۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۵۲۰۲۶۰
رییس دفتر تبلیغات اسلامی قم:

تبلیغ نوین نیازمند مخاطب شناسی و خلاقیت است

رییس دفتر تبلیغات اسلامی قم با اشاره به اهمیت سرعت بخشیدن به فعالیت‌های تبلیغی نوین، گفت: در دنیا ظرفیت‌هایی با حضور ابزارهای نوین ایجاد شده است که ما تاکنون در زمینه استفاده از آنها کند و ضعیف بوده ایم.
حجت الاسلام واعظی حجت الاسلام واعظی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام احمد واعظی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی قم، شامگاه امروز در آیین افتتاح گروه‌های تبلیغ نوین و خلاق دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، با بیان اینکه معمولا حوزه علمیه در امور نو و در زمینه نوآوری دیر ورود پیدا می‌کند، گفت: اگرچه دیر ورود پیدا کردیم اما در زمینه استفاده از ابزارهای نوین و جدید اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود: در دنیا ظرفیت‌هایی با حضور ابزارهای نوین ایجاد شده است که ما در زمینه استفاده از آن کند و ضعیف بوده ایم، اگرچه فعالان عرصه تبلیغ نوین و خلاق با خلاقیت و استفاده از ابزارهای نوین توانسته‌اند اقدامات خوبی داشته باشند.

گسترش فضای مجازی نشان دهنده اهمیت تبلیغ نوین است

حجت الاسلام واعظی با اشاره به استفاده از موبایل در سال‌های گذشته صرفا در فضاهای نظامی و امنیتی، اظهار کرد: کسی فکر نمی‌کرد موبایل به این صورت در سطح جهان مورد استفاده عموم قرار بگیرد و تا این حد برای همگان کاربرد داشته باشد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی قم در ادامه افزود: آمار و ارقام بسیار عجیبی از گردش اطلاعات و محتوا در فضای مجازی وجود دارد، بازدید برخی فیلم کلیپ‌ها تا 8 میلیارد بار نشان دهنده پیچیدگی این مسأله و اهمیت ورود در فضای مجازی توسط مبلغین است.

حجت الاسلام واعظی در ادامه به رشد سریع کاربران اینترنت در کشور اشاره کرد و گفت: با رشد در معرض ماهواره و اینترنت قرار گرفتن و استفاده از محصولات فرهنگی غربی قطعا ذائقه و فرهنگ جامعه نیز دستخوش تغییر خواهد شد.

مخاطب شناسی نیاز تبلیغ نوین است

وی با تأکید بر لزوم مخاطب شناسی در زمینه فعالیت‌های تبلیغی نوین، اظهار کرد: باید با تکیه بر تفکرات عمیق و ابتکارات بسیار و استفاده از ذهن خلاق به اثربخشی فعالیت‌های تبلیغی دقت شود، این موضوع نیازمند مخاطب شناسی است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی قم، توکل بر خدا، نیت خیر و ثبات قدم داشتن را زمینه ساز موفقیت در عرصه تبلیغ دانست و تصریح کرد: بازنگری‌هایی در ساختار دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم انجام داده‌ایم که تشکیل اداره تبلیغ نوین در این زمینه پیشنهاد شده است.

حجت الاسلام واعظی با بیان اینکه نمی‌توان منکر اثربخشی تبلیغ سنتی و چهره به چهره شد، خاطرنشان کرد:  تبلیغ چهره به چهره باید زمینه ساز تبلیغ در فضای مجازی و ارتباط داشتن در این فضا باشد و لازم است که هردو روش تبلیغ در کنار هم به کار گرفته شوند./1304/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات