۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۵۲۰۳۰۹
در دیدار مدیران حوزه علمیه و صدا و سیمای آذربایجان شرقی مطرح شد؛

تقویت تعامل رسانه ملی و حوزه های علمیه در آذربایجان شرقی

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی و مدیر حوزه علمیه استان در دیداری بر تعامل و همکاری مشترک در عرصه رسانه تأکید کردند.
دیدار لطیفی و مطهری اصل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مطهری‌اصل، مدیر حوزه های علمیه استان آذربایجان‌شرقی صبح امروز در دیدار مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی با تأکید بر گسترش تعاملات رسانه‌ای حوزه و شبکه سهند اظهار داشت: اغلب مردم با بسیاری از فعالیت‌ها و برنامه‌های مدارس علمیه استان آشنا نیستند.
وی با بیان این‌که حوزه های علمیه استان از لحاظ تربیت متخصصان مذهبی و دینی در حال پیشرفت است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در استان آذربایجان شرقی روز به روز بر تعداد حوزه های علمیه افزوده می شود و با حضور نماینده جدید ولی فقیه در استان برنامه‌ریزی برای ارتقای سطح کیفی مدارس علمیه مورد تأکید قرار گرفته است.
حجت الاسلام والمسلمین مطهری‌اصل با تأکید بر این‌که تعامل حوزه علمیه و رسانه ملی تنها در انعکاس اخبار و برنامه ها خلاصه نشود، گفت: مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان آماده است با معرفی کارشناسان متخصص در موضوعات مختلف معارفی رسانه ملی را در غنی‌سازی برنامه ها یاری کند.
مدیر حوزه های علمیه استان آذربایجان‌شرقی ضمن ابراز رضایتمندی از برنامه های مذهبی تولید شده در صدا و سیمای استان افزود: جای بسی تشکر است که صدا و سیمای استان در اکثر برنامه های خود از مباحث کارشناسان حوزه و روحانیت بیشترین استفاده را می کنند.
همچنین سید محسن لطیفی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی در سخنانی با اشاره به این‌که اعتقاد به تعامل حداکثری با نهادهای حوزوی داریم، اظهار داشت: برای رسیدن به آنچه جامعه دینی و اسلامی از ما انتظار دارد؛ تعامل حوزه و رسانه باید افزایش یابد.
وی با اشاره به رشد برنامه های معنوی و مذهبی در دنیا گفت: در مقابل کشورهای دیگر از موهبت حوزه های علمیه در کشور برخوردار هستیم و در برنامه های رسانه ملی می توان از ظرفیت عظیم حوزه در اصلاح برخی رفتارهای اجتماعی استفاده کرد.
لطیفی تعامل رسانه و حوزه را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: امیدواریم با حضور و فعالیت مدیریت جدید استانی حوزه شاهد تحولات عمیق در راستای احیای جایگاه حقیقی حوزه علمیه آذربایجان باشیم، صدا و سیمای استان نیز این آمادگی دارد تا در برنامه های تولیدی از ظرفیت حوزه و روحانیت بهره مند شود./935/پ
۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات