار مجید خراسانی مدیر عامل بنیاد تعاون سپاه شد

مراسم تکریم و معارفه مدیر عامل بنیاد تعاون سپاه امروز سه شنبه  با حضور سردار سرلشکر محمدعلی جعفری  فرمانده کل سپاه پاسداران و جمعی از فرماندهان و مدیران در محل بنیاد تعاون سپاه برگزار شد.

در این مراسم سرلشکر جعفری با تقدیر از خدمات ارزنده سردار احمد وحید دستجردی در مدت تصدی مسئولیت، سردار مجید خراسانی را به سمت مدیر عامل جدید بنیاد تعاون سپاه منصوب کرد.

سردار خراسانی پیش از این رییس سازمان بسیج سازندگی و جانشین مدیر عامل بنیاد تعاون سپاه بود.

سرلشکر رشید ارتقا درجه و انتصاب امیر موسوی را تبریک گفت

سردار سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء(ص) طی پیامی انتصاب امیر سرلشکر موسوی به فرماندهی کل ارتش را تبریک گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

برادر ارجمند امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی

فرمانده محترم کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

سپاس خداوند بزرگ را که افتخار سربازی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به فرماندهان و نیروهای مسلح ما ارزانی داشت.

اینجانب ارتقاء به درجه سرلشکری و انتصاب حضرتعالی به فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به دست مبارک فرماندهی معظم کل قوا را به جنابعالی و کلیه‌ همرزمان عزیز ارتشی صمیمانه تبریک گفته و از پیشگاه خالق حکیم و قدیر، سلامتی، سربلندی و موفقیت روزافزون جنابعالی را در خدمت صادقانه به نظام مقدس اسلامی مسئلت دارم.

عملیات مشترک ایران و ترکیه علیه پ.ک.ک در خارج مرزهای کشور تکذیب شد

در پی برخی اخبار منتشره مبنی بر اقدام عملیات مشترک جمهوری اسلامی ایران و ترکیه علیه پ.ک.ک، روابط عمومی قرارگاه حمزه سید الشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه ضمن رد هرگونه برنامه عملیاتی خارج از مرزهای ایران اعلام کرد: ما هیچ برنامه عملیاتی در خارج از مرزهای جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی نکرده ایم، ولی همچون گذشته با هر گروه، تیم یا فردی که قصد نفوذ به خاک ایران را برای اقدامات ضد امنیتی و یا تروریستی داشته باشند به شدت برخورد خواهیم کرد.

قرارگاه حمزه سید الشهدا(ع) نزسا همچنین تاکید کرده است: علیرغم آن که جمهوری اسلامی ایران برنامه ای برای انجام اقدامات عملیاتی گسترده در خارج از مرزهای خود ندارد، اما چنانچه هر یک از گروهک‌های تروریستی که از سالهای پیش تاکنون در اردوگاه های خود در شمال  عراق خزیده بودند و طی سال گذشته و امسال با حمایتها و پشتیبانی‌های دشمنان جمهوری اسلامی ایران به دنبال ایجاد ناامنی در خاک کشورمان بودند (که البته بارها و بارها ضربات مهلک و نابود کننده ای را  متحمل شده اند و به خواست خداوند هیچگونه حرکتی را نتوانستند انجام دهند)، قصد انجام کوچکترین حرکتی برای ایجاد ناامنی در مرزهای ما را داشته باشند، با پاسخ شدید و کوبنده ما روبرو شده، عقبه های آنها در هر نقطه‌ای باشد مورد هدف قرار خواهد گرفت.

موضوع دفاع فراتر از هرگونه حزب، جناح و نگرش در کشور است/مجلس به نظرات نیروهای مسلح برای تصویب برخی قوانین به ویژه در حوزه سربازی توجه کند

سردار سرلشکر محمد باقری ‌رئیس ستادکل نیروهای مسلح در مراسم تودیع و معارفه وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه دستور خداوند متعال در قرآن کریم به مسلمانان این است که هر آنچه در توان دارید برای مقابله با دشمنان و افزایش قدرت بازدارندگی نظام اسلامی فراهم کنید، اظهار داشت: وزارت دفاع چنین مسئولیت سنگینی بر عهده دارد و بحمدالله در طول تاریخ این وزارتخانه به خوبی و در هر دوره نسبت به گذشته در مسیر رشد و تعالی قرار داشته و ماموریت‌های محوله را به بهترین نحو به سرانجام رسانده است.

وی با بیان اینکه آنچه که نیروهای مسلح به ویژه وزارت دفاع در ایجاد توان دفاعی انجام می‌دهد مصداق عمل صالح است، افزود: خداوند این توفیق را به کارکنان مجموعه با برکت وزارت دفاع داده تا این عمل صالح را انجام دهید.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح‌ با بیان اینکه وزارت دفاع حاصل ادغام وزارت سپاه و وزارت دفاع سابق است از سال 68 تا کنون دوره‌های موفقی را طی کرده است، تصریح کرد: طبق قانون و اوامر و تدابیر فرمانده معظم کل قوا وظایف مهمی در بعد صنعت دفاعی، تامین نیازمندی‌های تجهیزاتی، تسلیحاتی، همکاری و پشتیبانی از نیروهای مسلح، تامین معیشت نیروهای مسلح بر عهده وزارت دفاع گذاشته است.

وی با بیان اینکه وزارت دفاع و کارکنان این مجموعه در دوره جدید باید در مسیری حرکت کنند که نسبت به دوره گذشته رشد و پیشرفت چشمگیری را شاهد باشیم، گفت: در دوره مسئولیت سردار دهقان رشد و تعالی را که حاصل تلاش شخص وزیر، جانشین، تک تک مدیران و کارکنان است را شاهد بودیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در مسئله صنعت دفاعی تاکید فرمانده معظم کل قوا بر مسئله کیفیت، کمیت، زمان و قیمت محصولات است، گفت: اگر محصولات دفاعی وزارت دفاع این ویژگی‌ها ر‌ا نداشته باشد ما را به ‌‌هدف بازداندگی و اقتدار دفاعی نخواهد رساند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح‌ تلاش انقلابی و جهادی برای تامین اعتبارات نیروهای مسلح را از انتظارات فراروی وزارت دفاع برشمرد و گفت: انتظار می‌رود وزیر دفاع به مانند یک فرد جهادی در سنگر از‌ پا ننشیند و دائما در این جهت تلاش کنند.

وی با قدردانی از پشتیبانی‌های دولت از نیروهای مسلح و اشاره به واقعیات شرایط تحریم و محدودیت های موجود در میزان اعتبارات نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح از اولویت های اصلی کشور هستند و در مقوله بودجه و اعتبارات انتظار است دولت محترم با حمایت های لازم روند توسعه توان و اقتدار‌ دفاعی و انجام ماموریت‌های آنان را به نحو تسهیل کند.

وی همچنین توجه به حقوق و معیشت بازنشتگان را مورد تأکید قرار داد و گفت: بازنشستگان نیروهای مسلح کسانی هستند که جان ‌خود را برای امنیت این کشور گذاشتند و در حال ‌حاضر نیاز به توجه ‌ویژه و درخور دارند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح‌ با بیان اینکه از مجلس شورای اسلامی انتظار می رود برای تصویب برخی قوانین به ویژه در حوزه سربازی نظرات ‌نیروها‌ی مسلح را احصاء و مورد توجه قرار دهد، گفت: فرمانده معظم‌ قوا بارها فرموده‌اند مسئله خدمت سربازی مسئله نیروهای مسلح است و بایستی نظر نیروهای مسلح را مد نظر قرار داد، در حالیکه هم اکنون در این زمینه با مشکلاتی مواجه هستیم که انشاءالله با همکاری مجلس محترم و اصلاح قوانین شاهد رفع آن باشیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح‌ در بخش دیگری از سخنان خود‌ با اشاره به مراسم تودیع و معارفه وزیر دفاع گفت: وزیر جدید مانند سردار دهقان و بهتر از ایشان باید کارها را پیش ببرند تا شاهد اتقدار نظام جمهوری اسلامی ایران باشیم.‌

وی با بیان اینکه سردار دهقان را از ابتدای انقلاب می‌شناسم، گفت: وی برادری مومن، سختکوش، ‌انقلا‌بی، ولایی پرتلا‌ش، فعال و در هر صحنه‌ای که خدمت کرده‌اند منشا خدمات زیادی بوده‌‌اند و در وزارت دفاع تحریم‌ها و منابع اندک کار را به جلو بردند که قابل تقدیر است.

وی با تبریک انتصاب سردار دهقان به عنوان مشاور فر‌مانده معظم کل قوا گفت: مسئولیت جدید سردار دهقان نشان از اعتماد فرماهد کل قوا به این سرباز عزیز ولایت است که برای وی در مسئولیت جدیدآر‌زوی توفیق و سربلندی در نظام مقدس جمهوری اسلامی را دارم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح امیر حاتمی ‌را فرمانده ای شناخته شده در نیروهای مسلح و برادری مومن‌، ولایی‌، سختکوش کاردان و توانا در انجام مسئولیت‌ها دانست و گفت: ایشان در مسئولیت جانشینی وزارت دفاع فراتر از مسئولیت جانشین عمل کردند و در بسیاری از بخش‌ها موفق بودند.‌

وی با تقدیر از رئیس‌ جمهور برای انتخاب امیر حاتمی به عنوان وزیر دفاع گفت: از ‌نمایندگان مجلس نیز برای رای بالا و قاطع به امیر حاتمی قدردانی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه رای اعتماد بالای ‌ نمایندگان به امیر حاتمی چندین معناد دارد، گفت: دشمنان جمهوری اسلامی بدانند که مقام دفاعی کشور هنگامی که در معرض رای و نظر نمایندگان ملت قرار می‌گیرد بالاترین رای و حمایت را خواهد‌ داشت و این یعنی در نظام و کشور اسلامی، موضوع دفاع، فراتر از هرگونه حزب، جناح، سلیقه و نگر‌ش حائز اهمیت و توجه است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه رای بالای نمایندگان به امیر حاتمی پشتوانه عظمی برای نیروهای مسلح‌، نظام جمهوری اسلامی و قدرت بازدارندگی ‌کشور خواهد بود، گفت: پیام داخلی این رأی هم این است که هنگامی که مسئله وزات دفاع، ‌نیروهای مسلح و دفاع از امیت و اقتدار نظامی اسلامی باشد همه نمایندگان و مردم در میدان هستند و پای اقتدار نظام می ایستند.

استکبار جهانی بدنبال نابودی و زمین‌گیر کردن توان موشکی کشور است/آمریکا دشمن اصلی ایران است

ستاد کل نیروهای مسلح با گرامیداشت 31 مرداد ماه روز صنعت دفاعی، دستاوردهای عظیم و ارزشمند جمهوری اسلامی ایران در ارتقاء توانمندی دفاعی و بازدارندگی را ثمره باور به توانستن و اراده ملی فرزندان این مرز و بوم دانست.

در این بیانیه ضمن تبریک انتصاب امیر سرتیپ حاتمی به عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح آمده است: با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران فصل نوینی از پویایی و پیشتازی در دستاوردهای دفاعی رقم خورد و با قطع دست‌اندازی‌ها و دخالت‌های نظام سلطه، صنعت دفاعی کشور به یکی از عرصه‌های رشد، تعالی و بالندگی تبدیل شده و پیشرفت‌های شگرف و خیره کننده در این حوزه به ثمر نشست.

این بیانیه تصریح می‌کند: دستاوردها و پیشرفت‌های فرزندان ملت در حوزه‌های مختلف موشکی، تسلیحاتی، فضایی و طراحی و تولید انواع جنگ افزارها و ادوات نظامی متناسب با نیاز دفاعی کشور و مطابق با آخرین فناوری‌ها و استانداردهای روز جهانی، کشور را به خودکفایی ارزشمندی رسانده که قادر است تحت هر شرایطی بر اقتدار نیروهای مسلح بیافزاید.

این بیانیه در ادامه صنعت دفاعی را پشتوانه قوی و مستحکم نیروهای مسلح در دفاع از تمامیت ارضی و استقلال کشور و پایداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی توصیف و خاطرنشان می‌سازد: امروز پس از گذشت نزدیک به 4 دهه از عمر پر برکت انقلاب اسلامی، صنعت دفاعی کشور پرچمدار بازدارندگی و نماد اقتدار ایران اسلامی در خودکفایی، خودباوری و اعتماد به نفس ملی، حاصل از اعتماد به جوانان و اراده ملی بوده است و این موجب هراس استکبار جهانی گردیده تا جایی که با طرح انواع توطئه‌ها، تحریم‌ها و نقشه‌های شوم به دنبال نابودی و زمین‌گیر کردن صنعت دفاعی کشور و به خصوص توان موشکی ایران است.

ستادکل نیروهای مسلح در بخش دیگری از این بیانیه آورده است: آمریکا به عنوان دشمن اصلی جمهوری اسلامی و نماد ظلم و سلطه‌گری در سطح جهان، به خوبی دریافته است که پیشرفت، استقلال و خودکفایی ایران به عنوان الگوی بارز کشورهای آزادیخواه و مسلمان می‌تواند سیطره قدرت پوشالی نظام سلطه و جهان استکبار را در هم بریزد.

این بیانیه همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام عرصه دفاعی کشور و تبریک این روز خجسته به آحاد تلاشگران عرصه مقدس دفاعی کشور افزوده است: امروز صنعت دفاعی کشور به عنوان نماد اقتدار و تولید ملی به شمار رفته و با برخورداری از توان و دانش کارشناسان و مهندسان ایرانی و با تکیه بر نیروی ایمان و اراده ملی بدون تردید خواهد توانست هرگونه تهدید دشمن زبون را خنثی و درس‌های سخت و پشیمان کننده‌ای به دشمنان انقلاب اسلامی بدهد.

اینکه در مجلس بجای پیگیری رفع فقر کمیته رفع حصر تشکیل دهند دور از خرد است

جمعی از دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان غرب کشور طی بیانیه‌ای پیرامون تشکیل کمیته رفع حصر در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: اینکه در مجلسی که با رای ملت عزیز ایران تشکیل شده عده‌ای بیایند بجای تشکیل کمیته های رفع فقر، بررسی مشکلات اقتصادی مناطق محروم و هزاران مشکل اساسی دیگر ملت ایران به تشکیل کمیته‌ای برای پیگیری مطالبه رفع حصر بپردازند کمی دور از خرد به نظر می‌رسد و جای این سوال هست که مگر نمایندگانی که وظیفه قانونگذاری را به عهده دارند نمی‌دانند حصر سران فتنه با حکم شورای عالی امنیت ملی و بر اساس اختیارات قانونی این شورا که در اصل 176 قانون اساسی ذکر شده، صورت گرفته است.

در ابتدای این بیانیه آمده است: امروز که با همت و پشتیبانی مردم عزیز و هدایت و درایت امام راحل و رهبر معظم انقلاب، جمهوری اسلامی ایران توانسته بعد از 40 سال از سرنگونی رژیم فاسد پهلوی تثبیت شود و با اهدا خون هزاران شهید گلگون کفن، امروز مقتدر‌تر از هر زمان دیگر در مقابل نظام مستکبر و جهان خوار آمریکا توانسته بایستد و نگذارد خاورمیانه حیات خلوت بلند پروازی‌های استکبار جهانی به سرکردگی ایالات متحده و عمال ایشان در منطقه گردد و مایه مباهات و غرور و عزت ملت ایران و همه دلسپردگان گفتمان اسلام ناب محمدی (ص) در سرتاسر جهان شده است را باید قدر دانست و خدای متعال را بابت این نعمت بزرگ شکر و سپاس گفت.

در ادامه آمده است: اما متاسفانه شاهد آنیم که در میان مردم شریف ایران پرسشی بر زبان‌ها جاری می‌گردد چرا نظامی که توانایی مقابله با ابرقدرت‌ها را دارد در برابر عده‌ای که متهم به فساد و تبانی و خیانت و فتنه هستند به کندی برخورد می‌کند و شاید گاهی احساس می‌شود مسئولین محترم با اغماض نسبت به اینان رفتار می‌کنند؛ مگر نه آنکه ما انقلاب کردیم که بی عدالتی در این مملکت رخت بربندد و در دستگاه قضا تفاوتی میان فقیر و غنی، کوخ نشین و کاخ نشین احساس نشود.

در ادامه تصریح شده است: پیرامون مسائل و اتفاقات سال 88 و بعد از آن در سال 89 لازم است نکاتی را یادآور شویم و آن اینکه: در برابر آشوب‌های خیابانی و تهمت‌های ناروا به نظام جمهوری اسلامی و آن حرکات و اعمال که به حق باید گفت در شان نظام جمهوری اسلامی نبود و آن آسیب‌های گسترده به اموال عمومی و آن خون‌های به ناحق به زمین ریخته شده هیچگاه نباید سکوت کرد و باید با متخلفینی که بدون هیچ ادله قانونی دست به ایجاد هرج و مرج زدند ایستاد.

این تشکل‌های دانشجویی ادامه دادند: با آنکه آشوبگران فتنه 88 آن خسارات را به کشور وارد کردند ما شاهد آن بودیم که نظام مردمی جمهوری اسلامی در برابر آنها با صبر و درایت برخورد کرد و سر انجام با توجه به اقدامات خلاف قانونی که در سال 89 انجام دادند با حکم قانونی شورای عالی امنیت ملی سران فتنه به حصر و ممنوع التصویری محکوم شدند.

در ادامه آمده است: اینکه در مجلسی که با رای ملت عزیز ایران تشکیل شده عده‌ای بیایند بجای تشکیل کمیته های رفع فقر، بررسی مشکلات اقتصادی مناطق محروم و هزاران مشکل اساسی دیگر ملت ایران به تشکیل کمیته‌ای برای پیگیری مطالبه رفع حصر بپردازند کمی دور از خرد به نظر می‌رسد و جای این سوال هست که مگر نمایندگانی که وظیفه قانونگذاری را به عهده دارند نمی‌دانند حصر سران فتنه با حکم شورای عالی امنیت ملی و بر اساس اختیارات قانونی این شورا که در اصل 176 قانون اساسی ذکر شده، صورت گرفته است.

در قسمت دیگری تاکید شد: مطالبه جدی و اساسی ما از قوه قضاییه محاکمه سران فتنه در دادگاه علنی است تا آن جنایاتی که در سال 88 و 89 اتفاق افتاد برای مردم و مسئولین روشن شود و معلوم شود چه کسانی مسئول خون های به زمین ریخته شده جوانان این انقلاب هستند؛ اما لازم است متذکر شویم که باید این تضمین وجود داشته باشد که نتیجه دادگاه هرچه شد مورد قبول باشد، نه مانند سال 88 که همین آقایانی که ادعای قانونمداری دارند حاضر نبودند نتیجه انتخابات را بپذیرند و دست به آشوب زدند.

در پایان آمده است: همانطور که برهمگان آشکار است تا زمانی که مصوبه شورای عالی امنیت ملی با قوت خود پا برجاست نمی‌توان سران فتنه را محاکمه کرد لذا از شورای محترم عالی امنیت ملی که در راس آن جناب حجت الاسلام والمسلمین روحانی ریاست محترم جمهور حضور دارند تقاضا داریم که بدون توجه به فضا سازی های افرادی خاص به قوانین پایبند باشند و مقدمات را برای محاکمه سران فتنه محیا سازند./907/302/ب2

ارسال نظرات