۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۵۲۰۳۰۸
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان مطرح کرد؛

برکات حضور آیت الله مظاهری در اصفهان

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به برکات حضور آیت الله مظاهری در اصفهان، گفت: به برکت درس آیت الله مظاهری در اصفهان بیش از ۳۰ درس خارج در اصفهان برگزار می‌شود که عمده آنها شاگردان آیت الله مظاهری هستند و این تنها بخشی از برکات درس خارج ایشان در حوزه علمیه اصفهان است.
آیین افتتاح گروه های تبلیغ نوین و خلاق دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، ظهر امروز در آیین رونمایی از کتاب مرزبان اخلاق در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، با اشاره به حضور آیت الله مظاهری طی دو دهه اخیر در حوزه علمیه اصفهان، گفت: آیت الله مظاهری در عرصه تحقیق و پژوهش هم فعالیت‌های بسیاری دارند که می توان از آنها کتاب‌های بسیاری استخراج کرد.

اصرار بر برگزاری نماز جماعت و حضور در میان مردم از ویژگی‌های آیت الله مظاهری است

وی در ادامه افزود: در حوزه تبلیغ از اقامه نماز جماعت گرفته تا منبر رفتن و حضور در میان مردم و پذیرفتن مراجعه کنندگان در دفتر و پذیرفتن مسؤولان کشور از جمله اقدامات این مرجع تقلید بزرگ است و کمتر پیش می‌آید یک مرجع تقلید علی رغم همه مشکلات و مشغله‌هایی که دارند بر لزوم اقامه نماز جماعت در هر سه وعده اصرار داشته باشند و بعد از نماز صبح درس تفسیر قرآن برگزار کنند.

حجت الاسلام قطبی با بیان اینکه کرسی درس آیت الله مظاهری قله‌ و ستاره‌ای درخشان در حوزه علمیه اصفهان است، تصریح کرد: سال‌ها است طلاب و فضلا و روحانیون حوزه علمیه اصفهان در درس خارج آیت الله مظاهری حضور دارند و از آن به خوبی بهره می‌برند.

وی ادامه داد: درس ایشان برکات بسیاری برای حوزه علمیه اصفهان داشته است و تفاوت‌های مشهود و محسوسی نسبت به دیگر دروس دارد؛ به گونه ای که به برکت درس آیت الله مظاهری در اصفهان بیش از 30 درس خارج در اصفهان برگزار می‌شود که عمده آنها شاگردان آیت الله مظاهری هستند و این تنها بخشی از برکات درس خارج ایشان در حوزه علمیه اصفهان است.

پیروی از سیره آیت الله مظاهری قدردانی از حضور وی در اصفهان است

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ادامه داد: دریای وسیع فیض حضور و برکت حضور این مرجع تقلید بسیار گسترده است، مسؤولانی که در اصفهان حضور پیدا می‌کنند همواره اصرار دارند با آیت الله مظاهری دیدار داشته باشند، به شهادت خود مسؤولان دیدار با آیت الله مظاهری علاوه بر برکات معنوی و فضای نورانی جلسه، تأثیر بسیاری از کلام آیت الله مظاهری بر وجود مسؤولان دارد.

حجت الاسلام قطبی خاطرنشان کرد: این عالم عامل مطالعات تخصصی بسیاری دارند که مرسوم نیست علمای دینی در آن ورود پیدا کرده باشند، آیت الله مظاهری در دیدار مسؤولان در زمینه‌های به روز و مهمی ورود پیدا می‌کردند که تخصصی بود و این از برکات وجودی این مرجع تقلید و استاد برجسته اخلاق در اصفهان است.

وی ضمن تقدیر از تمام کسانی که زمینه مهاجرت و حضور آیت الله مظاهری در اصفهان را فراهم آوردند، اظهار کرد: شأنیت و وجهه آیت الله مظاهری در قم بسیار بود ولی این استاد بزرگ با درخواست مردم اصفهان و خواسته رهبر معظم انقلاب، به اصفهان هجرت کرد و برکات بسیاری همراه با خود به اصفهان آورد؛ از این رو ما باید تلاش کنیم هرچه بهتر از دانش و منش و اخلاق و سیره آیت الله مظاهری استفاده کنیم./1304/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات